جلیلی در نظرسنجی از همتی سبقت گرفت

آخرین مناظره در حالی امروز برگزار می شود که بر اساس نظر سنجی «کیو» و «ایسپا» شاخص آرای سرگردان حدود ۱۰ درصد کاهش داشته و رئیسی همچنان با اختلاف پیشتاز است، رضایی در رده دوم و جلیلی هم از همتی سبقت گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

کمتر از یک هفته دیگر به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ زمان باقی مانده است و در این بین نظر سنجی ها حکایت از آن دارد که پس از مناظره دوم جز تغییری اندک در جدول آرای کاندیداها، ترکیب آرا و جایگاه کاندیداها دستخوش تغییرات جدی نشده اما در کنار افزایش مشارکت در انتخابات، آرای سرگردان که البته جایگاهشان بسیار سرنوشت ساز است، با کاهش چشمگیری همراه شده است.

به گزارش مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران؛ مشارکت مردم که در موج قبلی به ۳۸درصد رسیده بود، پس از مناظره دوم با رشد ۳ درصدی همراه شده و به ۴۱ درصد رسیده است. در این بین، درحالی نمودار رشد مشارکت به سمت بالا در حرکت است که از سوی دیگر آرای سرگردان شیب نزولی پیدا کرده و گویای آن است که یک چهارم افرادی که در موج قبلی کاندیدای خود را انتخاب نکرده بودند، کاندیدای مناسب خود را پیدا کرده اند: «۶۸.۳ درصد از پاسخگویانی که در انتخابات مشارکت می‌کنند گفتند، نامزد مدنظر را انتخاب کرده‌اند و در مقابل ۳۱.۷ درصد هنوز نامزد مدنظرشان را انتخاب نکرده‌اند.» در نظر سنجی قبلی ایسپا۴۱ درصد نامزدشان را انتخاب نکرده بودند.

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان