درگیری صهیونیست‌ها با نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی

نظامیان صهیونیست، امروز با تشدید تدابیر نظامی در مسجدالاقصی و حمایت از ورود شهرک‌نشینان تندرو به این مسجد، بار دیگر با نمازگزاران فلسطینی درگیرشدند .

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به گزارش رستانیوز پس از آن‌که امروز (یک‌شنبه - ۲۳ می)، شهرک‌نشینان صهیونیست طی سه نوبت به صورت غیرقانونی با حمایت نظامیان اشغالگر وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند، پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به نمازگزاران فلسطینی مانع حضور آنها در مسجد القبلی و ادای نماز آنها شد.

دستگیری شش فلسطینی

به اعلام منابع رسانه‌ای، پلیس رژیم صهیونیستی، امروز از حضور نمازگزاران فلسطینی و ورود آنها به صحن‌های مسجدالاقصی جلوگیری به عمل آورد و پس از آن‌که شماری از جوانان فلسطینی در مقابل این اقدام صهیونیست‌ها ایستادگی کردند، میان دو طرف درگیری به وجود آمد و نظامیان صهیونیست، شش نفر از فلسطینیان از جمله چند کارمند اداره اوقاف و محافظ مسجدالاقصی را دستگیر کردند.

جلوگیری از ورود نمازگزاران فلسطینی

بر اساس این گزارش، اشغالگران از ورود نمازگزاران کمتر از ۴۵ سال به مسجد الاقصی جلوگیری کردند و بر تدابیر نظامی خود در نزدیکی دروازه‌های مختلف آن افزودند. پلیس رژیم صهیونیستی ، صبح امروز مسجد القبلی را از نمازگزاران خالی کردند و با استقرار در داخل و محوطه این مسجد، زمینه را برای ورود شهرک‌نشینان فراهم کردند. به این ترتیب درگیری‌ها در مسجدالاقصی از صبح امروز پس از سه‌ هفته توقف، از سرگرفته شد.

تحلیل خطیب مسجدالاقصی از ازسرگیری حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی در واکنش به این درگیری‌ها گفت که رژیم صهیونیستی با دادن مجوز ورودشهرک‌نشینان به مسجدالاقصی به دنبال اثبات ادعای عدم شکست خود در جنگ علیه نوار غزه است.

رام‌الله هشدار داد

وزارت خارجه فلسطین نیز تداوم حملات نیروهای امنیتی اسرائیل و شهرک‌نشینان تندرو علیه مسجدالاقصی را محکوم و تاکید کرد که چنین اقداماتی تلاش‌های بین‌المللی برای تثبیت آتش‌بس و بازگشت به روند صلح را از بین خواهد برد.

 «نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به رژیم صهیونیستی درباره بازگشت به میدان تنش و درگیری با از سرگیری تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، تداوم محاصره محله الشیخ جراح و بازداشت فلسطینیان هشدار داد.

وی افزود: «ما درباره بازگشت به نقطه آغاز [درگیری‌ها]، در صورت تداوم تجاوز به مسجدالاقصی و محاصره محله «الشیخ جراح» هشدار می‌دهیم. از دولت آمریکا می‌خواهیم که فورا برای جلوگیری از سیاست تحریک و تشدید اسرائیل دخالت کند.»

ابوردینه رژیم صهیونیستی را مسئول هرگونه از بین رفتن تلاش‌های صورت گرفته به ویژه از سوی آمریکا و دولت مصر برای آتش‌بس دانست و گفت: نبرد اساسی در قدس بود و همچنان ادامه دارد. اشغالگران همچنان در حمایت حمایت از افراطی‌ها است و تلاش‌های عربی و بین المللی صورت گرفته برای آتش‌بس را به چالش می‌کشد.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان