قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

چند پیش بینی مهم برای قیمت طلا در 30 آذر | قیمت طلا افزایش می یابد؟

امروز قیمت طلا و سکه رشد داشت و گران‌شد. بررسی یک ماهه قیمت طلا نشان داد ربع سکه بیشترین رشد قیمت را در خانواده خود داشته است. این روند در آذر چگونه است؟

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت طلا به علت نوسان قیمت ارز متلاطم است. طلا یک منبع سرمایه گذاری است به همین دلیل قیمت طلا بسیار برای مردم اهمیت دارد. قیمت طلا این روزها بسیار پرنوسان است. قیمت طلا یک مدت مقداری پایین آمد. قیمت طلا امروز را در ادامه می بینید. 

در آخرین روز آبان ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی بر خلاف روز گذشته در آغاز معاملات روند کاهشی داشت و وارد دومین پله کانال ۱۶ میلیون تومانی شد. این روند اما در بازار طلا برعکس بود و قیمت طلا رشد داشت.

این روند الاکلنگی قیمت طلا و سکه نزدیک به ۳ روز است تا میانه‌های روز ادامه دارد؛ قیمت طلا گران می‌شود و سکه در مسیر مخالف پیش‌ می‌رود. امروز نیز قیمت با همین روال پیش رفت. اما با گذشت ظهر قیمت سکه امامی با رشدی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان برخلاف سایر قطعات سکه گران شد.

قیمت انس جهانی طلا در نخستین روز هفته در بازارهای بین‌المللی با روند کاهشی همراه بود و بیش از ۱۰ دلار کاهش قیمت داشت. انس جهانی طلا امروز محدوده حمایتی ۱۷۵۰ دلاری را شکست و به پله‌های پایین‌تر رسید.

در حال حاضر قیمت هر انس طلا 1,740.38 دلار است.

مقایسه قیمت طلا و سکه در یک ماه گذشته

روند قیمت طلا و سکه در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه مهر ماه صعودی بوده و بیشترین رشد قیمت نیز سهم ربع سکه با ۱۳/۷۶ درصد رشد بود.

امروز سکه امامی در پله دوم و سوم کانال ۱۶ میلیون تومانی نوسان داشت. این قطعه از سکه در ماه گذشته ۱۴ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان معامله می‌شد. در یک ماه اخیر سکه امامی یک میلیون و ۳۵۹ هزار تومان گران‌تر شد و ۹/۱۲ درصد رشد داشته است.

سکه تمام طرح قدیم نیز در لحظه نگارش این گزارش با اختلاف قیمت ۵ تا ۱۰ هزار تومانی بین افزایش و کاهش قیمت نوسان داشت. این قطعه از سکه در حدود ۱۵ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله شد و نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ۱۱٪ رشد داشت. ۳۰ مهر ۱۴۰۱ سکه طرح قدیم در کانال ۱۳ میلیون تومانی بود و با قیمت ۱۳ میلیون و ۹۵۹ هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه در آخرین روز آبان ۱۴۰۱ با روند کاهشی نزدیک به ۳۰ هزار تومانی همراه بود و با قیمت ۸ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان در بازار معامله شد. این قطعه از سکه نسبت به ماه گذشته ۸/۴۹ درصد رشد داشت. در روز آخر مهر ماه نیم سکه با قیمت ۸ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شد.

رشد ۱۳ درصدی ربع سکه در یک ماه

قیمت ربع سکه بیشترین درصد تغییرات را در یک ماه داشت. این قطعه از سکه ۷۰۶ هزار تومان نسبت به ماه قبل گران‌تر شد و ۱۳/۷۶ درصد رشد قیمت داشته است.

امروز قیمت ربع سکه در حدود ۱۴ هزار تومان ارزان‌تر شد و به قیمت ۵ میلیون و ۸۳۶ هزار تومان رسید. این درحالی است که این قطعه از سکه ماه پیش ۵ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان بود.

در یک ماه گذشته قیمت طلا نیز از بازار سکه جا نمانده و رشد قیمت داشته است. امروز روند قیمت هر مثقال طلا در حدود ۱۶ هزار تومان رشد داشت. هر مثقال طلا در یک ماه گذشته ۱۱/۵۶ درصد رشد داشته است.

در آخرین روز مهر ماه هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵ میلیون و ۸۱۱ هزار تومان بود. امروز این قیمت با رشد ۶۷۲ هزار تومان در یک ماه گذشته به ۶ میلیون و ۴۸۳ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز با بیش از ۳۲ هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۴۹۶ هزار تومان رسید. قیمت این مقدار طلا در ماه گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و در یک ماه گذشته با ۶۹۰ هزار تومان تغییر، در حدود ۸/۴۹ درصد رشد داشته است.

انس‌جهانی طلا بر بازار فعلی بی‌اثر است

میثم رادپور، تحلیلگر بازارهای مالی درباره پیش‌بینی قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «اگر بخواهیم آینده قیمت طلا را بفهمیم باید ببینیم آینده قیمت دلار چه می‌شود. در حال حاضر آینده دلار تمام عوارض دولت‌های قبل را دارد و پیامد ناشی از تورم در اوج خود به سر می‌برد.»

او با اشاره به این‌که قیمت دلار برای صعود تمام شرایط را دارد خاطرنشان کرد: «در بازار طلا بهترین و ساده‌ترین تجلیل توجه به بازار و قیمت دلار است. اگر قیمت دلار ‍۱۰۰ درصد رشد کند قیمت طلا به همین نسبت رشد خواهد کرد.»

رادپور ابراز عقیده کرد: «در مقطع فعلی انس طلای جهانی در ماه‌ها و سال‌های اخیر بازیگر فعالی در قیمت طلا در ایران نبوده است.»

منبع: تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان