قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۵ درصد کاهش به ۱۷۵۰ دلار و ۶۸ سنت رسید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت طلا به علت نوسان قیمت ارز متلاطم است. طلا یک منبع سرمایه گذاری است به همین دلیل قیمت طلا بسیار برای مردم اهمیت دارد. قیمت طلا این روزها بسیار پرنوسان است. قیمت طلا یک مدت مقداری پایین آمد. قیمت طلا امروز را در ادامه می بینید. 

اظهارات جیمز بولارد، یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا مبنی براین‌که ادامه روند افزایش نرخ بهره تنها راه برای مهار تورم و پایین آوردن آن تا هدف ۲ درصد است، باعث کاهش قیمت طلا و سایر سرمایه‌های مخاطره‌آمیز مانند نفت و بازار سهام در این هفته شد .ارزش دلار هم افزایش یافته است.

 قیمت طلا کم‌تر از ۱ درصد طی هفته گذشته کاهش یافت و تنها نیم درصد در روز جمعه پایین آمد و مرز ۱۷۵۰ دلار را حفظ کرد. اما محرکی که باعث بهترین عملکرد طلا طی ۳۹ ماه گذشته شده بود ازبین‌رفته است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۵ درصد کاهش به ۱۷۵۰ دلار و ۶۸ سنت رسید.

 شاخص دلار که ارزش آن را در برابر سایر ارزهای بزرگ دنیا مانند یورو، ین، پوند، دلار کانادا، کرون سوئد و فرانک سوئیس نشان می‌دهد، ۰.۷ درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته است، درحالی‌که ۴ درصد در هفته گذشته کاهش یافته بود. دلیل بالا رفتن ارزش دلار را می‌توان احتمال افزایش دوباره نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اجلاس آینده آن دانست. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 طبق گفته‌ بولارد که ریاست بانک فدرال رزرو ایالت سنت‌لوئیس را برعهده دارد، نرخ تورم در آمریکا به‌طرز غیرقابل‌قبولی بالاست، بنابراین نمی‌توان به پایین آوردن نرخ بهره فکر کرد.

 اکثر اقتصاددان‌ها انتظار دارند پایین آمدن شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا باعث می‌شود بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را در ماه دسامبر تنها ۵۰ واحد افزایش دهد. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گران‌بها از جمله طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن‌ها را پایین می‌آورد.

 قیمت نقره امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۲۱ دلارو ۲۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۳۴ درصد کاهش ۹۸۱ دلار و ۸۷ سنت معامله می‌شود.

با وجود افزایش قیمت سکه در ابتدای هفته جاری، حباب سکه روند کاهشی قابل توجهی داشت اما در ۲ روز گذشته حباب سکه افزایش داشت. حباب سکه امامی با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۷۵۸ هزار تومان رسید. حباب این قطعه از سکه در ابتدای هفته جاری به کف کانال یک میلیون تومانی نزدیک شده بود.

حباب سکه بهار آزادی ۲۲۱ هزار تومان بیشتر شد و با این‌که حباب آن در روزهای گذشته تا محدوده ۳۰۰ هزار تومانی هم پایین آمده بود اما با روند افزایشی ۲ روز گذشته به کانال یک میلیون تومان نزدیک شد و به ۹۳۰ هزار تومان رسید.

حباب نیم‌سکه یک میلیون و ۶۴۱ هزار تومان شد و بیش از ۱۶۰ هزار تومان رشد داشت. ربع‌سکه نیز با حباب ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار تومانی پرچمدار بیشترین حباب در خانواده خود است و روز گذشته ۸۱ هزار تومان افزایش حباب داشت. حباب سکه گرمی با ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۵۶۱ هزار تومان رسید.

قیمت طلا رشد می‌کند؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: طلا و سکه، بازار هوشمندی است و با وجودی که گفته می‌شود این بازار حباب دارد اما حباب طلا و سکه مربوط به دلار است و حباب در این بازارها در واقع قیمت دلار را نشان می‌دهد.

او با تاکید بر تاثیر قیمت دلار بر قیمت طلا و سکه توضیح می‌دهد: نهاد پولی کشور اجازه نمی‌دهد دلار به قیمت ذاتی خود برسد. نرخ طلا و سکه نیز به تبع آن کنترل می‌شود. با وجودی که مذاکرات هسته‌ای برجام تاثیر مهمی بر آرامش بازار دلار دارد اما در چنین شرایطی، چه این مذاکرات به نتیجه برسد و چه نرسد، احتمالا قیمت دلار با توجه به تورم موجود در کشور روند افزایشی خواهد داشت و متعاقب آن قیمت طلا و سکه هم افزایشی است.

حق‌شناس می‌گوید: اگر مذاکراتی رخ دهد روند صعودی قیمت‌ها به تاخیر می‌افتد. اما اگر تحولات این حوزه امیدوارکننده نباشند، انتظار رشد قیمت‌ها را دارم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان