پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

گرجستان جزو کشورهایی است که از نظر موقعیت جغرافیایی و شرایط اجتماعی و اقتصادی در وضعیت بسیار مناسب و ایده‌آلی به سر می‌برد. به همین دلیل عده‌ زیادی از ایرانیان برای مهاجرت این کشور را انتخاب می‌کنند. برای مهاجرت به گرجستان روش‌های مختلفی وجود دارد که شامل کار و کارآفرینی در این کشور، ‌ادامه تحصیل با گرفتن ویزای تحصیلی، ثبت شرکت و خرید ملک در گرجستان است. از بین روش‌های موجود، اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک در گرجستان یکی از گزینه‌ها و فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در این کشور محسوب می‌شود‌؛ زیرا اقتصاد این کشور با سرعت قابل توجه‌ای رو به رشد است.‌ برای آشنایی بیشتر با روند خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان و همچنین مزایای خرید ملک در گرجستان تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دلیل علاقه ایرانیان به خرید ملک در گرجستان با هدف مهاجرت به این کشور چیست؟

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از ایرانیان کشور گرجستان را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. دلایل متعددی برای مهاجرت از طریق خرید ملک در گرجستان وجود دارد که در این بخش به مهم‌ترین دلایل اشاره خواهیم کرد.

  • پایین بودن هزینه‌های زندگی

یکی از مهم‌ترین دلایل گرفتن اقامت گرجستان با خرید ملک در این کشور پایین بودن هزینه‌های زندگی است. مردم این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی زندگی راحت‌تری دارند زیرا میزان هزینه‌هایی که صرف زندگی می‌کنند، از میزان درآمد آن‌ها بسیار کمتر است. زندگی در این کشور از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر از ایران است. 

  • نزدیک بودن ایران و گرجستان

یکی دیگر از دلایل خرید ملک در گرجستان ۲۰۲۲ سهولت رفت و آمد به دلیل نزدیک بودن ایران و گرجستان است. ایرانیان برای سفر به کشور گرجستان به اخذ ویزا نیاز ندارند. بلیط‌های هواپیمایی که به مقصد گرجستان فروخته می‌شود، بسیار ارزان‌تر از کشورهای دیگر است. فاصله زمانی رفتن به گرجستان از طریق هواپیما بسیار کوتاه است و رفت و آمد برای مسافران راحت است.

  • امنیت بالای کشور گرجستان

اگر دنبال‌کننده اخبار سراسری باشید، تاکنون هیچ خبری مبنی بر عدم امنیت در کشور گرجستان نشنیده‌اید. این کشور رتبه سوم امن‌ترین کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است و جزو موفق‌ترین کشورها در زمینه مبارزه با فسادهای اخلاقی  اجتماعی به شمار می‌رود. امنیت بالای گرجستان به عنوان یکی دیگر از دلایل خرید ملک در گرجستان با هدف اقامت در این کشور شناخته می‌شود. به طور کلی تمام افرادی که قصد مهاجرت به خارج را دارند، امنیت کشور مورد نظر را مورد بررسی قرار می‌دهند.

  • رشد اقتصادی و موقعیت‌های شغلی فراوان

اقتصاد رو به رشد گرجستان در سال‌های اخیر توجه افراد زیادی را برای اقامت گرجستان با خرید ملک جلب کرده است. علاوه بر این مورد بسیاری از صادرکنندگان و سرمایه‌داران ایرانی برای صادرات محصولات خود این کشور را انتخاب می‌کنند. صادرات به اروپا به واسطه کشور گرجستان مالیاتی به همراه ندارد. قوانین مالی با ثبات، نبود فساد مالی، پرداخت رقابتی دستمزدها و غیره همگی در افزایش علاقه ایرانیان به خرید ملک و سرمایه گذاری در گرجستان دخیل بوده‌اند.

  • احتمال پیوستن گرجستان در سال ۲۰۲۲ به اتحادیه اروپا

دلیل دیگری که برای جذب ایرانیان به خرید ملک در گرجستان وجود دارد، احتمال پیوستن این کشور در سال ۲۰۲۲ به اتحادیه اروپا است. عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا موقعیت این کشور را برای سرمایه‌گذاری در شرایط بسیار مناسبی قرار خواهد داد. این موقعیت فوق‌العاده ایرانیان را به اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک در گرجستان ترغیب کرده است.

شرایط اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک به چه صورت است؟‌

به کسانی که نسبت به خرید ملک در گرجستان اقدام می‌کنند و ارزش‌گذاری ملک آن‌ها توسط کارشناسان بیشتر از 100هزار دلار تخمین زده شود، اقامت شش ساله تعلق می‌گیرد. در این شش سال اقامت امکان فروش ملک و جایگزین کردن آن با یک ملک 100 هزار دلاری دیگر وجود دارد. همسر و فرزندان فرد خریدار ملک تا یک ماه فرصت دارند که مراحل اداری و قانونی را طی کنند. آن‌ها بعد از اخذ اقامت یکساله، بعد از شش سال می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. هزینه اخذ اقامت از طریق خرید ملک در گرجستان برای هر نفر از اعضای خانواده 300 دلار است. کسانی که قصد دارند برای خرید ملک در گرجستان 70 هزار دلار هزینه کنند، می‌توانند به جای اخذ اقامت موقت برای یک خانواده، اقامت دو خانواده را دریافت کنند. هزینه دریافت اقامت موقت یک ساله در هربار تمدید مجددا باید پرداخت شود.‌

خرید ملک در گرجستان چه مزایایی دارد؟‌

پایین بودن قیمت املاک و مستغلات در شهر تفلیس پایتخت گرجستان یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در گرجستان دیوار است. قیمت تمام شده آپارتمان در این کشور از 30 هزار دلار شروع می‌شود. تعداد توریست‌هایی که این کشور را برای گردشگری انتخاب می‌کنند، روز به روز در حال افزایش است. توسعه صنعت گردشگری در این کشور به رونق اقتصادی و بالا رفتن نرخ اشتغال گرجستان منجر خواهد شد. ایرانیان با خرید ملک در گرجستان دیوار جزو سرمایه داران املاک و مستغلات این کشور محسوب می‌شوند‌ و قیمت ملک آن‌ها به مرور زمان بر اساس نوسانات دلار بیشتر خواهد شد. در بعضی از کشورها برای افراد خارجی محدودیت‌هایی وجود دارد. اما مزیت خرید ملک در گرجستان این است که هیچ محدودیت و مانعی برای افراد خارجی وجود ندارد و مالیاتی از خریداران دریافت نمی‌شود‌. تنها محدودیتی که برای خرید ملک در کشور گرجستان وجود دارد این است که سن فرد خریدار حتما باید بالای هجده سال باشد.

خرید ملک برای دریافت اقامت گرجستان از طریق سایت هلدینگ جئووست

افرادی که قصد اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک در گرجستان را دارند، می‌توانند به سایت شرکت هلدینگ جئووست با آدرس اینترنتی https://geovest.ge/fa مراجعه کنند. شرکت هلدینگ جئووست توسط آقای ایلیا دهقانی به عنوان یک شرکت گرجی به صورت قانونی در کشور گرجستان به ثبت رسیده است و خدمات خود را به ایرانیانی که قصد خرید ملک در گرجستان و اخذ اقامت این کشور را دارند، ارائه می‌دهد‌. کارشناسان این شرکت به زبان‌های انگلیسی، فارسی، روسی، گرجی و آذری تسلط کامل دارند و به متقاضیان اقامت در گرجستان مشاوره‌های حقوقی لازم را در زمینه‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاری، مارکتینگ و غیره ارائه می‌کنند. شرکت هلدینگ به متقاضیان پیشنهاد می‌کند که یک آپارتمان وایت فرم خریداری کنند و سپس آپارتمان خود را به ملک سبز یا گرین تبدیل کنند. با این کار هزینه‌های لازم برای خرید ملک سبز گرین به صورت آماده به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان