وام فوری | وام فوری بدون ضامن

وام فوری ده میلیونی برای یارانه بگیران | شرایط دریافت وام فوری بدون ضامن چیست؟

کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می کنند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وام فوری یکی از روش های مهم برای کمک به شهروندان است. در سال های اخیر به علت بالا رفتن هزینه های زندگی بسیاری از افراد به دنبال گرفتن وام فوری هستند. وام فوری شامل انواع وام ها است. از آنجا که متقاضیان وام فوری بسیارند امید است که بانک ها شرایط دریافت وام فوری را آسان کنند. 

سرهنگ رسول جلیلیان رییس پلیس فتا البرز اظهار داشت: هرگونه دریافت پیام مبنی بر دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه کلاهبرداری بوده و کاربران هیچ گونه اطلاعاتی از جمله کد ملی یا شماره تماس افراد خانوار را به افراد سودجو ندهند.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می کنند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی گفت: سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده برداشت غیر مجاز هرروزه رو به افزایش است .

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

جلیلیان ، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند

دانشگاه تربیت مدرس جزییات وام دانشجویی در مقاطع مختلف تحصیلی را اعلام کرد.

بر این اساس دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم دانشگاه تربیت مدرس می‌توانند تا تاریخ ۱۱ آذر ماه نسبت به ثبت‌نام وام‌های تحصیلی- شهریه و ودیعه مسکن اقدام کنند.

همچنین مهلت ثبت‌نام برای وام ضروری نیز از تاریخ ۲۱ آبان آغاز می‌شود و تا ۱۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

در اطلاعیه دریافت این وام آمده است که باتوجه به محدودیت اعتبار وام، اولویت با دانشجویانی است که زودتر ثبت‌نام نمایند.

دانشجویان کارشناسی ارشد روزانه ورودی سال‌های ۴۰۰ و ۴۰۱ مجاز به درخواست وام هستند و دانشجویان دکتری روزانه ورودی سال‌های ۹۸، ۹۹، ۴۰۰ و ۴۰۱ مجاز به درخواست وام تحصیلی دکتری صندوق رفاه هستند. (عنوان وام تحصیلی ویژه دکتری به وام تحصیلی تغییر یافته است)

همچنین دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد نوبت دوم (شبانه) و پردیس نیز مجاز به درخواست وام شهریه می‌باشند.

بنا بر اعلام صندوق رفاه، وام تحصیلی دانشجویان متاهل کارشناسی ارشد و دکتری دو برابر می‌باشد. این دانشجویان باید تصویر چهار صفحه اول عقدنامه خود را به کارشناس خدمات دانشجویی دانشکده خود تحویل نمایند.

وام‌های ضروری فقط شامل موارد مشخص شده در پرتال صندوق رفاه می‌باشد. پس از ثبت درخواست برای این گروه از وام‌ها ارائه اسناد مربوط الزامی بوده و درصورت عدم ارائه، درخواست تائید نمی‌شود.

وام ودیعه مسکن نیز فقط به دانشجویان متاهل که ساکن خوابگاه نباشند تعلق می‌گیرد. ارائه اجاره‌نامه معتبر که کد رهگیری داشته باشد نیز الزامی است. (اجاره‌نامه مربوط به کلیه شهرستان‌ها مورد قبول می‌باشد)

دانشجویان متقاضی دریافت وام ابتدا باید درخواست وام مورد نظر خود را از طریق پرتال صندوق رفاه وزارت علوم (bp.swf.ir) ثبت، سپس مدارک مورد نیاز را به کارشناس خدمات دانشجویی مستقر در دانشکده‌های خود تحویل نمایند.

دانشجویان واجد شرایط و متقاضی وام‌های ضروری (طبق آئین نامه جدید پیوست) و ودیعه مسکن حتماً باید تصویر واضحی از مدارک مورد نیاز وام‌های مذکور (مندرج در آئین‌نامه جدید پیوست) تهیه و به کارشناس خدمات دانشجویی دانشکده خود تحویل نمایند.

دانشجویانی که برای اولین بار قصد دریافت وام دارند، باید اصل سند تعهد محضری جدید خود را برای ضامنین شاغل به همراه حکم کارگزینی و برای ضامنین بازنشسته گواهی کسر از حقوق (به مبلغ وام ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال) (طبق آئین نامه جدید) در اسرع وقت تحویل نمایند.

در اطلاعیه دانشگاه تربیت مدرس آمده که صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان مقطع دکتری ۸ ترم و دانشجویان کارشناسی ارشد ۴ ترم وام پرداخت می‌نماید. (در صورت مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات مجاز دانشجو بنا به تشخیص و تایید کمیسیون موارد خاص، فقط یک نیمسال جزء سقف مدت استفاده از وام محاسبه می‌شود در این صورت ارائه مستندات لازم از طرف دانشجو به اداره خدمات دانشجویی الزامی است).

دانشجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، توان خواه و بانوانی که به علت شهادت، فوت، متارکه و یا از کار افتادگی همسر سرپرستی فرزند را به عهده دارند، در صورت وجود اعتبار مورد نیاز، حداکثر تا ۵۰ درصد وام تحصیلی آنان قابل افزایش است. (مدارک معتبر باید ارائه گردد).

همچنین اعلام شده وام دانشجویی به دانشجوی شاغل به کاری که مستلزم دریافت اجرت می‌باشد تعلق نمی‌گیرد.

در پی ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از مبلغ وام و همچنین سپرده‌گذاری بدون سود برای دریافت تسهیلات، عملکرد بانک‌ها در این راستا و رعایت این بخشنامه مورد بررسی قرار گرفته که در این گزارش به طور نمونه شرایط وام‌دهی از سوی بانک ملی و چگونگی برخورد این بانک با بخشنامه مربوطه رصد شده است.

بر اساس مشاهدات میدانی از برخی شعب بانک ملی، این بانک برای پرداخت تسهیلات خرد، مبلغی از وام را بلوکه نمی‌کند یا برای ضمانت وام، وثیقه نقدی نمی‌خواهد. اما شرایط پرداخت وام در این بانک به این صورت است که فقط از طریق بررسی میانگین حساب شش ماهه متقاضی، وام می‌دهد.

در این زمینه، مسئول اعتبارات یکی از شعب بانک ملی می‌گوید که برای پرداخت وام باید میانگین حساب متقاضی در بازه شش ماهه معادل ۱۲.۵ میلیون تومان باشد تا بتوان ۱۰۰ میلیون تومان وام گرفت.

طبق گفته مسئول اعتبارات این شعبه، علاوه بر داشتن میانگین حساب، فردی که یک وام ۱۰۰ میلیونی می‌خواهد باید ضامن هم بیاورد.

علاوه بر این، شعبه دیگری از بانک ملی نیز شرط اصلی پرداخت وام را میانگین حساب شش ماهه اعلام کرده و می‌گوید میانگین حساب باید ۱۵ درصد از مبلغ وام مد نظر را پوشش دهد تا بتوان آن مبلغ را از بانک به‌عنوان وام دریافت کرد.

همچنین، مسئول اعتبارات یکی از شعب بانک ملی اعلام کرد که برای دریافت یک وام ۵۰ میلیونی از این بانک حداقل میانگین حساب شش ماهه متقاضی باید حدود هشت میلیون تومان باشد.

البته، لازم به ذکر است که بانک ملی برای پرداخت وام علاوه بر بررسی میانگین حساب، ضامن و گواهی کسر از حقوق می‌خواهد و رتبه اعتباری متقاضی را نیز بررسی می‌کند.

در شرایطی بانک ملی فقط از طریق بررسی میانگین حساب وام می‌دهد، چندی پیش مدیر عامل این بانک به ایسنا اعلام کرده بود که برای پرداخت تسهیلات خرد شرط بررسی میانگین یا معدل مانده حساب نداریم و بانک‌ها باید به کسانی که در شعبه مربوطه حساب دارند، متناسب با اعتبارسنجی وام بدهند.

ایسنا

وام بانک رسالت در واقع وام بدون بهره است که تنها کارمزد ۲ درصدی آن دریافت می‌شود. این وام بر اساس مدت سپرده‌گذاری شما در اقساط دلخواه قابل بازپرداخت است. افرادی که مایل به دریافت وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیونی بانک رسالت هستند باید سپرده قرض الحسنه داشته باشند. افرادی امکان درخواست این تسهیلات را دارند باید سه ماه از خواب سپرده آن‌ها گذشته باشد. افراد برای دریافت این تسهیلات به ضامن رسمی احتیاج دارند حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن نیز با توجه به معدل حساب تعیین می‌شود اما حداکثر به ۶۰ ماه می‌رسد.

با توجه به مبلغ وام، سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۳ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۳۶۴ تومان است. کل سود تسهیلات ۲۴ میلیون تومان و مجموع رقم وام و سود آن ۲۲۴ میلیون تومان خواهد بود.

ثبت‌نام وام فوری بانک قرض الحسنه رسالت

وام یا تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت را می‌توانید به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت بانک قرض‌الحسنه رسالت و افتتاح غیرحضوری حساب این بانک پیگیری کنید. پس از ثبت‌نام غیرحضوری از بانک با شما تماس گرفته خواهد شد و مامور این بانک به صورت حضوری در محل شما مراحل احراز هویت و تطبیق مدارک را انجام خواهند داد. پس از آن بایستی با مراجه به سامانه اعتبارسنجی مرآت میزان اعتبار خود را بسنجید و بر همین اساس مراحل دریافت وام آغاز خواهد شد.

شرایط تسهیلات و امتیاز بانک رسالت

برای دریافت تسهیلات بانک رسالت، وام­‌گیرنده نباید به بانک بدهکار باشد یا وام هنوز تسویه‌نشده داشته باشد، همچنین نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد.

در صورتی‌که بعد از طی مدت سپرده شرایط دریافت وام را نداشته باشید، می‌توانید امتیاز وام بانک رسالت را در همان شعبه به شخص دیگری واگذار کنید.

مدارک لازم برای ثبت‌نام وام بانک رسالت در سال ۱۴۰۱

مدارک هویتی شما هنگام افتتاح حساب دریافت می‌شود ولی مدارک شغلی، میزان درآمد، دارایی‌ها و گردش حساب شما نیز از اهمیت برخوردار است. برای ثبت‌نام وام بانک رسالت می‌توانید به یکی از شعبه‌های این بانک مراجعه کنید.

بر اساس تفاهم‌نامه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مستضعفان وام مسکن ۲۰۰ میلیونی به خانواده‌های دارای دو معلول یا بالاتر داده می‌شود.

به نقل از ایسنا، رئیس دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه قرار است در طرح نهضت ملی مسکن ۱۶۰هزار واحد مسکونی طی ۴سال به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی واگذار شود، گفت: براساس تفاهم‌نامه فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی مقرر شده است که ۱۶۰هزار واحد مسکونی به معلولان و مددجویان حائز شرایط واگذار شود.

نصیر حیدری با اشاره به دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برای تسهیلات مسکن به مددجویان تحت پوشش بیان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ دو جانبه میان سازمان بهزیستی با بنیاد مستضعفان قرار است برای ۴۰۰۰خانوار دارای حداقل دو معلول و بالاتر کمک بلاعوض به خانوارها پرداخت شود. این کمک بلاعوض برای خانوارهای شهری ۲۰۰میلیون تومان و در مناطق روستایی ۱۵۰میلیون تومان است.

به گفته حیدری، تاکنون ۱۲ استان که عملیات ساخت مسکن را آغاز کرده‌اند از تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

سیدابوالفضل پرپنچی با حضور با اشاره به پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان واجد شرایط، اظهار کرد: زنان سرپرست خانواری که توان کار کردن دارند، اما ضامن برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی ندارند با معرفی به صندوق ضمانت وام اشتغال، از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند می‌شوند.

وی افزود: همچنین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام مشاغل خانگی از طریق صندوق امداد ولایت به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

پرپنچی، خاطرنشان کرد: سایر نیازمندان واجد شرایط نیز با معرفی به بانک‌های عامل می‌توانند از تسهیلات اشتغال زایی برخوردار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان