بیا اینجا تا یادبگیری عشق واقعی پیدا کنی | چگونه عشق واقعی را پیدا کنیم؟

همه ما آرزو داریم که روزی عشق واقعی مان را ملاقات کنیم. چه به دور از برنامه های دوست یابی باشد و چه یک ملاقات تصادفی در کافی شاپ موردعلاقه مان، در رابطه بودن با عشق واقعی مان چیزی است که امید داریم هر چه زودتر به آن برسیم.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

اما گاهی اوقات احساس می ‌کنید که هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. اگر در این فکر هستید که چرا هیچ وقت عشق واقعی را پیدا نمی ‌کنید، پاسخ این سوال نزدیک ‌تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

دلیل اینکه شما نمی ‌توانید عشق حقیقی را پیدا کنید این است که هنوز خودتان را دوست ندارید. در حالی که خود دوستی می ‌تواند برای بسیاری از مردم متفاوت به نظر برسد، این چیزی است که بسیاری از ما از آن غافلیم، شاید به این دلیل که هرگز به ما یاد نداده اند که چگونه باید خودمان را دوست داشته باشیم.

اگر چه خود دوستی یک سفر است، صرف ‌نظر از جایی که در آن هستیم، همه ما می‌ توانیم برای عشق ورزیدن به خودمان، گام ‌هایی برداریم. با ما همراه باشید و به مطالعه این مطلب ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه عشق حقیقی خود را در درون خودتان پیدا کنید.

موفقیت ها و دستاوردهایتان را بشناسید

زندگی ما آنقدر به سرعت از ما عبور می کند که بیشتر عمرمان را صرف برنامه ریزی و نگرانی در مورد آینده و انجام کارهایی که می توانیم اهدافمان را تحقق بخشیم، می کنیم.

با این حال، این نوع طرز تفکر، فرصت خیلی کمی برای تجلیل از خود و دستاوردهای ما باقی می‌ گذارد. یک بخش کلیدی از تغییر طرز تفکر شما به خود دوستی و خودباوری این است که یاد بگیرید که به دستاوردهایتان افتخار کنید.

صرف ‌نظر از این که چقدر شما چقدر سازنده هستید و یا اینکه در یک هفته اخیر چقدر این کار را انجام داده‌ اید، توجه خود را به آنچه انجام داده‌ اید معطوف کنید.

با تهیه فهرستی از تمام کارهایی که انجام داده ‌اید، قادر خواهید بود تمام موفقیت‌ ها و دستاوردهای خود را به یاد آورید و خواهید دید که چقدر توانایی دارید و چقدر انرژی تان ارزشمند است.

با خودتان مهربان باشید

همانطور که در طول روز پیش می ‌رویم همه ما صدایی را درون سرمان می‌ شنویم. این صدای صحبت با خودمان است و بسته به این که ما در مورد خودمان چه احساسی داریم، متفاوت خواهد بود.

در حالی که ممکن است ابتدا اینطور به نظر نرسد، اما حقیقت این است که روشی که شما در مورد خودتان فکر می ‌کنید می ‌تواند به طور جدی زندگی شما را تغییر دهد. به عنوان مثال، اگر شما به طور مداوم با خودتان فکر کنید که “من کند ذهن هستم” یا “من خیلی خنگ و احمقم” این نوع صحبت کردن منفی در نهایت باعث از بین رفتن عزت ‌نفس شما خواهد شد.

این افکار به زندگی شما نفوذ کرده و به طور جدی شما را از تجربه کردن حس خود دوستی و خودباوری که مستحق آن هستید، باز می دارد.

هر چیزی که می توانید را تغییر دهید

آیا این چیزی است که در مورد خود دوستی و عشق به خودتان، می خواهید؟ در حالی که شما باید خودتان را دوست داشته باشید، اگر چیزی وجود دارد که دوست ندارید کنترلی روی آن داشته باشید، می ‌توانید آن را تغییر دهید. این توصیه لزوما در مورد ویژگی‌ های فیزیکی نیست و می ‌تواند به نحوه تفکر و عملکرد شما نیز اشاره کند.

آیا بیش از حد از خودتان انتقاد می ‌کنید ؟ آیا به طور باور نکردنی مضطرب هستید؟ اگر این نوع رفتاری است که شما در خود می بینید، بدون شک قدرت تغییر آن را دارید.

با نظارت بر روش تفکر و نحوه واکنش تان به چیزهای خاص، آغاز کنید. زمانی که ذهن شما شروع به گشتن در این جهت می ‌کند، خودتان را متوقف کنید. در حالی که این دوره آموزشی زمان می ‌برد، متوجه خواهید شد که در طی این فرآیند احساس متفاوتی نسبت به خودتان خواهید داشت.

یاد بگیرید به خودتان اطمینان کنید

ما اغلب برای اعتماد در روابط مان با دیگران ارزش قائل هستیم، اما ما نمی توانیم این حس را در مورد خودمان داشته باشیم و به اعتماد به خودمان ارزش بدهیم.

در حالی که ممکن است در مورد این حقیقت که شما نسبت به خودتان بدبین و نامطمئن هستید، فکر نکنید، اما واقعا همینطور است. هر زمان که به خودتان می گویید “من این کار را انجام می دهم” و سپس به عقب برمی گردید و از انجام آن منصرف می شوید، این مثالی از تسلیم شدن شماست.

با افزایش تفکر خودباوری از طریق روش های زیر، خود دوستی و عشق به خودتان را افزایش دهید:

زمانی که به قولی که به خودتان داده اید عمل کرده اید، را برای خودتان یادآوری کنید. این خاطرات به شما نشان خواهند داد که قابل ‌اعتماد هستید و می‌ توانید هر چیزی را که ذهن تان را به آن اختصاص داده اید، کنترل کنید.

قولی که به خودتان می ‌دهید را حفظ کنید. بعد از تعیین یک هدف، هر کاری که می توانید برای تحقق آن انجام دهید.

ضعف هایتان را بپذیرید و یاد بگیرید که همه چیز را در مورد خودتان دوست داشته باشید. هیچ یک از ما کامل نیستیم، پس یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید.

خودتان را ملاقات کنید

از آن جا که عشق رمانتیک توسط جامعه ما ستوده می شود، بسیاری از ما بر این باوریم که فقط با وجود یک پارتنر رمانتیک می توانیم به زندگی ادامه دهیم. با این حال، این اصلا درست نیست.

یک رستوران مورد علاقه دارید که دوست دارید به آنجا بروید؟ یک فیلم خاص هست که خیلی دوست دارید ببینید؟ با خودتان قرار ملاقاتی بگذارید و وقت تان را صرف لذت بردن از چیزهایی کنید که دوستشان دارید.

اگر شما قادر به وقت گذراندن با خودتان نیستید، هیچ وقت نخواهید فهمید که وقت گذاشتن با خودتان چقدر لذت بخش است. با این حال چطورمی توانید انتظار عشق واقعی را داشته باشید؟

یک ویژن برد (تابلوی بصری) درست کنید

ویژن برد محصولی است که شما را به موتوری محرک در جهت رسیدن به اهدافتان تبدیل می کند. یک جز اصلی در دوست داشتن خودمان، دانستن این است که ما بهترین زندگی مان را زندگی می کنیم.

مطمئن باشید که با نگه داشتن اهداف آینده خود در جلوی ذهن خود با ایجاد یک عادت برای خلق ویژن برد، به زندگی رویایی خود دست پیدا می‌ کنید. ساخت تابلوی تصویری شما در پینترست یا هر جای دیگر، به شما این امکان را می ‌دهد که ببینید بزرگ ‌ترین رویاهای شما قابل ‌دسترس هستند.

صرف ‌نظر از اینکه اهداف شما چقدر بزرگ و یا کوچک هستند، شما باید آنچه را که برای دیدن آن‌ها لازم است را داشته باشید. به خودتان یادآوری کنید که این ویژن برد باید به طور منظم به روز رسانی شود.

بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید

بخشی از یادگیری برای دوست داشتن خودتان، تقویت اشتیاق شما برای حفظ یادگیری و رشد در زندگی است.

تا زمانی که هنوز نفس می کشید فرصت برای یاد گرفتن چیزهای جدید هست. اگر می خواهید روی خود دوستی تان بیشتر کار کنید، هرگز رشد کردنتان را متوقف نکنید.

با در نظر گرفتن یک کلاس، گرفتن گواهی ‌نامه، اجاره چند کتاب، یا گذراندن زمان صرف یادگیری از یک مربی، بر روی خودتان سرمایه‌ گذاری کنید. این تمرین اکتشاف مستمر به شما نشان می دهد که شما در توانایی های خود بی حد و حصر هستید.

یاد بگیرید که سکوت را دوست داشته باشید

در فشار و شلوغی فعالیت ‌های روزانه مان، تعیین زمان برای سکوت کامل مشکل است. اگر چه بسیاری از ما قدرت سکوت را دست ‌کم می ‌گیریم، اما داشتن فرصتی کوتاه برای اینکه آرام و تنها بنشینیم، برای خود دوستی و عشق به خود ارزشمند است.

از این زمان خلوت و تنهایی استفاده کنید تا به طور کامل ذهن تان را تغییر دهید و خودتان را از تمام استرسی که در زندگی دارید جدا کنید. این عمل مراقبت از خود، برای تقویت حس خود دوستی شما، شگفتی می آفریند.

فرآیند نشستن آرام و تمرکز بر پاک کردن ذهن تان، انرژی شما را تجدید و تعادل را به افکار و احساسات شما باز خواهد گرداند.

در جستجوی عشق بودن را متوقف کنید

آیا واقعا شما به قدری برای پیدا کردن عشق واقعی تان مصمم هستید که همیشه به هر جا که می روید در جستجوی آن هستید؟

حتی اگر از طریق راه های مختلف تمام زمان آزادتان را صرف پیدا کردن عشق حقیقی کنید، باز هم این بهترین راه برای یافتن عشق واقعی نیست.

اگرچه کاملا کلیشه‌ ای است که بگوییم: ” وقتی که جستجو برای یافتن آن را متوقف می کنید، عشق شما را پیدا خواهد کرد”، اما واقعا همینطور است.

زمانی که به شدت بر تلاش برای پیدا کردن عشق زندگی تان تمرکز می ‌کنید، تمام زمان و انرژی خود را صرف اطمینان از تشخیص هویت و جذب فرد مناسب می‌ کنید و هنگامی که کسی را ملاقات کردید، ممکن است این ملاقات به چیزهای دیگر منتهی شود.

به جای جستجوی فعالانه برای یافتن عشق واقعی، وقت آن است که به داخل نگاه کنید و ببینید که عشق حقیقی خودتان هستید.

دردهای گذشته تان را درمان کنید.

چمدان احساسات قطعا چیزی است که می‌ تواند مانع حرکت شما به جلو شود.

اگر هنوز هم تمام ناراحتی ‌های گذشته تان را زیر نظر دارید، غیر ممکن است که واقعا عاشق خودتان باشید. فرآیند درمان را با مشخص کردن رنج و ناراحتی و یافتن منشأ آن، آغاز کنید.

زمانی که می فهمید منشأ درد کجاست، زمان آن است که فرآیند بخشش و گذشت را طی کنید. با اینکه این کار آسان نیست، به طور باورنکردنی مهم است که این کار را انجام دهید، چرا که با این کار هر روز بیشتر بر روی دوست داشتن خودتان کار می کنید.

وقتی که به کار کردن بر روی دردها و احساسات گذشته ادامه می‌ دهید، متوجه خواهید شد که قادر به آزاد کردن ذهن و قلبتان هستید، که این باعث می‌ شود شما به لحاظ احساسی و ذهنی یک قدم به یافتن عشق حقیقی تان نزدیک تر شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان