وام فوری | وام فوری آنلاین

وام فوری اشتغالزایی افزایش یافت | دریافت وام فوری 150 میلیونی + لینک ثبت نام

معاون اشتغال وزارت کار گفت: وام اشتغال از یکصد میلیون تومان به 150 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وام فوری یکی از روش های مهم برای کمک به شهروندان است. در سال های اخیر به علت بالا رفتن هزینه های زندگی بسیاری از افراد به دنبال گرفتن وام فوری هستند. وام فوری شامل انواع وام ها است. از آنجا که متقاضیان وام فوری بسیارند امید است که بانک ها شرایط دریافت وام فوری را آسان کنند. 

سه‌شنبه سوم آبان ماه 1401 هشتاد و سومین جلسه شورای‌عالی اشتغال برگزار شد. مباحثی چون، ایجاد اشتغال در اولویت کاری همه دستگاه‌ها باشد، اتصال سامانه دستگاه‌ها، اتخاذ راهکاری موثر برای اطمینان از هدایت صحیح منابع به سوی اشتغال، توجه به ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی‌ها و به ویژه تشکل‌های جهادی در زمینه ایجاد اشتغال، از جمله موارد مهم و کلیدی اظهارات ابراهیم رئیسی, رئیس جمهور کشورمان در این جلسه بود.

به گزارش تسنیم، همچنین رئیس جمهور بر تلاش بیشتر برای ایجاد اشتغال، تامین بودجه‌های لازم در این زمینه، توجه ویژه به اشتغال جوانان تحصیلکرده و همچنین زنان سرپرست خانوار، سهیم کردن بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و نظارت ویژه بر نحوه مصرف تسهیلات و اطمینان از صرف آنها در جهت ایجاد اشتغال تاکید کرد.

شورای عالی اشتغال برای تسریع و تسهیل ایجاد یک میلیون فرصت شغلی 9مصوبه را تصویب کرد.اشتغال یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و بیکاری از مهمترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان شد و بر این اساس آموزش مهارت و توانمندسازی افراد به عنوان یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال بدون تسهیلات مورد تاکید قرار گرفت.

بخشی از مصوبات در گفت وگویی با محمودکریمی بیرانوند, معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار بیان شده است.

کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به کلیات برخی مصوبات جلسه هشتاد و سوم شورای عالی اشتغال گفته است: حمایت از برنامه های اشتغال نهاد های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد (ذیل همکاری با استانداری ها) و افزایش وام اشتغال از یکصد میلیون تومان به 150 میلیون تومان از مصوبات شورای عالی اشتغال بود که با حضور و تلاش مرتضوی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که در جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور به نتیجه رسید.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه موضوع اشتغال برای دولت سیزدهم بسیار حائز اهمیت است، گفت: در همین راستا یکی از مصوبات شورای عالی اشتغال، ایجاد گروه و کارگروه های تخصصی در زمینه اشتغال در وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف بود که مصوب شد. همچنین در زمینه همکاری ها با دستگاه های مختلف برای توسعه اشتغال، کارآفرینی و مهارت با وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط برای دانش آموختگان از مواردی است که جزئیات آن ها به محض نهایی شدن در آینده نزدیک به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مصوبات باید در معاونت حقوقی نهایی شود ادامه داد: تامین مالی طرح های نیمه تمام از موضوعات خوبی بود که به نتیجه رسید تا طرح های نیمه تمام و راکد از وضعیت موجود خارج شوند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون اولویت اول وزیر کار را ایجاد اشتغال دانست و ادامه داد: به دلیل اهمیت اشتغال برای کشور، در نخستین هفته وزیر جلسه هشتاد و سوم شورای عالی اشتغال با حضور آقای  رئیسی رئیس جمهوری برگزار شد.

وی از برگزاری نشست های مختلف اشتغال وزیر جدید با آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور، نشست های متعدد اشتغال در وزارتخانه و نیز نشست زیست بوم اشتغال در خراسان رضوی و با حضور استاندار و … خبر داد و بیان کرد: یکی از اولویت های اصلی آقای مرتضوی وزیر محترم در جلسه رای اعتماد در مجلس هم اشتغال بود و ایشان در زمینه توسعه و اجرای برنامه های اشتغال و کارآفرینی عزم جدی دارند و این مدت کوتاه حضور ایشان نیز حکایت از این امر مهم دارد.

ثبت 700 هزار شغل از ابتدای امسال در سامانه جامع رصد، پایش و نظارت بر اشتغال

 کریمی بیرانوند با اشاره به اینکه دولت سیزدهم ایجاد سالانه یک میلیون و 212 هزار شغل را در نظر گرفته بود یادآور شد: در نیمه دوم سال گذشته 650 هزار شغل و از ابتدای امسال تا کنون 700 هزار شغل در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است. به عبارت دیگر با این عملکرد، بیش از 50 درصد از تعهد دولت در حوزه اشتغال در سال جاری عملیاتی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از انتظارات به حق رهبری و دستور رییس جمهوری همواره در حوزه تأمین مالی و پرداخت تسهیلات اشتغال بوده است گفت: تأکید برای جلوگیری از انحراف تسهیلات مشاغل بوده است، برای همین امر در دولت سیزدهم طرح جامع رصد، پایش و نظارت بر اشتغال راه‌اندازی شد.

به گفته کریمی بیرانوند نشست توسعه مشاغل خانگی دوشنبه هفته جاری با حضور مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان