پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

پزشکی از پر پردرآمدترین و مهمترین مشاغل در سراسر دنیا به حساب می‌آید. برخی کشورها در جهان هنوز با کمبود نیروی کادر درمان مواجهه هستند و به دنبال این هستند که با در نظر گرفتن شرایط ویژه بستری برای مهاجرت پزشکان به کشورشان را فراهم کنند. وجود شرایطی مانند محیط و شرایط کاری، درآمد و فرصت های شغلی برای پزشکان اولویت بالایی دارد. ما این شرایط را بررسی کرده ایم. در این راستا ما در این مقاله سعی کردیم به این شرایط نگاهی بیندازیم و بهترین کشورهای جهان را برای مهاجرت پزشکان بررسی کنیم. در ادامه با ما باشید.

 

معیارهای انتخاب بهترین مقصد مهاجرت پزشکان

برای انتخاب یک کشور دوم که قصد دارید به آن مهاجرت کنید، باید معیارهای مشخصی را در نظر بگیرید. اصلی‌ترین عاملی که روی این معیارها تأثیر می‌گذارد، شغل و حرفه تخصصی شما است. این مسئله درباره پزشکان نیز صادق بوده و هر کشوری، مزایا و ویژگی‌های خاص خود را برای پذیرش پزشکان خارجی دارد. برای بررسی دقیق شرایط مهاجرت پزشکان، اینجا کلیک کنید.

به‌طورکلی، سه عامل اصلی باید در انتخاب مقصد مهاجرت برای پزشکان در نظر گرفته شود. این معیارها عبارت است از:

  1. مزایای مالی

یکی از مهم‌ترین انگیزه‌ها و معیارها برای مهاجرت پزشکان به خارج از کشور، مزیت‌های مالی است. در انتخاب کشور موردنظر خود، باید توجه داشته باشید که میزان درآمد خالص ماهانه شما با کاری که انجام می‌دهید تناسب داشته باشد. میزان دستمزد پزشکان در برخی از کشورهای جهان بالاتر بوده و بهتر است با در نظر داشتن شرایط شخصی خود، این کشورها را انتخاب کنید.

  1. شرایط کاری

پزشکان معمولاً به دلیل مسئولیت‌های سنگینی که دارند، در فضای کاری خود تحت‌فشار زیادی هستند. این میزان فشار بسته به شرایط محیط کاری می‌تواند تسهیل شده و یا سخت‌تر باشد. به همین دلیل است که عواملی مانند طول ساعات کاری، وضعیت سیستم بهداشت و درمان کشور، در دسترس بودن تجهیزات پیشرفته و کارکنان پشتیبانی، باید در انتخاب مقصد مهاجرت در نظر گرفته شود.

  1. در دسترس بودن فرصت‌های کاری

برای مهاجرت بهتر است کشوری را انتخاب کنید که از پزشکان استقبال کرده و تقاضای زیادی برای مشاغل بهداشت و درمان دارند. در چنین کشورهایی، یافتن شغل دردسرساز نخواهد بود زیرا فرصت‌های کاری متعددی در دسترس است.

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان

اگر پزشک هستید و قصد دارید به یک کشور جدید مهاجرت کنید، گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد. کشورهای زیادی مزایا و موقعیت‌های جذاب را برای پذیرش پزشکان ارائه می‌دهند. البته این مسئله، ممکن است باعث سردرگمی شود. در چنین شرایطی، بهتر است با یک وکیل مهاجرتی باتجربه مشورت کنید تا با توجه به شرایط شخصی شما و انتظاراتی که از مهاجرت دارید، بهترین مقصد ممکن را پیشنهاد دهد. برای این کار می‌توانید موسسه پارسی کانادا و وکلای مهاجرتی مجرب آن را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه به آدرس https://parsicanada.comمراجعه کرده و مقالات مفید را درباره هدف مهاجرتی خود مطالعه کنید.

در ادامه، بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان را معرفی می‌کنیم که برای انتخاب مقصد شما مفید خواهد بود. این کشورها عبارت است از:

استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای حرفه پزشکی است. حدود 30 تا 50 درصد از پزشکان استرالیا خارجی بوده و همین مسئله به‌خوبی نشان می‌دهد که این کشور تا چه اندازه از پزشکان خارجی استقبال می‌کند. این مسئله به دلیل جبران کمبود نیروی درمانی در این کشور است. علاوه بر فرصت‌های کاری، مشاغل پزشکی نیز در استرالیا جزو پردرآمدترین مشاغل هستند. ساعات کاری نیز در استرالیا برای پزشکان بیش‌ازحد طولانی نبوده و مزایای شغلی فوق‌العاده‌ای برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.

هلند

ازآنجایی‌که هلند از یک سیستم درمانی عالی در سطح جهانی برخوردار است، بسیاری از پزشکان در سراسر دنیا رؤیای کار کردن در این کشور را دارند. شرایط کار در هلند بسیار عالی بوده و قوانین سختگیرانه‌ای برای ساعات کار وجود دارد. پزشکان در این کشور ساعات کار کمتر و زمان بیشتری برای تعطیلات دارند. همچنین میزان درآمد نیز برای پزشکان در هلند بسیار مناسب است.

کانادا

اگر به‌دنبال یک کشور هستید که هم کیفیت زندگی در آن بالا باشد، هم حقوق خوبی بدهد و هم به ایرانی‌ها راحت ویزا بدهد؛ به شما کانادا را معرفی می‌کنیم. کانادا یکی از بهترین کشورها از نظر دستمزدِ کار پزشکی و گرفتن اقامت دائم است. اگر قصد مهاجرت پزشکی به کانادا را دارید، سه روش مهاجرت استانی (PNP)، سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) و گرفتن جاب آفر (Job Offer) را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ازجمله مزایای مهاجرت پزشکان به کانادا می‌توان به داشتن شرایط ایده‌آل مرخصی، مرخصی استعلاجی، مرخصی زایمان و مرخصی تحصیلی اشاره کرد.

انگلستان

کشور انگلستان علیرغم کمبود شدید کادر درمان، دارای یک سیستم بهداشت و درمان بسیار کارآمد است. ازجمله ویژگی‌هایی که انگلستان را به یک مقصد عالی برای مهاجرت پزشکان تبدیل می‌کند، می‌توان به محیط کاری با شرایط مطلوب، حجم کاری معقول، ساعات کاری انعطاف‌پذیر، بازنشستگی، بیمه عمر و ... اشاره کرد.

آلمان

آلمان نیز یکی دیگر از مقاصد عالی برای مهاجرت پزشکان است. این کشور به شدت با کمبود کادر پزشکی مواجه است و همین مسئله باعث شده تا شرایط مطلوبی برای پزشکان خارجی فراهم کند. میزان دستمزد پزشکان در آلمان عالی و حجم کاری نسبتاً کم است.

جمع‌بندی نهایی

مهاجرت پزشکان در سراسر دنیا به یک امر رایج شده است. اما انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت کادر درمان و به ویژه پزشکان یک چالش است. به همین دلیل است که مهاجرت پزشکان به کشورهای مختلف یک روند اجتناب ناپذیر است. در این مطلب سعی کردیم تا معیارهای اساسی مهاجرت را با هم بررسی کنیم و حتی بهترین کشورها برای انتخاب مقصد مهاجرت را بررسی کردیم. البته شما می‌توانید برای یک مهاجرت بی‌دردسر و انتخاب بهترین کشوری که شرایط مطلوبی برای مهاجران دارد، با وکلای مهاجرتی مشورت کنید. وکلا و مشاوران مجموعه پارسی کانادا باسابقه و تجربه کافی در امر مهاجرت، می‌توانند به این مسیر را برای شما هموار کنند. از طریق درگاه های زیر با ما در ارتباط باشید :

پست الکترونیک: info@parsicanada.com

شماره های تماس: ۹۱۰۰۳۵۵۸ (۰۲۱) – ۹۱۰۰۹۷۰۱ (۰۳۱)

آدرس (دفتر تهران): شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان موج، تقاطع توحید ۳، پلاک

آدرس (دفتر اصفهان): خیابان آزادی، خیابان سعادت آباد، هولدینگ پارس پندار نهاد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان