فصل هفتم پایتخت در راه است

پس از جدی شدن تولید فصل هفتم سریال "پایتخت" و انصراف محسن تنابنده از بازی در سریال "زخم کاری" محمدحسین مهدویان، "هادی حجازی‌فر" جایگزین تنابنده شده است. بحث تولید مجموعه تلویزیونی "پایتخت ۷" در شرایطی جدی شد که "حمید شاه‌آبادی" معاون سیما در اولین آزمون دوران معاونتش، اصرار داشت که این سریال محبوب همانند سال‌های مدیریت میرباقری معاون قبلی سیما، روی آنتن نوروزی تلویزیون قرار گیرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

پس از جدی شدن تولید فصل هفتم سریال "پایتخت" و انصراف محسن تنابنده از بازی در سریال "زخم کاری" محمدحسین مهدویان، "هادی حجازی‌فر" جایگزین تنابنده شده است. بحث تولید مجموعه تلویزیونی  "پایتخت ۷" در شرایطی جدی شد که "حمید شاه‌آبادی" معاون سیما در اولین آزمون دوران معاونتش، اصرار داشت که این سریال محبوب همانند سال‌های مدیریت میرباقری معاون قبلی سیما، روی آنتن نوروزی تلویزیون قرار گیرد.
 
 
 فصل جدید سریال پایتخت
 
 سریال "پایتخت" که طی سال‌های اخیر ۶ فصل از آن از طریق رسانه ملی پخش شده، یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های کمدی بوده که هرسال عید نوروز پخش می‌شده است. فصل ششم این سریال به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود. با این حال، با توافقاتی که بین مدیران سینما و تولیدکنندگان این سریال صورت گرفته احتمال دارد قسمت‌های پایانی و فصل هفتم پایتخت در نوروز سال ۱۴۰۰ از شبکه یک سیما پخش شود.
 
 درحالی که نوروز سال ۹۹ فصل ششم این سریال در حال پخش بود، شیوع کرونا باعث متوقف شدن تصویربرداری سریال "پایتخت" شد و این سریال همچون سریال "نون خ" با پایان بندی ناقصی مواجه شد. البته، قرار بود پس از پایان موج نخست ویروس کرونا تصویربرداری قسمت پایانی سریال پایتخت ۶ انجام شود و در یکی از اعیاد پخش شود، اما تاکنون اتفاقی در این باره نیفتاده است.  

اما وعده‌هایی برای ساخت و ادامه این سریال داده شده و طبق گفته رسانه‌ها تصویربرداری سریال "پایتخت ۷" به زودی شروع می‌شود و در مرحله تولید قرار می‌گیرد. آنچه تاکنون ساخت "پایتخت۷" را در هاله‌ای از ابهام قرار داده، چند علت بوده است.

ابتدا، تایم و زمان بسیار اندک جهت نگارش کامل فیلمنامه فصل هفتم و تولید و تکمیل این سریال برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ بوده، دلیل دیگر درگیری عوامل و بازیگران این سریال در پروژه‌های دیگر است. مشکل دیگر این که "محسن تنابنده" بازیگر نقش اصلی سریال "پایتخت" درگیر قرارداد‌هایی بود که برای چند پروژه جدید منعقد کرده بود.

حال گویا با پیگیری مدیران سیما و جلسات رسمی مابین آن‌ها و تولیدکنندگان سریال "پایتخت"، سرانجام تولید این سریال به جریان افتاده و سیروس مقدم کارگردان مجموعه تلویزیونی پایتخت، گفته "ساخت «پایتخت۷» را در اولویت برنامه‌هایم قرار می‌دهم. "

پس از جدی شدن تولید فصل هفتم سریال "پایتخت" و انصراف محسن تنابنده از بازی در سریال "زخم کاری" محمدحسین مهدویان، "هادی حجازی‌فر" جایگزین تنابنده شده است. بحث تولید مجموعه تلویزیونی  "پایتخت ۷" در شرایطی جدی شد که "حمید شاه‌آبادی" معاون سیما در اولین آزمون دوران معاونتش، اصرار داشت که این سریال محبوب همانند سال‌های مدیریت میرباقری معاون قبلی سیما، روی آنتن نوروزی تلویزیون قرار گیرد.
 
سریال پایتخت 7

شرایط بازیگران و عوامل برای ساخت فصل هفتم سریال پایتخت، چگونه است؟

درحال حاضر شرایط عوامل سریال پایتخت ۷ برای شروع پیش‌تولید مهیا شده است. سیروس مقدم تصمیم داشت سریال "بغض" را برای شبکه نمایش خانگی تولید کند و برای ساخت آن قرارداد هم بسته بود، اما طی گفت و گوهایی که با او انجام شده قرار بر این شد، ساخت این سریال را به زمانی دیگر موکول کرده و فعلا روی تولید سریال "پایتخت ۷" تمرکز کند.

البته، درحال حاضر بازی محسن تنابنده در فیلم‌های "قهرمان" به کارگردانی "اصغر فرهادی" و "روزی روزگاری آبادان" به کارگردانی "حمیدرضا آذرنگ" به پایان رسیده است. همچنین، او قرار بود در سریال "زخم کاری" به کارگردانی "محمدحسین مهدویان" نیز حضور داشته باشد که مدیران تلویزیون با عوامل این سریال وارد مذاکره شده‌اند تا تنابنده بتواند در فصل جدید پایتخت حضور داشته باشد.

غیر از مقدم و تنابنده، سایر عوامل هم درحال حاضر فرصت لازم برای ساخت این سریال را دارند و احتمالا می‌توانند آن را برای نوروز  سال ۱۴۰۰ آماده پخش کنند.

با این حال، فعلا مشخص نیست "محسن تنابنده" برای نگارش فیلمنامه فصل هفتم پایتخت با کدام نویسنده وارد مذاکره می‌شود. چرا که او فصل اول را به همراه زنده‌یاد خشایار الوند نوشته بود. فصل دوم را نیز با کمک حسن وارسته و کوروش نریمانی فیلمنامه سریال پایتخت را نوشت. در فصل سوم نیز حسن وارسته و خشایار الوند را برای نگارش فیلمنامه این سریال در کنار خودش داشت.

فصل چهارم و پنجم را به همراه خشایار الوند به نگارش درآورد، در فصل ششم نیز با آرش عباسی همکاری کرده بود. اما، خشایار الوند از از میان ما رفته و حسن وارسته هم درگیر نگارش فصل چهارم سریال "بچه مهندس" است و همکاری تنابنده با آرش عباسی هم به دلیل حواشی ایجاد شده و انتقاد از عملکردش به احتمال زیاد منتفی باشد.

با این تفاسیر فقط کوروش نریمانی باقی مانده است که هنوز نمی‌دانیم تنابنده روی کمک او برای نگارش فصل هفتم حساب می‌کند یا باز هم سراغ یکی از نویسنده‌های تئاتری خواهد رفت. یکی از چالش‌های فصل هفتم حواشی‌ای است که برای بازیگران نقش سارا و نیکا اتفاق افتاده بود.

با توجه به فعالیت‌هایی که این دو بازیگر در شبکه‌های اجتماعی داشتند درگیر حواشی شده بودند، این احتمال وجود دارد که تلویزیون مانع حضورشان در فصل جدید "پایتخت" شود. در این صورت احتمال دارد عوامل سریال مجبور به حذف این نقش‌ها یا جایگزین این دو بازیگر با بازیگران دیگری شوند.

البته، این احتمال بعید نیز وجود دارد که تلویزیون این بار به خاطر پخش پایتخت چشم پوشی کند و مشکلی برای حضورشان در سریال پایتخت ۷ به وجود نیاید.
 
پازیگران سریال جدید پایتخت 7
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان