«سرجوخه» هنجارشکنی نکرد اما ساختار شکن شد

سریال امنیتی سرجوخه به دلیل بعضی ساختار شکنی‌ها و موضوع خاص در پخش بعضی قسمت‌ها با محدودیت سنی برای تماشاگر مواجه بود اما با توافق و اجماع این سریال توانست به آنتن تلویزیون راه پیدا کند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سریال امنیتی سرجوخه به دلیل بعضی ساختار شکنی‌ها و موضوع خاص در پخش بعضی قسمت‌ها با محدودیت سنی برای تماشاگر مواجه بود اما با توافق و اجماع این سریال توانست به آنتن تلویزیون راه پیدا کند.

سریال امنیتی و اجتماعی سرجوخه که ۳ آبان پخش آن از شبکه سه شروع شده بود امروز تمام می‌شود، این سریال به «سرجوخه»‌های ترور که اسرائیل برای رسیدن به اهداف تروریستی خود در منطقه اجیر کرده است، اشاره دارد و همچنین در مقابل آن «سرجوخه»‌های مقاومت که در کشور و منطقه با به خطر انداختن جان خود، امنیت را برای منطقه و کشور به ارمغان می‌آورند، معرفی می‌شوند.

ابوالفضل صفری تهیه‌کننده سریال سرجوخه درباره سختی‌های سریال‌های امنیتی در تلویزیون گفت: حوزه امنیت ساده نیست و طبعا فیلم امنیتی هم ساده ساخته نمی‌شود، در اجرا از نظر محتوا ملاحظاتی دارد و وقت زیادی را برای تحقیق و پژوهش می‌طلبد، جمع آوری جزییات و اجرای آن مثل سنگ جلوی پا گران و سخت است.

قسمت هایی از فیلم سرجوخه در امارات، ترکیه و گرجستان فیلمبرداری شده، صفری درباره تامین هزینه‌های خارج از کشور سریال گفت: سعی کردیم با مهندسی تولید به مشکل برنخوریم گروه مختصری را بردیم و بچه‌ها در خوراک و اسکان شرایط ایده آل را در خواست نکردند این همکاری باعث شد به مشکل جدی بر نخوریم.

وی استقبال مخاطبان از سریال سرجوخه را چند دلیل برشمرد و گفت: با کیفیت اجرا به مخاطب سریال احترام گذاشتیم، کیفیت سینمایی در قالب سریال ارائه شده واین کیفیت به چشم بیننده آمد، در وهله بعد بازی درخشان و کارگردانی باکیفیت بود و هچنین بداعت موضوع و نوآوری هایی که قصه داشت، تکراری و بیات نبود.

تهیه‌کننده سرجوخه درباره بعضی از صحنه‌های فیلم که محدودیت سنی داشت گفت: به هر حال موضوع فیلم خاص بود و جسارت داشت، هنجار شکنی نبود ولی ساختار شکنی داشت و طبیعتا برای پخش بعضی از سکانس‌ها مسئله داشتیم و با یک توافق و اجماع سریال روی آنتن رفت.

صفری کیفی‌سازی محصولات تلویزیونی را مهم‌ترین راهکار برای جذب و رضایت مخاطب برای سریال‌ها بیان کرد و گفت: آثار بی‌کیفیت باعث آزار مخاطب می‌شود، صدا و سیما با توجه به اتاق فکرهایی که دارد حتما در بحث تولید آثار با کیفیت به موفقیت‌های بیشتری خواهد رسید.

وی ساخت فصل دوم سرجوخه را بستگی به تصمیم سازمان صدا و سیما دانست و گفت: آنچه از سرجوخه می‌ماند کاراکتر ابراهیم است و یک عنوان با نام سرجوخه. قصه پایان باز ندارد، در این فصل تمام می‌شود و اگر سازمان ملاحظاتی داشت قصه ادامه پیدا می‌کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان