پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

آیا سئو برای هر کسب‌وکاری اهمیت دارد یا فقط تعداد معدودی به آن نیاز دارند؟ آیا واقعاً نیاز به سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی موتورهای جستجو دارید یا می‌توانید بدون آن کار کنید؟

اگر سؤالاتی ازاین‌قبیل می‌پرسید، در جای درستی هستید. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا سئو مهم است و چرا رهبران بازار انواع کسب‌وکارها به آن نیاز دارند.

 

اصلاً سئو چگونه کار می‌کند؟

سئو سایت متشکل از استراتژی‌ها، اقدامات و شیوه‌های بهینه سازی است که هدف نهایی همه آنها بهبود موقعیت وب‌سایت شما در موتورهای جستجو است. به همین دلیل به آن بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO می‌گویند.

 

انواع سئو به تفکیک

در واقع دو نوع خدمات سئو حرفه ای وجود دارد. این دو نوع را به سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌کنند. خدمات سئو داخلی شامل هر چیزی است که می‌توانید در وب‌سایت خود برای بهبود رتبه خودکنترل کنید. این به مواردی مانند سرعت سایت، استفاده کلمه کلیدی، متن هدر، فوتر و غیره اشاره دارد. از سوی دیگر، خدمات سئوی خارجی شامل هر کاری است که در وب‌سایت‌های دیگر انجام می‌شود و ممکن است بر رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارد. به‌طورکلی، این فقط به لینک‌سازی‌ها اشاره دارد.

 

ملزومات سئو در رتبه‌بندی

برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای رتبه‌بندی بالا در موتورهای جستجو، زمان، دانش سئو و اجرای موفقیت‌آمیز فاکتورهای سئو داخلی و خارجی موردنظر نیاز است که این کار توسط بهترین شرکت سئو انجام می‌شود. اگر قدرت جمعی سایت شما یا سئوی یک صفحه منحصربه‌فرد از سایرین رقبا قدرتمندتر باشد، در یک یا چند کلمه کلیدی، رتبه یک را کسب خواهید کرد.

ازآنجایی‌که سئو فاکتورهای رتبه‌بندی زیادی را شامل می‌شود، می‌توانید سایت شماره یک را به‌عنوان برنده در مسابقات سه‌گانه تصور کنید. در یک ورزش سه‌گانه واقعی، برنده بخش دویدن لزوماً برنده کل مسابقه نیست. در سئو نیز همین‌طور است. سایتی که بیشترین لینک، بیشترین صفحه یا بیشترین بازدیدکننده را دارد، لزوماً سایت شماره یک نیست. عملکرد کلی آنها تعیین می‌کند که چه کسی در صدر قرار می‌گیرد.

 

چرا خدمات سئو مهم است؟

سئو روشی است که گوگل تعیین کند کدام سایت‌ها برای هر پرسشی که در موتور جستجوی آن وارد می‌شود، شایستگی کسب رتبه بالا را دارند. بدون سئوی مدرن و امروزی، دست‌کاری نتایج جستجو بسیار ساده بود. به‌طوری‌که سایتی که بیشترین لینک یا بیشترین صفحه را دارد که همگی به‌راحتی توسط نرم‌افزار تولید می‌شوند، به طور مداوم در رتبه اول قرار می‌گرفت.

 

رعایت حقوق سایت‌ها با سئو

سئو مهم است زیرا نتایج جستجو را منصفانه نگه می‌دارد. توانایی دست‌کاری این نتایج را تاحدامکان کاهش می‌دهد، به‌طوری‌که سایت‌هایی که برای هر جستجو ظاهر می‌شوند، در آنجا هستند زیرا شایسته حضور را در آن رتبه دارد. وب‌سایتی که برای بازدیدکنندگان جذاب باشد با رتبه‌های بالای موتورهای جستجو مرتبط است؛ بنابراین اگر سایت شما این معیارها را داشته باشد، شانس بیشتری برای نمایش در نتایج خواهید داشت.

 

اعتماد کاربران

کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند و دستیابی به‌جایگاه برتر در رتبه‌بندی موتورهای جستجو به جستجوگران نشان می‌دهد که سایت شما منبع معتبری است. هرچه رتبه شما در صفحات نتایج بالاتر باشد، سایت شما کلیک و ترافیک بیشتری ایجاد می‌کند. سئو همچنین تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود مشتریان به خریدارهای مکرر تبدیل شوند.

 

سنگینی فاکتور مقرون‌به‌صرفه بودن

سئو مقرون‌به‌صرفه است. صنایع رقابتی می‌توانند پول زیادی را برای ترافیک وب‌سایت پولی خرج کنند. البته، هنوز هم می‌توانید فضای تبلیغاتی بخرید، اما اگر با بودجه کم‌کار می‌کنید، سئو یک راه عالی برای هدایت ترافیک واجد شرایط به سایت شما بدون پرداخت مستقیم برای آن است.

 

جستجو بدون سئو چگونه خواهد بود؟

بدون سئو، سخت است که بگوییم چگونه می‌توانیم وب‌سایت‌ها، کسب‌وکارها یا اطلاعاتی را که روزانه به دنبال آن هستیم، پیدا کنیم. دست‌کاری نتایج موتورهای جستجو بسیار آسان می‌شود و به‌عنوان کاربر، ما باید به‌جای سایت‌هایی که به‌سادگی نتایج را دست‌کاری می‌کنند تا به صفحه اول دسترسی پیدا کنند، برای یافتن سایت‌های ارزشمند بسیار طولانی‌تر و سخت‌تر تلاش کنیم.

اساساً سئو مهم است زیرا تضمین می‌کند که افراد معمولی برای یافتن اطلاعات یا محصولات موردنظر خود نیازی به جستجوی بیش از چند ثانیه ندارند. این یک نوع "نظم طبیعی" را به‌صورت آنلاین ایجاد می‌کند که بدون آن وجود ندارد.

 

7

اعتقاد بازاریابان در مورد سئو چیست؟

علاوه بر این، بسیاری از بازاریابان دریافتند که سئو برای کار آنها بسیار مهم است. 50 درصد از بازاریابان معتقدند سئو مؤثرترین استراتژی بازاریابی دیجیتال است.

سئو به این دلیل بسیار مهم است که بدون آن، حتی ممکن است پول زیادی را برای سایر فعالیت‌های بازاریابی خرج کنید!

 

آیا سئو برای هر نوع کسب‌وکاری مهم است؟

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، ممکن است تعجب کنید که آیا سئو واقعاً برای شما مهم است! ممکن است در صنعتی کسب‌وکار داشته باشید که در آن رقابت کم و بدون رقابت باشد، بنابراین شما ممکن است در حال حاضر رتبه 1 را داشته باشید. یا ممکن است اصلاً برای رتبه‌بندی مشکل داشته باشید و به این فکر کنید که آیا گزینه‌های دیگری به جز سئو وجود دارد که شما به آن نیاز دارید.

مهم نیست که در چه وضعیتی هستید، اگر یک وب‌سایت برای شرکت خود دارید، سئو مهم است. چه کسب‌وکار شما جدید باشد یا قدیمی، در حال رقابت یا موفق، کوچک یا بزرگ، سئو برای موفقیت آنلاین شما بسیار مهم است. در واقع، حتی اگر شما تنها در صنعت خود باشید، سئو همچنان مهم است.

در اینجا چند نمونه از صنایع و مشاغلی که می‌توانند از سئو سود ببرند آورده شده است:

  1. ساخت  و سازها
  2. مراقبت‌های بهداشتی
  3. خرده‌فروشی
  4. خدمات خانگی
  5. تهویه مطبوع
  6. و غیره ...

 

یک مزیت اساسی سئو

سئو به این دلیل مهم است که شما می‌توانید آن را کنترل کنید. چیزهای زیادی در مورد کسب‌وکار شما وجود دارد که نمی‌توانید آنها را کنترل کنید. شما نمی‌توانید زمان ظاهرشدن یک رقیب جدید، واکنش مشتریان شما به عرضه محصول جدید یا سود سه‌ماهه خود را کنترل کنید.

اما با سئو می‌توانید رتبه‌بندی خود را کنترل کنید و این بدان معناست که تا حدودی می‌توانید تعداد بازدیدکنندگانی که به وب‌سایت شما می‌آیند را کنترل کنید که مستقیماً بر تعداد فروش آنلاین یا سرنخ شما تأثیر می‌گذارد و آن هم بر میزان درآمدی که می‌توانید از یک تجارت آنلاین به دست آورید تأثیر می‌گذارد.

 

پا گذاشتن در جای پای رهبران بازار

اگر روی بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای موتورهای جستجو سرمایه‌گذاری می‌کنید، سرمایه‌گذاری مستقیمی روی دیده‌شدن و سودآوری آن انجام دهید؛ بنابراین مهم نیست فردا چه اتفاقی می‌افتد، می‌توانید برای کمک به رشد و رونق کسب‌وکارتان روی این بینش حساب کنید.

به همین دلیل است که سئو بسیار مهم است. مهم نیست که کسب‌وکار شما چه کاری انجام می‌دهد و بر اساس روشی که موتورهای جستجو درحال‌توسعه هستند، بعید است که سئو به این زودی اهمیت خود را از دست بدهد.

 

نوشته شده توسط نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان