قتل شوهر با همدستی پسرخاله

کنکاش پلیس در ماجرای جسد سوخته درون خودرویی که به دره سقوط کرده بود، راز آتش جنایت در سناریوی مخوف خیانت را فاش کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

عقربه های ساعت 18:30 عصر دوازدهم تیر گذشته را نشانه رفته بودند که خبر حادثه ای هولناک در بی سیم های پلیس پیچید. خودرو ال 90 سفیدرنگ از بلندای قله ای در کوه پارک پردیس به درون دره سقوط کرده و راننده جوان به طرز وحشتناکی در میان شعله های آتش سوخته بود.
این حادثه مرگبار، کارآگاهان پلیس آگاهی را به محل سقوط خودرو کشاند و بدین ترتیب بررسی های تخصصی درباره چگونگی وقوع این حادثه آغاز شد اما ناگهان تیزهوشی کارآگاهان مسیر تحقیقات را تغییر داد. آثار به جا مانده از سقوط و کانون شعله‌های آتش روی کاپوت خودرو بسیار مشکوک بود به همین دلیل و با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ اویسی (فرمانده انتظامی) گروه ورزیده ای از کارآگاهان به سرپرستی سرگرد زنگنه (رئیس پلیس آگاهی) وارد عمل شدند و به کنکاش‌های تخصصی پرداختند.
با توجه به اهمیت و حساسیت این پرونده که آرام آرام رنگ جنایت می گرفت، کارشناسان آتش نشانی نیز به یاری کارآگاهان شتافتند. در اولین مرحله از بررسی های فنی، آتش سوزی عمدی خودرو، بر تارک تحقیقات غیرمحسوس رخ نمایی کرد و این گونه بر آخرین سطور از گزارش های پلیسی، «مُهر جنایت» خورد.

هنوز اقدامات پلیس وارد مراحل عملیاتی نشده بود که دستورات محرمانه قاضی گلمکانی (بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب ) راهگشا شد و دامنه تحقیقات به پیگیری یک پرونده جنایی حساس انجامید. گروه ویژه کارآگاهان با تشکیل جلسه شبانه اضطراری در اتاق فرماندهی انتظامی، وارد دهلیزهای تاریک این معمای جنایی شدند و همه روزنه ها و زوایای پیدا و پنهان را زیر ذره‌بین تحقیقات تخصصی کشاندند.
بررسی های مقدماتی که به تدابیر و تجربیات ارزنده سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی ) گره خورده بود، نشان از طرح یک سناریوی مخوف با انگیزه خیانت داشت.
به همین دلیل با شناسایی هویت راننده جوان ال 90، مسیر تحقیقات غیرمحسوس به بررسی اوضاع و احوال اجتماعی و رفتارهای پنهان خانوادگی کشید. ادامه بررسی ها با واکاوی و جست و جو در تلفن همراه سوخته ای که در کنار خودرو پیدا شده بود، نشان از اختلافات خانوادگی وحید (مقتول) و همسرش داشت.
همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با نظارت مستقیم بازپرس ویژه جنایی دامنه تحقیقات را به محل زندگی وحید و اعظم بکشانند. 

حالا دیگر پای پسرخاله اعظم نیز به ماجرای این پرونده جنایی باز شده بود چرا که بررسی های غیرمحسوس از ارتباط رمزآلود آن ها از چند ماه قبل حکایت می کرد. این سرنخ های مهم موجب شد تا قاضی گلمکانی دستور بازداشت دانیال 24 ساله را صادر کند. همزمان رصدهای اطلاعاتی به روستای کورده رسید و کارآگاهان در حالی دانیال را به دام انداختند که گروه دیگری از کارآگاهان، در اقدامی هماهنگ دستبندهای نقره ای قانون را بر دستان اعظم (همسر مقتول) حلقه زدند و بدین ترتیب دو متهم این پرونده جنایی به مقر انتظامی هدایت شدند.
تدابیر کارآگاهان زمانی به نتیجه رسید که متهمان به طور ناگهانی، چشم در چشم شدند و بدون رد و بدل شدن هیچ جمله ای، به آخرین سکانس از پرونده آتش جنایت در سناریوی خیانت رسیدند. دانیال که با دیدن اعظم در پوشش متهم، آه از نهادش برخاسته بود، بی مقدمه مقابل سرگرد زنگنه نشست و راز این جنایت وحشتناک را فاش کرد.

این جوان 24 ساله گفت: اعظم از شوهرش دلگیر بود و با هم اختلاف داشتند در روزهای عید نوروز وقتی او را دیدم پای درد دلش نشستم و او از روزهای تلخ زندگی اش برایم سخن گفت. سپس از من خواست برای همیشه شوهرش را از میان بردارم تا بتواند با من ازدواج کند!
متهم این پرونده جنایی ادامه داد: من هم تسلیم خواسته اش شدم و نقشه قتل را به اجرا درآوردم. ابتدا سراغ یکی از دوستانم رفتم و «محمد – د» را با خودم همراه کردم. سپس زمانی که اعظم قرص های خواب آور را به شوهرش خورانده بود، نیمه شب به اتفاق محمد وارد منزلش شدیم و شوهر او را خفه کردیم.
بعد هم جسد را درون ملحفه ای گذاشتیم و داخل خودروی ال 90 وحید (مقتول) انداختیم و به سمت طرقبه و شاندیز به راه افتادیم. نقشه ما سوزاندن جسد با شیوه ای خاص بود تا این ماجرا فقط یک حادثه وحشتناک رانندگی جلوه کند. به همین دلیل در مسیر یک ظرف 4لیتری بنزین از جایگاه سوخت خریدیم و برای اجرای نقشه به کوه پارک پردیس رفتیم.

من کاملا به محیط آشنا بودم و می دانستم چگونه خودرو را به انتهای دره پرت کنم. وقتی به آن جا رسیدیم جسد را از درون ملحفه بیرون کشیدیم و پشت فرمان خودرو قرار دادیم. سپس خودرو را که به قله کوه پارک برده بودیم از دنده خلاص کردم و آن را به پایین هل دادیم. صدای وحشتناک واژگونی خودرو در فضا پیچید و پس از چند بار که روی سقف فرود آمد در پایین کوه متوقف شد.
در این لحظه ما هم به ته دره رفتیم و با ریختن بنزین، ال 90 را به آتش کشیدیم تا با سوختن جسد، چنین وانمود شود که این ماجرا فقط یک تصادف بر اثر سهل انگاری بوده است. گزارش خراسان حاکی است، «اعظم» (متهم دیگر پرونده) نیز با تایید اظهارات دانیال زوایای تاریک دیگری از این پرونده جنایی را فاش کرد و در اعترافاتش گفت: 15 سال قبل با وحید که پسر عمه ام بود ازدواج کردم اما این ازدواج برخلاف خواست من بود ومن علاقه قلبی به «وحید» نداشتم با وجود این در حالی به زندگی مشترک با او ادامه دادم که اختلافات ما همواره به مشاجره می کشید.
با آن که دختری 7 ساله داشتم اما می خواستم از وحید طلاق بگیرم. همه تلاشم را کردم ولی در نهایت ماجرا به کتک کاری و ضرب و جرح می کشید تا این که به پسرخاله ام دل بستم و با این بهانه از او برای قتل همسرم استفاده کردم.

اعظم در ادامه ادعاهایش افزود: برای اجرای این نقشه مدتی فکر کردم تا این که دانیال چند بسته قرص خواب آور برایم فراهم کرد. من هم شب قبل از حادثه قرص ها را درون شربت حل کردم و به او خوراندم. حدود ساعت 23 بود که وقتی دیدم وحید به خواب عمیقی فرو رفته است و حالت بیهوشی دارد بی درنگ با دانیال تماس گرفتم و از او خواستم برای ادامه نقشه جنایت به منزل ما بیاید.
او هم در نیمه های شب به همراه یکی از دوستانش به نام محمد وارد خانه شد و همسرم را با دست خفه کردند بعد از آن هم پیکر بی جان وحید را حدود ساعت 4 صبح به کوه پارک پردیس بردیم و آتش زدیم. اما نفهمیدیم چگونه پلیس این ماجرا را کشف کرد درحالی که نقشه ما خیلی زیرکانه بود! حالا هم از کرده خودم پشیمانم! کاش برای طلاق اصرار می کردم و ...
براساس این گزارش، کارآگاهان در ادامه پیگیری این پرونده جنایی که با هماهنگی های قضایی و انتظامی صورت گرفت به بازرسی مخفیگاه دانیال پرداختند و یک قبضه سلاح شکاری نیز کشف کردند. تحقیقات بیشتر در این پرونده جنایی همچنان ادامه دارد تا ناگفته های دیگر نیز از لابه لای اوراق پرونده خودنمایی کند.

منبع: خراسان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان