قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز | قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار

ریزش ناگهانی قیمت مرغ در بازار | قیمت مرغ امروز 24 مرداد ماه

قیمت مرغ به نرخ مصوب نزدیک شد .

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت مرغ در فروشگاه‌های محصولات پروتئینی تهران در روزهای اخیر به محدوده ۸۵هزار تومان رسیده است که در مقایسه با قیمت ۱۰۰هزار تومانی اوایل مرداد ۱۵هزار تومان کاهش را  نشان می‌دهد. با این حال این قیمت هنوز تا نرخ مصوب این کالا فاصله دارد. دولت حدود یک‌ماه پیش قیمت مصوب ۷۳هزار تومانی هر کیلو مرغ گرم را ۵هزار تومان افزایش داد، اما هنوز قیمت ۷۸هزار تومانی مصوب جدید هم در مغازه‌ها رعایت نمی‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران روز گذشته از بهبود وضعیت بازار مرغ خبر داد و به همشهری گفت: با توجه به اینکه تولید و عرضه مرغ بیشتر شده قیمت مرغ در بازار طی هفته‌های اخیر کاهشی بوده و به نرخ مصوب نزدیک‌تر شده، اما توزیع مرغ با نرخ مصوب هنوز پاسخگوی کل نیاز نیست.

مهدی یوسف‌خانی افزود: توزیع مرغ در میدان بهمن افزایشی بوده، اما همچنان کافی نیست و نیمی از واحدهای صنفی تهران می‌توانند مرغ مورد نیاز خود را با نرخ مصوب تهیه کنند.

به‌گفته این مقام صنفی، بخشی از واحدهای صنفی با توجه به کافی‌نبودن توزیع یا معطل‌ماندن در نوبت، ترجیح می‌دهند مرغ را با نرخ آزاد تهیه و عرضه کنند. مرغداران موظفند نیمی از تولیدات خود را با قیمت مصوب به کشتارگاه عرضه کنند.

با این حال مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور از تداوم کاهش قیمت‌ها خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در شهریورماه قیمت‌ها از قیمت‌های فعلی هم کاهشی‌تر شود.

علی ابراهیمی افزود: روند کاهش قیمت مرغ در بازار تهران چند روز است که آغاز شده، در برخی استان‌ها اما به‌علت فاصله جغرافیایی قیمت‌ها هنوز کاهشی نشده، ولی در کل روند قیمت مرغ در حال عادی شدن است. به‌گفته این مقام صنفی جوجه‌ریزی در تیرماه ۱۳۲میلیون قطعه بوده و پیش‌بینی می‌شود جوجه‌ریزی مردادماه از تیرماه هم بیشتر باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان