راه اندازی باغ راه حضرت فاطمه (س) طی ماه آینده در پایتخت

شهردار منطقه 17 تهران از راه اندازی باغ راه حضرت فاطمه (س) طی ماه آینده در پایتخت خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

داود لطفی شهردار منطقه 17  تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره سرانجام راه اندازی باغ راه حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: بعد از اینکه مسیر تردد قطار تهران به تبریز به زیرزمین انتقال پیدا کرد و بخش بزرگی از مشکلات ساکنان همجوار خط راه آهن برطرف شد، تصمیم گرفته شد تا بازآفرینی در محله روی تونل خط راه آهن تهران _ تبریز صورت گیرد.

وی افزود: با همکاری شهرداری تهران و شرکت راه آهن تصمیم گرفته شد به روی تونل ریل راه آهن مسیر تهران ـ تبریز محیطی مفرح برای ساکنان این محله که در سالیان گذشته با مشکلات تردد قطار روبه رو بودند شکل گیرد که این طرح به نام حضرت فاطمه (س) مزین شده است و این طرح 9 کیلومتری سه کیلومتر آن در مساحت 90 هزار متر مربع در محدوده منطقه 17 قرار دارد.

شهردار منطقه 17 تهران ادامه داد: مسیر دوچرخه سواری در این طرح به دو شکل در حال انجام است که بخش نخست آن از میدان شهدای مدافح حرم تا امامزاده حسن(ع) حدوده  1600 متر از شرق به غرب و بخش دوم از بزرگراه آیت الله سعیدی تا امامزاده حسن(ع)  حدوده 1400 متر از غرب به شرق در حال اجرا است و تاکنون بخش قابل توجهی از ان به اتمام رسیده و تا پایان تیر ماه به شکل کامل مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
لطفی خاطرنشان کرد: در همجواری مسیر دوچرخه سواری در طرح باغ راه حضرت فاطمه (س) مسیر پیاده راه به طول سه کیلومتر نیز در حال انجام است؛ همچنین بین مسیر دوچرخه و پیاده راه فضای سبزی با گونه ها مختلف در حال احداث است که باتوجه به اینکه منطقه 17 به عنوان کوچک ترین منطقه کلانشهر تهران با کمبود شدید فضای سبز مواجه است این اقدام کمک بزرگی به توسعه فضای سبز معابر شهری منطقه 17 خواهد کرد؛ جا دارد این نکته را عنوان کنم که در چها‌ر‌ سال گذشته مدیریت شهری این منطقه توانسته است بیش از 150 هزار متر مربع به فضای سبز منطقه 17 بیفزاید.

وی عنوان کرد: تراکم جمعیتی در این منطقه جنوبی پایتخت بسیار بالاست و از سوی دیگر نزدیک به 30 درصد محدوده منطقه17 در بافت فرسوده قرار دارد که در زمان بحران که نیازمند امداد هوایی وجود دارد باند هلیکوپتر در باغ راه حضرت فاطمه (س) با استانداردهای مورد نظر سازمان هلال احمر برای فرود هلیکوپتر احداث شده است.

شهردار منطقه 17 تهران به مجموعه های تفریحی و گردشگری در این باغ راه اشاره کرد و گفت: در 9 کیلومتر این طرح 22 کوشک(مجموعه تفریحی ـ گردشگری و خدماتی) مورد پیش بینی قرار گرفته است که در 3کیلومتر منطقه 17 ، 8 کوشک احداث می شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر دو کوشک فعالیت عمرانی آن در حال انجام است، کوشک نخست در خیابان شهید رشیدی جهان حد فاصل میدان شهدای مدافع حرم و خیابان شهید شهسوار حقیقی در مساحت 310 متر مربع و کوشک دوم واقع در خیابان شهید رشیدی جهان روبروی خیابان قفیلی و صحن امام زاده حسن(ع) در مساحت 229 متر مربع در حال انجام است که در نظر داریم یکی از این دو مجوعه را در تیر مورد بهره برداری قرار دهیم.

لطفی یادآور شد: باتوجه به اینکه منطقه 17 تهران با تقدیم 4هزار شهید به انقلاب اسلامی به نام دارالشهدای تهران معروف است، به همین منظور در نظر داریم فضای یادمان شهدا را در این مسیر احداث کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان