وارد شدن گجت‌های پوشیدنی برای مراقبت و پایش علائم حیاتی سالمندان

مدیرعامل یکی از مراکز نوآوری از تلاش برای توسعه ایده‌های نوآورانه در حوزه ابزارها و تجهیزات هوشمند در حوزه سالمندان خبر داد و گفت: ما با برگزاری دو رویداد اقدام به حمایت از تیم‌های فناور در زمینه توسعه گجت‌های هوشمند در حوزه سالمندان کردیم.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

عادل دهدشتی، مدیرعامل یکی از مراکز نوآوری حوزه سالمندان وابسته به صندوق بازنشستگی در گفت‌وگو با ایسنا، هدف از راه اندازی این مرکز نوآوری را بهبود سلامت و زندگی سالمندان تحت پوشش صندوق بازنشستگی دانست و گفت: محور فعالیت‌های این مرکز شتابدهی ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در حوزه اجتماعی و سلامت سالمندان است، بر این اساس "سلامت روان سالمندان"، "پیشگیری از پوکی استخوان"، "پیشگیری از آسیب‌های مفاصل"، "آلزایمر"،"گردشگری و سرگرمی"، "توان افزایی و مهارت آموزی فرهنگی اجتماعی" و "توسعه کسب و کارهای پس از بازنشستگی" از جمله محورهای فعالیت‌های مرکز به شمار می‌رود.

دهدشتی ادامه داد: بر این اساس اولین رویداد "صبانو ۱" این مرکز برگزار شد و ۱۵ تیم وارد مرحله شتابدهی این مرکز شدند. این تیم‌ها در محورهای فعالیت‌های مرکز ایده‌هایی را عرضه کردند.

مدیرعامل این مرکز نوآوری با تاکید بر اینکه این ۱۵ تیم مراحل نهایی شتابدهی را می‌گذرانند، خاطر نشان کرد: احتمالا تا یک ماه و نیم ماه آینده ۴ تا ۵ سرویس ارائه شده از سوی این تیم‌ها با موضوع "ورزش سالمندان"، "حرکات اصلاحی ویژه سالمندان"، "پیشگیری از آلزایمر" و "نرم افزارهای حوزه مراقبت" با رویکرد درمان و ارائه آموزش و مشاوره آماده عرضه خواهد شد.

دهدشتی با تاکید بر اینکه این طرح‌ها دوره پایلوت را می‌گذراند، یادآور شد: تا یک ماه و نیم آینده این خدمات و سرویس‌ها آماده ارائه می‌شود که در گام اول قابلیت ارائه خدمات به ۱۰ هزار نفر از سالمندان صندوق بازنشستگی را دارد و به تدریج این خدمات به سایر افراد ارائه می‌شود.

وی استراتژی این مرکز نوآوری در سال جاری شتابدهی را در حوزه سلامت دیجیتال ذکر کرد و گفت: در این راستا اقدام به برگزاری رویداد "صبانو ۲" در زمینه سلامت دیجیتال کردیم که محورهای مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به "اینترنت اشیاء"، "تجهیزات و گجت‌های پوشیدنی"، "تجهیزات مراقبت از راه دور" و  "تجهیزات کنترل درمان" اشاره کرد.

دهدشتی، نظارت بر تغذیه و فعالیت بدنی، ابزارهای پوشیدنی هوشمند، پایش علائم حیاتی و سلامت از راه دور، توان‌بخشی شناختی، پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و مراقبت شخصی‌سازی‌شده را از دیگر محورهای این رویداد دانست و اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۷ خردادماه ۱۴۰۰ با مراجعه به وبسایت مرکز نوآوری به نشانی sabainotec.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام و با ثبت اطلاعات تیم، توصیف کسب‌وکار در این رویداد شرکت کنند.

وی افزود: تیم‌های علاقه‌مند پس از ثبت نام در سایت مرکز، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته و طرح‌های دریافتی توسط کمیته ارزیابی مرکز، مورد ارزیابی و تیم‌های برتر برای ارائه در روز پایانی رویداد معرفی خواهند شد. برای تیم‌های برگزیده، در مراحل ارزیابی امکان استفاده از جلسات توانمندسازی، طراحی و تدوین طرح کسب و کار و ارائه بهتر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل این مرکز نوآوری ادامه داد: تیم‌های برگزیده مرحله ارزیابی اولیه پس دوره توانمندسازی در برابر هیئت داوران مرکز نوآوری صبا قرار گرفته و ایده و کسب ‌و کار خود را در مدت ۱۵ دقیقه ارائه کرده و ارزیابی نهایی و انتخاب تیم‌ها برای حمایت (شتابدهی و سرمایه‌گذاری) انجام خواهد شد.

دهدشتی با اشاره به زمان برگزاری رویداد، گفت: در نظر داریم رویداد را در دهه اول تیرماه برگزار کنیم، اما به دلیل نامشخص‌بودن وضعیت کرونا فعلا تاریخ دقیقی مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه بازار حوزه سالمندان حوزه آزمایش شده‌ای نیست، ادامه داد: در دور اول ۱۰۷ ایده و تیم اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۱۵ تیم به مرحله شتابدهی رسیدند.

 منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان