پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

ادمین اینستاگرام در حال حاضر یکی از مشاغل بسیار راحت، پول‌ساز و با پرستیژ بالاست. شاید قبلا فعالیت در شبکه اجتماعی تازه تأسیسی مانند اینستاگرام، فقط و فقط تفریحی بود و به صفحات شخصی یا همان خصوصی شما محدود می‌شد، اما امروزه این فعالیت رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. حالا می‌توانید به‌راحتی با یادگیری ادمینی، تنها با یک گوشی و از درون خانه خود، شغل داشته باشید و کسب درآمد کنید. اما سوال مهمی که پس از تصمیم برای ادمین شدن پیش می‌آید، آن است که چطور ادمینی اینستاگرام را یاد بگیریم و با آن کار کنیم؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است، در ادامه با ما همراه باشید.

 

ادمین اینستاگرام کیست؟

پیش از هرچیز دیگری، بگذارید برای شما توضیح دهیم که اصلا ادمین اینستاگرام چه کسی است و دقیقا چه شغلی دارد؟ ادمین یک واژه انگلیسی (admin) به معنای مدیر و مخفف یک واژه بلندتر یعنی (administrative) است. همان طور که شاید قبلا هم ادمین‌ها را دیده باشید، آن‌ها در پشت صحنه یک صفحه قرار دارند و هرآنچه که شما در ظاهر و روی یک صفحه می‌بینید، زشت یا زیبا، موفق یا غیرموفق، همه و همه نتیجه کار و نظارت ادمین است.

پس ادمین را می‌توان به نوعی، مدیر یک صفحه دانست. شخصی که بر محتوای تولید شده، متون نوشتاری یک صفحه، تعیین بیوگرافی، انتخاب و گذاشتن هشتگ‌ها، کپشن نویسی، کیفیت تصاویر، زمان انتشار هر پست و استوری و هزاران هزار کار مشابه دیگر که به صفحه مربوط هستند، نظارت دارد. در حقیقت، همان طور که موفقیت هر کسب و کار و تجارتی به مدیر آن بستگی دارد، موفقیت یک صفحه هم به ادمین آن بسته است. هرقدر که یک ادمین، صفحات موفق بیشتری در کارنامه خود داشته باشد، در زمینه کاری خود موفق‌تر بوده و می‌تواند مشتریان بسیار بهتر و بیشتری را به خود جلب کند.

22

چرا باید برای ادمین شدن آموزش ببینیم؟

برای پاسخ بهتر به این سوال، بهتر است خود را به‌جای یک مشتری یا همان صاحب صفحه‌ای بگذارید که برای کسب و کار خود به‌دنبال یک ادمین اینستاگرام است. اگر شما باشید، آیا کار خود را به فردی می‌دهید که هیچ آموزشی در این راه ندیده باشد یا بیشتر به شخصی اعتماد می‌کنید که ساعت‌ها آموزش و مطالعه در این زمینه داشته است؟ قطعا مورد دوم بهتر می‌تواند اعتماد شما را جلب کند.

برخی در این بین گمان می‌کنند که تنها با بلد بودن امکانات اینستاگرام، کاملا برای شغل ادمینی آماده هستند. در این صورت هم باید به شما بگوییم که اشتباه می‌کنید و بهتر است هرچه سریع‌تر برای آنکه موفق شوید، فکر خود را تغییر دهید. اگرچه پایه تمامی آموزش‌هایی که یک ادمین می‌بینید، همین کارهای عادی و روزمره‌ای است که هرکسی شاید به آن مسلط باشد، اما این آموزش‌ها تنها به همین جا محدود نمی‌شوند. در حقیقت آموزش‌های یک ادمین از پایه‌ترین مسائل همچون چگونگی انتشار پست و استوری گرفته تا استراتژی‌های لازم برای موفق شدن یک صفحه را در بر می‌گیرد.

اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، یک ادمین نه‌تنها باید به ابزارهای اینستاگرام همچون پست، استوری، هایلایت، کوئسشن باکس، کپشن، هشتگ، ریلز، لایو و هزاران آپشن دیگر مسلط باشد، بلکه باید مسائل بیشتری را هم بداند. مسائلی همچون آنکه چه زمانی چه پست یا استوری را منتشر کنیم که فالور بیشتری برای یک صفحه جذب کند؟ یا اینکه دقیقا از چه موضوعاتی کمک بگیریم تا محصولات و خدمات یک صفحه، بیشتر و بهتر برای مخاطبان تبلیغ شود؟ پس یادگیری استراتژی‌های تبلیغاتی که به گسترده‌تر شدن صفحه کمک می‌کنند هم از مهم‌ترین آموزش‌های ادمین‌ها هستند که نباید از آن غافل شد.

یک ادمین چه وظایفی دارد؟

بگذارید در این بخش شما را با چند مورد از وظایف یک ادمین آشنا کنیم که باید پیش از انجام هر کاری، با تمامی آن‌ها به‌خوبی آشنا باشد:

  • تولید محتوا؛ در حقیقت محتوا همان پست یا استوری است که یک صفحه، محصولات خود را با آن معرفی می‌کند. مهم‌ترین وظیفه یک ادمین آن است که نه‌تنها محتوا، بلکه محتوای «خوب» و مناسبی برای صفحه تولید کند.
  • استراتژی محتوا؛ ادمین باید بهتر از هرشخص دیگری بدانید که چه زمانی برای گذاشتن چه محتوایی مناسب است تا بیشترین فالور را از تمامی پست‌ها جذب کند.
  • برقراری ارتباط با مخاطبین؛ از مهم‌ترین کارهای ادمین پس از تولید و انتشار هر محتوا آن است که با فالورها یا مخاطبین صفحه، ارتباط برقرار کند. شما باید به‌عنوان یک ادمین بتوانید با بهترین زبان با مخاطبین خود صحبت کنید تا آن‌ها را به مشتریان ثابت صفحه تبدیل کنید.
  • جذب فالور؛ در نهایت تمامی تلاش‌های یک ادمین باید به آن منجر شود که دنبال‌کنندگان یک صفحه افزایش یابند. با افزایش آن‌ها، در واقع مشتریان برند بیشتر می‌شوند و همین امر، کسب و کار را به موفقیت می‌رساند.
  • نحوه انجام تبلیغات؛ این کار نیز در راستای رسیدن به مورد قبل انجام می‌گیرد که باز هم از مهم‌ترین کارهایی است که ادمین باید آن را بلد باشد.

وظایف دیگری همچون نحوه نظارت و مدیریت دایرکت‌ها و پیام‌ها، فروش محصولات و انجام بازاریابی، تحلیل رقبا و غیره نیز وجود دارد که همه و همه را باید به‌عنوان یک ادمین موفق، بلد باشید. اما از کجا می‌توان آموزش‌ها را یاد گرفت و آغاز به کار کرد؟

33

هم آموزش ببین هم کار بگیر!

همان طور که دیدید، ادمینی شاید شغل به ظاهر آسانی باشد، اما اگر آموزش مهارت های تخصصی ادمینی پیج اینستاگرام را ندیده باشید، کمی پیچیده و سخت شده و در آخر به موفقیت نمی‌انجامد! پس احتمالا شما هم به‌دنبال جایی هستید که بتوانید ادمینی اینستاگرام را یاد بگیرید. شاید اگر به شما بگوییم جایی وجود دارد که هم می‌توانید در آن آموزش‌های لازم را کسب و هم شروع به کار کنید، باورتان نشود؛ اما حقیقت دارد!

وبسایت دیدوگرام! این وبسایت، انواع دوره‌های آموزشی از صفر تا صد ادمین شدن را در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید تمامی وظایفی که برای شما نام بردیم، به‌راحتی از طریق این آموزش‌ها فرا بگیرید و بر آن‌ها مسلط شوید. تازه هنوز ادامه دارد.

Didogram پلتفرم ادمینی برای آموزش و پیدا کردن شغل ادمین ها است. شما می‌توانید به محض گذراندن دوره‌های ادمینی دیدوگرام، در همان پلتفرم مشغول به کار شوید. کافی است نگاهی به لیست متخصصان و ادمین های حرفه ای اینستاگرام در این سایت بیاندازید. پس معطل چه هستید؟ همین حالا به وبسایت آن‌ها سر زده و کار خود را به‌عنوان یک ادمین حرفه‌ای آغاز کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان