وام بازنشستگان | ثبت نام وام بازنشستگان

وام فوری 30 میلیونی برای بازنشستگان بدون ضامن | بازنشستگان متقاضی وام بخوانند

یک بازنشسته‌ی بهداشت و درمان از قرعه‌کشی برای پرداخت وام ضرروری سی میلیون تومانی بازنشستگان کشوری انتقاد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وام بازنشستگان یکی از مطالبات بازنشستگان است. ثبت نام وام بازنشستگان در اردیبهشت امسال انجام شده است. وام بازنشستگان با وجود اینکه مبلغ اندکی است اما می تواند کمک ناچیزی به مشکلات بازنشستگان باشد. شرایطی برای دریافت وام بازنشستگان اعلام شده است که در ادامه می توانید شرایط وام بازنشستگان را بخوانید. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به ظرفیت‌های بالای فرهنگی و اجتماعی خود برای گروه بازنشستگان اقدامات و برنامه‌ریزی مطلوبی دارد که به همین منظور وام ضروری برای ۴۶۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی در نظرگرفته شده است که تا پایان سال به حساب این افراد واریز خواهد شد.

به گفته او، برای پرداخت این تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری بازنشستگان ۱۵ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است و نخستین مرحله پرداخت این وام‌ روز سوم خرداد ۱۴۰۲ به حساب ۳۲ هزار نفر از بازنشستگان واریز شد.

پرداخت وام براساس قرعه‌کشی میان متقاضیان صورت می‌گیرد.

سرابی (بازنشسته بهداشت و درمان) در این رابطه می‌گوید: آیا بهتر نبود در کنار قرعه کشی یک بار برای تمام سال سهمیه‌ای را برای بازنشستگانی که نیاز فوری برایشان پیش آمده در نظر می‌گرفتید تا رضایت‌بخش کثیری از متقاضیان فراهم می‌شد؟ با این روشی که در پیش گرفته شده است حتی بازنشستگانی که نیاز فوری و غیرقابل پیش‌بینی دارند از اینکه چه زمانی نوبت به دریافت وام آنان می‌رسد هیچگونه اطمینانی ندارند.

او افزود: اصولا معیار و ملاک صندوق برای تشخیص نیاز فوری و غیر قابل پیش‌بینی چیست وقتی که در نحوه ثبت‌نام و اطلاعات خواسته شده هیچ تفاوتی در ثبت نام اسفند ماه سال قبل با ثبت نام ماهیانه وجود ندارد؟

سرابی اضافه می‌کند: متولیان صندوق بازنشستگی به اعتراضات متقاضیان وام واکنشی نشان نمی‌دهند و صرفا به اینکه هر بازنشسته در طول سال ۱۲بار شانس قرعه‌کشی دارد اکتفا می‌کنند و همچنان بی‌نظمی ادامه می‌یابد به گونه‌ای که حتی وام‌های خانوادگی، فامیلی و محله‌ای از نظم وثبات بهتری برخوردار بوده و شرایط بهتری را برای تصمیم گیری متقاضی فراهم می‌کنند؛ حداقل  از زمان و نتیجه قرعه‌کشی ماهیانه اطلاع رسانی دقیق‌تری می‌کنند.

او با انتقاد از این شرایط می‌گوید: ظاهراً امسال بازنشستگان متقاضی وام ضروری صرفا باید خوشحال باشند که ۱۲بار شانس قرعه‌کشی دارند.

وام بازنشستگان

صندوق بازنشستگی فولاد و بانک صادرات ایران تفاهم‌نامه‌ای به منظور پرداخت تسهیلات به آن دسته از بازنشستگان صندوق فولاد که حساب حقوقی آنان نزد بانک صادرات است منعقد کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، تسهیلات قرض‌الحسنه 20 میلیون تومانی با نرخ کارمزد 4 درصد و اقساط 24 ماهه به بازنشستگان صندوق فولاد پرداخت خواهد شد.

بانک صادرات بر اساس لیست اعلامی صندوق در طول ماه و پس از اعتبارسنجی‌های لازم، در تاریخ پنجم هر ماه نسبت به پرداخت تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران معرفی شده صندوق اقدام خواهد نمود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، صندوق بازنشستگی فولاد، بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی را به بانک صادرات معرفی می‌کند که حساب حقوقی ایشان نزد بانک صادرات بوده و حداقل یک ماه حقوق خود را از این بانک دریافت کرده باشند.

همچنین افرادی که پیش‌تر از تسهیلات صندوق استفاده کرده‌اند در اولویت نیستند و اجازه ثبت‌نام ندارند.

فرآیند ثبت نام متقاضیان وام از طریق معاونت فنی و عملیات بیمه‌ای صندوق اعلام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان