عوارض لیفت و لمینت مژه چیست؟

لیفت مژه، چشم‌ها رو بزرگ‌تر و قابل توجه‌تر می‌کند و برای جذاب به نظر رسیدن چشم‌ها و چهره دیگر نیازی به آرایش زیاد نخواهید داشت! اگرچه تبلیغاتی که برای لیفت و لمینت مژه وجود دارد به شما این اطمینان را میدهد که بعد از انجام این کار، مژه‌های فرخورده زیبا و جذابی خواهید داشت اما اگه پس از انجام لیفت مژه، به نتیجه دلخواه خود نرسید، چه می‌کنید؟ بنابراین لازم است قبل از اینکه تصمیم نهایی خودتان را در رابطه با انجام لیفت مژه بگیرید، حتماً اطلاعات دقیق و کاملی را در رابطه با عوارض لیفت و لمینت مژه افزایش بدهید و بعد با آگاهی کامل به سراغ انجام این کار بروید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه یکی از کارهای زیبایی هست که معمولا در سالن های آرایشی ارائه میشه. این کار باید توسط متخصص این کار انجام بگیره تا هم تمام مراحل لیفت و لمینت به درستی انجام بشه و هم از مواد باکیفیت و عالی برای این منظور استفاده بشه.
با لیفت مژه، مژه های طبیعی شما حالت فر خورده زیبایی پیدا می کنند و بدون نیاز به مژه مصنوعی، حالت و رنگ مژه ها چند برابر زیباتر میشه و از این طریق دیگه نیازی به ریمل و فر مژه برای آرایش چشم و مژه های خود نخواهید داشت!
برای شروع لیفت مژه، ابتدا متخصص زیبایی، یک میله سیلیکونی یا پد مخصوص رو به پلک بسته و بدون آرایش شما و به پشت مژه ها میچسبونه.
سپس، محلولی استفاده میشه که پیوندهای مژه رو تا حدی می شکنه و باعث می شه تا مژه ها به هر شکلی در بیان.

بعد از گذشت یک مدت زمان کوتاه و فر کردن مژه ها، این محلول از روی مژه پاک میشه و مواد مخصوص لیفت مژه روی مژه ها قرار میگیره تا این حالت فر خورده مژه به خوبی حفظ بشه. با این کار یک روکش کراتین یا ژلاتینی روی مژه ها ایجاد میشه و تاثیر خیلی خوبی در ضخیم و مشکی شدن مژه ها داره. با انجام این کار مژه های شما به مدت 2 ماه، حالت فر خورده و پر رنگ خواهند داشت به گونه ای که دیگه به فر مژه و ریمل نیاز پیدا نمی کنید و چشم ها و مژه هاتون بدون آرایش هم زیبا خواهد بود.
اگرچه این کار در افزایش زیبایی مژه ها تاثیر زیادی داره اما ممکنه با برخی عوارض جانبی و مضرات هم همراه باشه که در ادامه عوارض لیفت مژه رو بهتون معرفی کردیم:

عوارض لیفت و لمینت مژه چیست؟

1. فر شدن بیش از حد مژه ها

گاهی اوقات ممکنه بعد از انجام لیفت مژه و نگاه کردن به آینه، مژه هایی رو ببینید که بیش از حد فر شدن و ظاهری که شما انتظار داشتید ایجاد نشده باشه! فر شدن بیش از حد مژه ها معمولا تاثیر برعکس بر روی زیبایی چشم ها داره و ظاهری غیر طبیعی برای چشم و مژه به وجود میاره.
برای جلوگیری از ایجاد این مشکل لازمه که حتما به سالن های زیبایی تخصصی و حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید و اجازه ندید آرایشگر بی تجربه و آموزش ندیده، کار لیفت و لمینت مژه رو برای شما انجام بده. بنابراین قبل از انجام لیفت مژه حتما به خوبی تحقیق کنید و سالن زیبایی رو انتخاب کنید که دارای پرسنل حرفه ای و آموزش دیده در زمینه لیفت و لمینت مژه هستند.

2. فر نشدن مژه ها به اندازه کافی و عدم مراقبت درست بعد از لیفت مژه

فر نشدن مژه ها به اندازه کافی هم یکی دیگه از عوارض لیفت مژه است که اگه به یک متخصص حرفه ای مراجعه کنید و مراقبت های بعد از لیفت مژه رو به درستی انجام بدید میتونید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.
مراقبت های بعد از لیفت مژه تاثیر خیلی زیادی در افزایش زیبایی و ماندگاری لیفت مژه ها خواهند داشت. 24 ساعت اول بعد از لیفت مژه معمولا مهمترین و حساس ترین زمان است که باید از خیس شدن مژه ها جلوگیری کنید و به هیچ عنوان از ریمل یا هر محصول دیگه ای روی مژه ها استفاده نکنید.
علاوه بر این نباید در طول این مدت چشم ها رو بمالید یا روی صورت بخوابید . زیرا انجام این کار ها با خراب شدن لیفت مژه همراه هست و ممکنه نتیجه نهایی کار ، مورد قبول شما نباشه.

3. تحریک شدن چشم ها

حتی اگه گفته بشه که لیفت مژه یکی از روش های ایمن و مطمئن برای افزایش زیبایی مژه هاست باز هم باید به خاطر داشته باشید که در این کار از مواد شیمیایی استفاده میشه . گاهی اوقات ممکنه برخی از افراد نسبت به مواد تشکیل دهنده محلول و موادی که برای لیفت مژه استفاده میشه حساسیت داشته باشند و با بثورات، قرمزی، التهاب، خشکی چشم، آبریزش چشم، تاول و غیره مواجه بشن. این مشکلات ممکنه در هنگام ریمو کردن یا پاک کردن لیفت و لمینت مژه هم ایجاد بشه.
برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات لازمه که حتما قبل از انجام لیفت، مژه هاتون رو به طور کامل تمیز کنید و اگه از لنز استفاده می کنید، لنز رو از چشم های خود خارج کنید.

4. ریزش مژه ها و آسیب به مژه های طبیعی

ریزش مژه یکی از بدترین عوارض لیفت و لمینت مژه هست که ممکنه برای برخی از افراد ایجاد بشه. در واقع وقتی کار لیفت مژه ها به درستی انجام نگیره، از مواد بی کیفیت برای این منظور استفاده بشه و یا مواد مورد استفاده برای لیفت مژه بیش از حد روی مژه ها باقی بمونه، ممکنه با ریزش مژه مواجه بشید و این موضوع تا سالیان سال بر روی رشد طبیعی مژه ها تاثیر منفی ایجاد کنه.

5. عفونت از عوارض لیفت و رنگ مژه

وقتی صحبت از مسئله جدی تری می شه، عفونت یکی از خطرات احتمالی لیفت مژه خواهد بود. اگه به بعضی از مواد شیمیایی یا مواد استفاده شده برای لیفت مژه حساسیت داشته باشید، احتمالا با خارش چشم مواجه خواهید شد و اگه چشم هاتون شروع به متورم شدن کنند، این مشکل یعنی اینکه دچار عفونت شدید و باید حتما به پزشک مراجعه کنید. اگرچه عفونت از عوارض جانبی لیفت مژه هست که به ندرت ایجاد میش اما باید از این موضوع هم مطلع باشید.
برای جلوگیری از این موضوع باید حتما به سالن های زیبایی تخصصی در این زمینه مراجعه کنید و قبل از انجام کار، حتما تقاضای تست حساسیت کنید . با استفاده از این تست متوجه خواهید شد که آیا به مواد مورد استفاده برای لیفت مژه حساسیت دارید یا نه و بعد با خیال راحت تصمیم به انجام این کار خواهید گرفت.
گاهی اوقات برای اینکه مژه ها بعد از لیفت شدن تیره تر دیده بشن، از یک رنگ اضافه بر روی مژه ها هم استفاده میشه . این کار به معنی اضافه کردن مواد شیمیایی بیشتر به مژه هاست که خطر عفونت رو افزایش میده . برای انجام این کار هم باید نسبت به رنگ مورد استفاده برای مژه ها هم تست حساسیت انجام بدید و در صورتی که هیچ قرمزی ، التهاب یا تحریکی ایجاد نشد میتونید از رنگ هم برای افزایش زیبایی مژه ها استفاده کنید.

قبل از انجام لیفت مژه چه کارهایی باید انجام داد؟

برای جلوگیری از خطرات و عوارض ناشی از لیفت مژه لازمه با نکات مهمی که باید قبل از انجام لیفت مژه رعایت کنید، آشنا باشید. این اقدامات رو به طور خلاصه در زیر توضیح دادیم:

  • برای اطمینان از خوب شدن نتیجه لیفت مژه حتما به یک متخصص و آرایشگر حرفه ای و آموزش دیده در این زمینه مراجعه کنید.
  • آرایشگر خودتون رو از وجود هرگونه آلژری یا حساسیتی که دارید مطلع کنید.
  • مراحل مراقبت های بعد از لیفت مژه را با توجه به توصیه های آرایشگر دقت دنبال کنید.
  • در صورت مشاهده تحریک شدن چشم یا تورم چشم ها حتما به پزشک مراجعه کنید.

سخن آخر

لیفت مژه یکی از کارهای زیبایی هست که ظاهر بسیار جذاب و زیبایی برای مژه ها و چشم ها به وجود میاره و باعث میشه تا دیگه نیازی به ریمل و فرمژه برای زیباتر شدن مژه ها نداشته باشید. اما اگر لیفت مژه توسط افراد بی تجربه و آموزش ندیده در این زمینه انجام بگیره ممکنه با یکسری عوارض جانبی همراه باشه. فر شدن بیش از حد، ریزش مژه، آسیب به مژه های طبیعی و تحریک و التهاب چشم اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان