مجمع زنان اصلاح‌طلب هم از همتی حمایت کرد

مجمع زنان اصلاح‌طلب با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 متن این بیانیه به شرح زیر است:

«انتخابات آیینه تجلی اراده مردم در تعیین سرنوشت خویش و یکی از ابزارهای صیانت از دو اصل خدشه‌ناپذیر جمهوریت و اسلامیت نظامِ برآمده از خواست ملت ایران است. آنچه واضح است این که انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود و این نوبت، اهمیت و اثر انتخابات در ترازی دیگر و شرایطی دیگرگون است. فضای انتخابات در این دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران از جهات گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی واجد ویژگی‌های منحصربه‌فرد و حساسی است که بدون تردید این انتخابات به دلایل متعدد از دیگر نمونه‌های مشابه طی چهار دهه عمر جمهوری اسلامی، مهم‌تر و قابل تامل‌تر است. با توجه به شرایط بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی ضرورتی برای روی کار آمدن دولتی کارآمد، عقلانی و معتدل جهت مدیریت کشور با رویکرد به حکمرانی اقتصادی، تعامل با دنیا و در نهایت بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم ایران به وجود آمده است. به‌رغم همه‌ی ناخرسندی‌های ملت صبور ایران از نارواداری های انحصارطلبان و اصحاب استصواب و حق انتخابات آزاد سلب شده از آنان که منجر به نوعی بی انگیزگی، تردید و سردرگمی در شرکت کردن یا نکردن در انتخابات شده، وظیفه ما در این شرایط این است که هوشمندانه میدان را خالی نکنیم و امید را از دست ندهیم و با نیروی مردم، فرصت طلبان را از صحنه بیرون برانیم. که این کنشی است ملی، مسؤولانه و آینده نگرانه برای نجات جمهوریت نظام تا با وجود همه گلایه‌های به حقی که مردم دارند، کنشگری سیاست ورزانه و استراتژیک برای پیش‌گیری از هدم جمهوریت و محو انتخابات قانونی که خود پیامی آشکار به جهان و در چارچوب تسریع در لغو تحریمها و احیای برجام و بهبود وضع معیشت مردم است شکل بگیرد.

مجمع زنان اصلاح طلب در شرایط فشار و تنگنای اقتصادی امروز عبدالناصر همتی را با توجه به این که دانش آموخته اقتصاد است و سالها مدیر اقتصادی اجرایی بوده و در جنگ اقتصادی ناشی از تحریم‌ ایستادگی کرده و بر روابط با دنیا و تأثیر آن بر رفع تحریمها و احیای برجام و بهبود معیشت مردم تأکید دارد و اهمیتی که برای حقوق ملت و فصل سوم قانون اساسی قائل است و نیز از نگاه درست فرهنگی مبنی بر شفافیت، مدیریت تعارض منافع و آزادیهای اساسی مردم برخوردار است و به ضرورت تحقق عدالت جنسیتی با پذیرش نقش اجتماعی زنان در کنار توانمندی های سرشارشان در عرصه خصوصی که زمینه ساز تعامل جنسیت با سیاست و عرصه عمومی است و همچنین  بهره مندی از سرمایه انسانی زنان در مدیریت و اداره کشور و پاسخ گویی به مطالبات زنان و دختران کشور اعتقاد دارد و با توجه به این که با کمک مردم توان کشاندن انتخابات به دور دوم را دارد، ایشان را نامزد اصلح می‌داند و از ملت عزیز درخواست می‌کند که «با یأس بیعت نکنند » و مانع «انسداد سیاسی» و «حذف جمهوریت» شوند و در روز جمعه برای بهبود اقتصاد کشور و سیاست خارجی و محدود نشدن آزادیهای مردم به عبدالناصر همتی رأی بدهند. 
ما خود را وارث تمامی کسانی می دانیم که از صدر مشروطیت تا کنون در جهت حاکمیت قانون و حق مردم درتعیین سرنوشت خویش از جان و مالشان گذشتند و این امانت را به ما سپردند. اکنون علیرغم اینکه شورای نگهبان در تصمیمی ناعادلانه و ظلمی آشکار، جامعه را از حضور اغلب نخبگان و سیاست ورزان محروم کرده و در دایره تنگ تعیین شده، حق انتخاب آزاد مردم را نادیده گرفته است ما از عموم نیروهای اصلاح جو، عدالت طلب، آزادیخواه و همه هموطنان رنجدیده و دوستدار ایران می خواهیم با مشارکت فعال خود، نگذارند راه اصلاح جویی و مسیر توانمندسازی جامعه برای توسعه و دموکراسی مسدود شود و با حضور خود خط بطلانی بر اهداف از پیش تعیین شده بکشند و مانع شوند این امانت به دست کسانی بیفتد که تک صدایی و استبداد رأی را ترویج می کنند و خود عامل اصلی وضعیت ایجاد شده هستند. 

با این وصف، بیاییم ضمن سپاس از زحمات و تلاش های محسن مهرعلیزاده و یاران همراهش برای ایران، با رأی دادن به عبدالناصر همتی این مهندسی و طراحی را به نفع مردم ناکام بگذاریم. ضمن اینکه بعد از آن با نظارت مستمر بر عملکرد ایشان و دولت منتخب بر تحقق مطالبات مردم ایستادگی و پیگیری خواهیم داشت. این مسیر، هرچند دشوار و ناهموار، راهی به سوی آینده ای روشن است. 

«همتی» که مردم شریف ایران در پیمودن این مسیر صرف می‌کنند فارغ از نتیجه آن، سرچشمه‌ی پیروزی امید و ترمیم شاخص فرو کاسته اعتماد بین مردم و حاکمان و چیرگی بر خشم و خشونت و نفرت و انحصارطلبی و تک صدایی است. 

به امید حضور گسترده مردم پای صندوق رأی در روز جمعه
«همتی» بدرقه‌ی راه کن ای طایر قدس
که دراز است ره مقصد و ما نوسفریم!‌»


منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان