نکات مهم صرف صبحانه در گرما

صبحانه مهم ترین وعده غذایی است که باید بدانیم چه چیزهایی را به عنوان مواد خوراکی انتخاب کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

1. نوشیدن مایعات فراوان

صبحانه کامل شامل غلات،  لبنیات  ، میوه و نوشیدنی است. با توجه به ذائقه افراد، معمولا آب پرتقال، شیر، چای و قهوه در ساعات آغاز روز میل می‌شود. اما این نکته ضروری است که در روزهای گرم باید مقدار بیشتری مایعات همراه صبحانه میل کرد. اگر تشنگی هنگام بیدار شدن از خواب احساس شود، نشان‌ دهنده کمبود آب بدن است و حتما نیاز به نوشیدنی خواهد بود. البته نباید زیاد چای و قهوه نوشید زیرا باعث دفع آب می‌شوند. اما در کل، انواع آبمیوه‌های طبیعی، اسموتی و دمنوش‌های گیاهی انتخاب خوبی برای  وعده  صبحانه هستند.

2. مصرف میوه‌های تابستانی

میوه‌ها، انتخاب های عالی برای تامین ویتامین‌ها و فیبرهای مورد نیاز بدن هستند. گنجاندن میوه‌های تابستانی به‌خصوص زردآلو، هلو و شلیل در وعده صبحانه به تامین ویتامین A موردنیاز بدن کمک می‌کند که برای محافظت پوست در برابر پرتوهای خورشید ضروری است.  گیلاس  ، آلبالو، توت‌فرنگی و دیگر میوه‌های قرمز نیز منبع غنی از ویتامینC هستند که می‌تواند با عوارض پرتوهای فرابنفش بر پوست مقابله کند.

البته طالبی و هندوانه نیز حتما توصیه می‌شود که به مصرف برسند زیرا سرشار از آب هستند و مانع از کاهش رطوبت در هوای گرم می‌شوند و برای جبران تعریق زیاد بدن لازم است. به این ترتیب، هر کدام از میوه‌های تابستانی را می‌توان به‌شکل اسموتی یا همراه مقداری ماست تهیه کرد تا تمایل به مصرف در وعده صبحانه افزایش پیدا کند.

منبع: رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان