بررسی زمان قابل استفاده از انواع ماسک

استفاده مداوم از یک ماسک باعث ایجاد محیطی گرم و مرطوب می شود که خودش منشاء آلودگی است بنابراین تعویض ماسک در طول روز بسیار مهم است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

این روزها که کرونا حسابی در دنیا جولان می دهد استفاده از ماسک به یک عادت برای خیلی ها تبدیل شده از آن جایی که یکی از روش‌‌های اصلی انتقال بیماری کرونا از طریق قطرات تنفسی است لذا پوشیدن، برداشتن و مراقبت صحیح از یک ماسک برای حفاظت از سلامت و آنهایی که اطراف شما هستند، بسیار مهم است. اما فراموش نکنید که استفاده مداوم از یک ماسک باعث ایجاد محیطی گرم و مرطوب می شود که خودش منشاء آلودگی و رشد انواع باکتری ها است بنابراین تعویض ماسک در طول روز مخصوصا مواقعی که در فضای عمومی هستیم بسیار مهم است.

زمان قابل استفاده از انواع ماسک

ماسک های ساده

به طور کلی استفاده از ماسک های بدون فیلتر بیش از یک ساعت پی در پی توصیه نمی شود لذا بهتر است حتما بعد از 1 ساعت ماسکتان را تعویض کنید.

ماسک های فیلتردار

ماسک های فیلتردار براساس میزان فیلتراسیون ذرات معلق طبقه بندی می شوند که مهم ترین نمونه های آن ماسک های فیلتردار سری FFP و سری N است. نکته قابل توجه در استفاده از ماسک های فیلتردار عمر مفید آن است که تا 4 ساعت به صورت مداوم می باشد البته در صورتی که ماسک قالب کاسه ای و شکل و فرم خود را از دست داده باشد و باعث نشت هوای بیرون به درون ماسک گردد نیاز به تعویض دارد. استفاده از این ماسک ها معمولا فقط برای کادر درمان و افرادی که علائم بیماری دارند توصیه می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان