خواب در این موقع روز برای شما سم است

به دلیل خستگی و مشغله فراوان ممکن است در برخی روزها هنگام ظهر اقدام به چرت زدن کنید، به همین دلیل بهتر است از مضرات و عوارض احتمالی خواب ظهر مطلع باشید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

ظهر چرت بزنیم یا چرت نزنیم ؟

هنوز تحقیقات در مورد چرت زدن در طول روز کامل انجام نشده است اما بعضی از محققان بیان می کنند که چرت زدن می تواند فواید زیادی از جمله بهبود وضعیت حافظه و هوشیاری داشته باشد. خواب از دست رفته شما را جبران می کند و سطح فشار خون را کاهش می دهد. از طرفی تحقیقات دیگر نشان می دهد که چرت زدن تا 37 درصد می تواند خطر مرگ را بکاهد اما محققان هنوز در مورد فواید واقعی چرت زدن مطمئن نیستند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که اگر در طول روز چرت بزنید، خوابیدن برای شما هنگام شب سخت تر می شود. به همین دلیل متخصصان پیشنهاد می کنند برای کسانی که می خواهند استراحت کنند، چرت روزانه فقط باید بین 15 تا 20 دقیقه باشد.

تحقیقات در مورد ارتباط بین چرت زدن و زمان خواب شبانه انجام شده که عوارض جانبی چرت را نشان می دهد. آن ها به این نتیجه رسیدند که طول خواب شب ممکن است به دلیل چرت زدن و ایجاد بیماری ها به هم بریزد.

چرت در طول روز

چنانچه در بخش سلامت نمناک می خوانید خواب شب بیش از حد طولانی، می تواند عاملی برای نیاز به چرت های کوتاه مدت در طول روز باشد. از طرفی چرت زدن می تواند خواب شب را به تعویق بیندازد و در نتیجه کیفیت خواب شبانه در شرکت کنندگانی که در این تحقیقات یک چرت بلند مدت بیشتر از 60 دقیقه در روز داشتند و شب ها هم بیش از 6 ساعت می خوابیدند، بهم می ریخت و در معرض خطر بالاتری از مرگ و میر بودند.

مکانیزم های مختلفی بین رابطه چرت زدن و افزایش خطر مرگ و میر و بیماری های قلبی و عروقی وجود دارد. چرت زدن طولانی مدت می تواند تاثیر منفی روی جسم بگذارد، خطر افسردگی، کاهش فعالیت جسمی و وضعیت ذهنی ضعیف را به همراه داشته باشد که همگی عاملی برای مرگ و میر هستند.

با وجود همه این تفاسیر، اگر باز هم احساس کردید نیاز به یک چرت روزانه کوتاه مدت دارید، حتما آلارم گوشی خود را تنظیم کنید و این کار را در سریع ترین وقت ممکن انجام دهید. این چرت باید قبل از یک ساعت به پایان برسد، در غیر این صورت عوارضی که گفته شد را در پی خواهد داشت.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان