قیمت مرغ | قیمت مرغ در بازار

جدیدترین قیمت مرغ امروز | قیمت مرغ در بازار 16 آبان چقدر شد؟

قیمت مرغ امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت مرغ از ابتدای امسال با حذف ارز 4500 تومانی به شدت افزایش پیدا کرد. قیمت مرغ در ابتدای امسال حداکثر 25 هزار تومان بود. قیمت مرغ در نهایت به مرز 60 هزار تومان رسید. با توجه به اینکه مردم قدرت خرید مرغ با این قیمت را ندارند قیمت مرغ در نوسان است. آخرین قیمت مرغ را در ادامه می بینید.

قیمت انواع مرغ در شانزدهم آبان ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

نوع مرغ

قیمت(تومان)

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۸۸,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۹۹,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۹۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۹۹,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۹۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۸۸,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال

۶۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۹,۰۰۰

فیله مرغ

۱۲۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۲۰,۲۰۰

جوجه چینی

-

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۱۲۲,۲۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

-

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

-

مرغ کنتاکی

-

دل مرغ پاک کرده

۱۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۸,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۹,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۰,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۸,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۹۹,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی)

-

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۶۲,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی

-

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی

۵۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی

۴۸,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی

۲۹,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی

۲۲,۹۰۰

منبع:بازار

برای اینکه مردم توانایی خرید مرغ داشته باشند در بسته‌بندی دو کیلوگرمی اقدام به توزیع مرغ منجمد کرده‌ایم.

با افزایش قیمت مرغ و کوتاه‌تر شدن دست مردم برای خرید، دولت اقدام به توزیع گسترده مرغ منجمد برای ساماندهی به بازار کرده است. وزیر جهاد کشاورزی در اینباره گفته است: برای اینکه مردم توانایی خرید مرغ داشته باشند در بسته‌بندی دو کیلوگرمی اقدام به توزیع مرغ منجمد کرده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز، تولیدکنندگان به صراحت کاهش تقاضا پس از افزایش قیمت مرغ را تائید می‌کنند. اما تاکید دارند حتی در صورت کاهش تقاضا، توان تولید به زیان را ندارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی از روزها قیمت مرغ در بازار حتی بالاتر از ۷۳ هزار تومان است.

لازم به ذکر است که بعد از افزایش قیمت مرغ، احتمال افزایش قیمت تخم‌مرغ نیز وجود دارد. مدتی است که تولیدکنندگان تخم‌مرغ فشار زیادی روی دولت برای افزایش قیمت داشته‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در پاسخ به این سئوال که چرا مرغ گرم در برخی مغازه‌ها بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود؟ گفت: قیمت هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده ۶۳ هزار تومان است، اما اینکه در برخی مغازه‌ها مرغ با قیمت بالاتر عرضه می‌شود به دلیل افزایش قیمت در مبدا است.

مهدی یوسف‌خانی  ادامه داد: برخی مرغداران بر اساس قیمت مصوب جدید هم مرغ را عرضه نمی‌کنند. با مرغ ۶۳ هزار تومانی، تولیدکننده باید مرغ زنده را با قیمت ۴۲ هزار تومان به کشتارگاه بدهد، ولی مرغدار حدود ۳۰۰۰ تومان بالاتر یعنی ۴۵ هزار تومان مرغ زنده می‌فروشند که این ۳۰۰۰ تومان، قیمت مرغ گرم کشتار شده را ۴۵۰۰ بالاتر می برد. یعنی اینکه گاهی مرغ به حدود ۶۸ تا ۶۹ هزار تومان می‌رسد، به دلیل افزایش قیمت در مرغداری‌ها است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی اضافه کرد: با این وجود دلیل نمی‌شود که مغازه‌داران با قیمت‌های بالا بفروشند. مغازه‌داران و مراکز عرضه نباید مرغ را بیش از ۵۸ هزارتومان به صورت عمده خریداری و بیش از ۶۳ هزار تومان عرضه کنند. این نرخ قانونی است و همه ملزم به رعایت آن هستند.

چهارشنبه هفته گذشته «محسن شیراوند» معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به دلیل افزایش هزینه‌های تولید مرغ و جهت استمرار تولید، قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان ۶۳ هزار تومان اعلام کرد در حالی که پیش از این قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است.

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه گرم در بازار ۶۱ هزار و ۹۹۰ تومان تا ۶۳ هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد و شرایط بازار نشانگر وفور گوشت مرغ در بازار است و هیچ کمبودی دیده نمی‌شود.

البته برخی فروشندگان، گوشت مرغ را با نشان‌های ثمین و زربال و غیره با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند که طبق گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هرگونه عرضه گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب گران‌فروشی محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

بر اساس آمارهای موجود سالانه حدود ۲٫۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که طی ماه‌های اخیر تولید به میزان کافی صورت گرفته و کاهشی در این بخش نداشته‌ایم.

قیمت 63 هزار تومانی برای مرغ مصوبه ستاد تنظیم بازار بوده و به تایید معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی هم رسیده است.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران هم در این باره گفت: قیمت مرغ گرم از امروز در میادین تره بار تهران 60 هزار و 600 تومان عرضه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان