یارانه نقدی | ثبت نام یارانه جدید

واریز یارانه نقدی شهریور به حساب سرپرستان | مبلغ یارانه نقدی چقدر است؟

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و پنجاه و یکمین مرحله از یارانه نقدی ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی مربوط به شهریورماه ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

یارانه نقدی به عنوان یک بخش از سیاست‌های دولتی برای کمک به خانوارهای کم درآمد و آسیب‌دیده استفاده می‌شود. یارانه نقدی در ایران به عنوان یک برنامه به نام "همیاری" شناخته می‌شود.این برنامه توسط سازمان تأمین اجتماعی ایران برگزار می‌شود و مبلغ یارانه نقدی به حساب خانوارهای مستحق واریز می‌شود.مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و پنجاه و یکمین مرحله از یارانه نقدی ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی مربوط به شهریورماه، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خردادماه و به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد، اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

با اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها و در پی اتمام اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی، مبلغ یارانه مانند گذشته دست کم ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود. بدین ترتیب یارانه شهریورماه ۱۴۰۲ کسوراتی نخواهد داشت.

با اعلام دولت مقرر شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ الکترونیکی توزیع شود.

پاسخ مشخصی جهت ابهام زدایی راجع به یارانه نقدی و کالابرگ داده نشده اما وزیر کشور در این باره گفته است: پرداخت یارانه نقدی تا زمان آماده شدن کالابرگ‌ الکترونیکی ادامه دارد.

بدین ترتیب مبلغ یارانه شهریور ۱۴۰۲ نیز همانند خرداد، تیر و مردادماه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

یارانه نقدی

 بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و پنجاه و یکمین مرحله از یارانه نقدی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به شهریورماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خردادماه و به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد، اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

یارانه شهریورماه ۱۴۰۲ کی واریز میشود؟

با اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها و در پی اتمام اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی، مبلغ یارانه کما فی السابق دست کم ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

بدین ترتیب یارانه شهریورماه ۱۴۰۲ کسوراتی نخواهد داشت.

بیش از ۶ ماه است که وضعیت مبلغ پرداختی یارانه ها فرق کرده است.

دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی نیست.

با اعلام دولت مقرر شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ الکترونیکی توزیع شود.

پاسخ مشخصی جهت ابهام زدایی راجع به یارانه نقدی و کالابرگ داده نشده اما وزیر کشور در این باره گفته است: «پرداخت یارانه نقدی تا زمان آماده شدن کالابرگ‌ الکترونیکی ادامه دارد».

بدین ترتیب مبلغ یارانه شهریور ۱۴۰۲ نیز همانند خرداد، تیر و مردادماه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.سلام نو

مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با همه مشکلات موجود در کشور چقدر در حوزه‌های رفاهی خرج می‌شود؟ حدود ۲۴۵ همت در بخش آموزش، حدود ۳۹۰ همت در بخش بهداشت و درمان، ۱۰۰ همت در بخش یارانه نقدی و ۱۰۰ همت یارانه نان هزینه می‌شود. تبصره ۱۶ وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری و تبصره ۱۸ وام‌های اشتغالزایی را هم باید به فعالیت‌های رفاهی اضافه کرد. البته در شرایط تورمی اگر این‌ها هم نباشد مشکلات بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مجموع به ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی می‌دهیم ولی اصلا بررسی نکردیم که چند نفر به این یارانه نیاز دارند و به چند نفر باید بیشتر یارانه بدهیم.

صولت مرتضوی پس از جلسه هیات دولت گفت: همکاران ما در وزارت رفاه مجددا آزمون وسع را بررسی می کنند احتمال اینکه تغییراتی در دهک بندی ها صورت بگیرد یعنی عده ای از دهک های بالا به دهک های پایین یا برعکس بروند وجود دارد.هر کسی که در ۵ دهک اول قرار بگیرد مشمول یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی قرار خواهد گرفت. در سال ۱۴۰۲ با هیچ مانعی برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان مواجه نشدیم.یک ریال تسهیلات و استقراض و مازاد برداشت از بانک ها نداشتیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان