پیش بینی آینده با این ویژگی خاص زنانه | روانشناسی

معمولا افراد دارای حس ششم قوی حس می‌کنند موردی خاص قرار است اتفاق بیفتد و آن مورد در واقعیت رخ می‌دهد. بعضی از این افراد خواب اتفاق خاصی را می‌بینند و آن اتفاق در بیداری عیناً رخ می‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

افرادی که حس ششم قوی دارند، در اغلب موارد خواب‌های واضح‌تر و کاملا مشخص‌تری نسبت به سایرین می‌بینند و این خواب‌ها را به خوبی به یاد دارند.

بعضی از آن‌ها تا حدی می‌توانند با خواب‌هایشان تعامل برقرار کنند و حتی گاهی چیزهایی می‌بینند که دیگران نمی‌‌بینند و مسائلی را می‌شنوند که دیگران نمی‌شوند.

تمایل این افراد به مسایل ماوراءالطبیعه بیشتر است. افرادی دارای این حس، قوه و قابلیت خلاقه بسیار بالایی دارند و دلیل آن را دریافت اطلاعات از منابعی غیرمعمول می‌دانند. بسیاری از نابغه‌های دنیا مدعی هستند که چنین حسی دارند.

 توانایی تله‌پاتی یا خواندن ذهن دیگران

حس ششم قوی: توانایی تله‌پاتی یا توانایی ارسال و دریافت تصاویر ذهنی و یا خواندن آن‌چه در ذهن دیگران وجود دارد نیز به این حس مرتبط است. افراد دارای این حس توانایی پیش‌بینی آینده را نیز دارند و وقایع و اتفاقاتی که در آینده رخ می‌دهد به نحوی به آن‌ها الهام می‌شود. گفته می‌شود در دنیا یکی از معروف‌ترین نمونه‌هایی که این حس را داشته، نوستراداموس پیشگو است.

باور عمومی بر این است که موهای بلند به بومیان آمریکایی توانایی‌های حسی خاصی می‌دهد، که مانند نوعی آنتن عمل می‌کند، دقیقاً مانند سبیل روی گربه.

رابطه موی بلند بومیان آمریکا و حس ششم قوی

حس ششم قوی: یک گزارش از ادعای یک کارگر در مرکز پزشکی امور کهنه سربازان در ایالات متحده در طول جنگ ویتنام صحبت می کند. گفته می‌شود که مانند بومیان آمریکایی Choctaw و ناواهو که به نام “Code Talkers” در طول هر دو جنگ جهانی شناخته می‌شوند، پیشاهنگان بااستعداد به‌دنبال حرکت مخفیانه در زمین‌های ناهموار و خطرناک در مناطق درگیری بودند.

گفته می‌شود که استخدام‌شدگان، که به‌خوبی دارای «توانایی‌های ردیابی فوق‌العاده و تقریباً فوق‌العاده» بودند، آن‌طور که انتظار می‌رفت در این زمینه عمل نمی‌کردند، و هنگامی که در مورد شکست‌ها در عملکرد سؤال می‌شد، «مسئولین قدیمی‌تر به طور مداوم پاسخ می‌دادند که زمانی که مورد نیاز خود را دریافت کردند. با کوتاه کردن موی نظامی، آنها دیگر نمی توانستند دشمن را “احساس” کنند. گزارش ها می گویند: آنها دیگر نمی توانستند به “حس ششم” دسترسی داشته باشند، “شهود” آنها دیگر قابل اعتماد نبود، آنها نمی توانستند علائم ظریف را “بخوانند” یا به اطلاعات ظریف فراحسی دسترسی پیدا کنند.

این گزارش ادعا می‌کند که مؤسسات آزمایش دولتی رفتارها و عملکرد ردیابی ردیاب‌های بومی آمریکایی را با موهای بلند و بدون موهای بلند مقایسه کردند و دریافتند که افراد مو بلند از افرادی که موهایشان به روش نظامی کوتاه شده بود، بهتر عمل می‌کردند.

موی بلند حکم سبیل گربه را دارد!

حس ششم قوی: تئوری پیشنهادی این بود که موهای بلند ممکن است به عنوان امتداد سیستم عصبی عمل کند، زیرا برخلاف روشی که سبیل گربه اطلاعات را به گربه در حال حرکت در حین نزدیک شدن به طعمه منتقل می کند، موهای بلند مانند حس ششم عمل می کند.

برخی از شکاکان این ادعاها را به چالش می کشند و خاطرنشان می کنند که هنوز هیچ مدرکی پیدا نشده است که نشان دهد مو چیزی فراتر از سلول های مرده (پروتئین های کراتین) است و به همین دلیل چیزی را منتقل نمی کند.

با این حال، رشته ها از پوست ما خارج می شوند و فولیکول در پایه در واقع اندامی است که مو تولید می کند. مو به گیرنده‌های لمسی در پوست متصل است که به ما می‌گویند هوا سرد یا گرم است، اجازه می‌دهد کوچک‌ترین نسیمی را احساس کنیم، یا حشره آزاردهنده‌ای که قرار است ما را نیش بزند، به عنوان یک وسیله هشدار دهنده محافظتی عمل می‌کند.

هنگامی که در خطر یا احساس خطر (معروف به برآمدگی غاز یا وحشت) موهای ما در پشت گردنمان می ایستند، آیا این بازتاب چیزی است که با حواس دیگرمان تشخیص می دهیم، ادراک ناخودآگاهی که روی موها تأثیر می گذارد؟ یا آیا موهای ما بر ما تأثیر می گذارد و برای ما هشدار می دهد؟

افسانه باستانی کتاب مقدس سامسون

حس ششم قوی: مطمئناً جوامعی هستند که احساس می کنند مو نقش مهمی در زندگی ما دارد. داستان ردیاب های بومی آمریکا بازتاب افسانه باستانی کتاب مقدس سامسون است.

در انجیل عبری نوشته شده است که سامسون، شخصیتی شبیه هرکول با قدرت مافوق بشری، نذیری به دنیا آمد و عهد کرد که از شراب خودداری کند، با مردگان تماس نداشته باشد و هرگز موی سر خود را کوتاه نکند. تقریباً یک مرد شکست ناپذیر – توانایی های مافوق بشری او را به یک جنگجوی قدرتمند تبدیل کرد و او می توانست شیرها را از هم جدا کند – او یک نقطه ضعف داشت که منجر به نابودی او می شد.

او بر خلاف میل والدینش عاشق زنی (فلیستی که بنی اسرائیل با او در جنگ بودند) افتاد. دلیله توسط قومش مأمور شد تا به ضعف سامسون پی ببرد تا قهرمانی را که گفته می شد از بنی اسرائیل محافظت می کرد، شکست دهد.

سامسون به او فاش کرد که این موهای بلندش است که قدرت او را حفظ کرده است، و زمانی که به خواب رفت، دلیله موهایش را تراشید و عهدش را شکست. او از خواب بیدار شد و متوجه شد که قدرتش از بین رفته است، و به سرعت توسط دشمن فتح شد – چشمانش از بین رفت و او را به یک برده تبدیل کردند.

حس ششم قوی: شاید ردیاب های بومی آمریکایی در حساب کاربری، با ارتباط قوی خود با موهای بلند، پس از کوتاه کردن موهای خود، اعتماد به نفس خود را در ردیابی از دست دادند. در بسیاری از قبایل، موهای بلند نماد، امتداد خود و تجلی فیزیکی افکار است.

در بسیاری از فرهنگ ها، کوتاه کردن مو توسط ستمگران یک مجازات یا تحقیر بود که به معنای شکست بود. تراشیدن یا ریزش کامل موهای خود، حتی در جامعه مدرن، اغلب نمادی از تغییر لرزه ای در درون یک فرد است، چه از نظر روحی، روانی، پزشکی و یا در جهت زندگی او.

مدل‌های موی قبیله‌ای مختلف نشان می‌دهد که یکی از قبیله‌ها متعلق به چه قبیله‌ای بوده و آیا زمان جنگ بوده یا صلح. سبک های مختلفی برای نشان دادن موقعیت و رتبه استفاده می شود یا برای مراسم خاصی پوشیده می شد.

باورهای زیادی در مورد موهای خیلی بلند وجود دارد. در زیر پرتره ای از ملکه الیزابت اتریش (1837 – 1898) با موهای بلندش است که با تخم مرغ و کنیاک معطر شده بود. او گفت: “آرایشگری تقریبا دو ساعت طول می کشد، و در حالی که موهای من مشغول است، ذهنم بیکار می ماند. می ترسم ذهنم از لای موها و انگشتان آرایشگرم فرار کند. از این رو سردرد من بعد از آن است.»

مشاهده سلامت و جادو در مو

حس ششم قوی: سلامتی اغلب با وضعیت مو سنجیده می شود و بیماری یا استرس در صورت تغییر ماهیت مو یا حتی ریزش قابل تشخیص است. مو همیشه از نظر رنگ و بافت و همچنین از نظر مدل نشانگر سن بوده است. موهای آزاد و بدون بند اغلب نماد جوانی هستند و موهای کوتاهتر و گره خورده می تواند نمادی از رفتار بالغ تر باشد. هرچه اتصال محکم‌تر باشد، تأثیر محدودتر یا شدیدتر و قدرتمندتر است.

بسیاری از جوامع معتقد بودند که موها، چه مدل‌دهی شده یا نه، دارای ویژگی‌های جادویی هستند.

ملل مختلف بومیان آمریکا عقاید مشابهی در مورد مو دارند. گفته می شود که مردم کری مو را به عنوان امتداد روح نگه می دارند و این مدل شخصیت را به نمایش می گذارد. چربی و دوده خرس را گاهی با هم مخلوط می‌کردند و روی مو می‌مالیدند تا تیره‌تر به نظر برسد. مدل موی موهاوک، پاونی و آلگونکوین الهام‌بخش مدل موی دراماتیکی است که امروزه به عنوان موهاوک شناخته می‌شود، که در آن موها در طرفین کوتاه می‌شوند و نواری مانند یال اسبی ایجاد می‌کنند.

اعتقاد بر این است که سوگواری و مرگ دلیلی برای کوتاه کردن موهای خود در بسیاری از فرهنگ ها است.

ارتباط مدل موی ما چیست؟

حس ششم قوی: در بریتانیا هنوز هم گفته می شود که خوردن پوسته نان موهای شما را فر می کند، و بسیاری از باورهای قدیمی وجود دارد که موهای قرمز را با شیطنت یا خلق و خوی آتشین مرتبط می کند.

در اسکاتلند یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید اگر یک پرنده زاغی موهای کوتاه شده شما را بدزدد و از آن برای لانه سازی خود استفاده کند، ظرف یک سال می میرد. این شبیه باورهای لیتوانی است که می‌گویند پرندگانی که موهای کوتاه شده شما را جمع می‌کنند باعث سردرد می‌شوند.

بودائیان سنت کوتاهی مو، یا تراشیدن کامل سر خود را دارند که نشانه تعلق آنها به جامعه روحانی است. در مقابل، بسیاری از فرهنگ‌ها، مردان و زنان موهای خود را بلند می‌کنند، یا مانند سامسون، حتی از کوتاه کردن آن‌ها منع می‌شوند، اما به دلیل مشاهدات مذهبی آن را پوشانده‌اند.

به طور قطع مشخص نیست که آیا مو به عنوان بخشی از سیستم عصبی ما با ما ارتباط برقرار می کند یا خیر، اما آنچه مسلم است این است که نحوه پوشیدن موهایمان همیشه چیزی را به دیگران منتقل کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان