پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

تلاش برای متقاعد کردن مردم برای کلیک روی پیوند طولانی و درهم و برهم تقریباً بد است مانند فروشنده‌ای که از خانه به خانه سعی می‌کند خدمات مالی به مردم بفروشد.

اگر مخاطبان شما پیوندی را که از نظر آن‌ها ناخواسته است در یکی از پست‌های شما در رسانه‌های اجتماعی مشاهده کنند، معادل دیجیتالی این کار این است که در را به صورت شما بکوبند - از کنار آن عبور کنید.

کوتاه کننده پیوندها پیوندهای طولانی را به URLهای کوتاه و کاربر پسند تبدیل می‌کند. به عنوان مثال: پیوندی که «example. com/acirmWb2-welcome-my-name-is-yara» خوانده می‌شود به «bit. ly/yara» تبدیل می‌شود.

برخی از کوتاه کننده‌های URL حتی گزینه‌های پیوند مارک دار را نیز ارائه می‌دهند. یک پیوند مارک دار برای این پست وبلاگ می‌تواند چیزی شبیه به «hubs. ly/url-shorteners» باشد.

با کوتاه کننده URL، هر آدرس وب سایت طولانی و دشوار را می‌توان با کلیک یک دکمه به چند کاراکتر کاهش داد.

هرکسی که دارای مرورگر اینترنت است می‌تواند از کوتاه کننده پیوندها استفاده کند: مدیران رسانه‌های اجتماعی، مادران معمولی روزمره فیس بوک، صاحبان مشاغل کوچک، توییت‌های TikTok با تمام قد و شما، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد نحوه استفاده از کوتاه کننده‌های URL بدانید و اینکه چرا آن‌ها باید بخشی اساسی از کیت ابزار رسانه‌های اجتماعی شما باشند، آمده است.

پس با ما همراه باشید.

کوتاه کننده URL چیست؟

فرض کنید می‌خواهید پیوند زیر را در توییتر به اشتراک بگذارید:

  • www. google. com/maps/place/Beasley's+Chicken+and+Honey/@35.777025،
  • -۷۸.۶۳۸۱۱۲، 15z/data =! ۴m۲.۳m۱.1s0x0: 0x9ede9af11fda231a

این نشانی اینترنتی (یا آدرس وب) ۱۱۸ نویسه دارد، اما توییتر پست‌ها را فقط به ۲۸۰ نویسه محدود می‌کند.

این باعث نمی‌شود بسیاری از شخصیت‌ها چیزی در مورد پیوند بگویند، خوشبختانه یک راه حل آسان وجود دارد: کوتاه کننده لینک (URL).

کوتاه کننده لینک (URL) یک سرویس آنلاین است که یک آدرس اینترنتی جدید و بسیار کوتاه به شما می‌دهد که به اشتراک‌گذاری آن آسان‌تر است.

این فقط برای توییتر مفید نیست، بلکه برای ایمیل، پیام‌های متنی و هر موقعیت دیگری که در آن URL طولانی غیرقابل مدیریت است نیز مفید است.

بیایید یک لینک (URL) را کوتاه کنیم

 حتی اگر هرگز URL را کوتاه نکرده‌اید، بسیار آسان است. ما قصد داریم از TinyURL استفاده کنیم، اما هنگام استفاده از سایر خدمات کوتاه کننده، روند مشابه خواهد بود.

فرایند اصلی این است که URL طولانی را در کوتاه کننده URL کپی کنید و یک URL کوتاهتر به شما می‌دهد. مراحل دقیق در زیر آمده است:

به هر وب سایتی بروید در صورت تمایل می‌توانید از این پیوند استفاده کنید. وب سایت‌هایی با لینک‌های طولانی مدت بهترین کاندیدا برای کوتاه شدن URL هستند، اگرچه هر سایتی کار می‌کند.

URL را در نوار آدرس انتخاب کرده و کپی کنید. می‌توانید از میانبر صفحه کلید Ctrl+C برای کپی کردن آن استفاده کنید.

با استفاده از میانبر صفحه کلید Ctrl+V (یا Command+V)، به TinyURlig بروید و URL را در فضای ارائه شده بچسبانید.

روی Make TinyURL کلیک کنید

 URL کوتاه شده ظاهر می‌شود. سپس می‌توانید URL جدید را کپی کرده و در هر کجا که می‌خواهید بچسبانید.

چگونه کار می‌کند

2

اساساً، وقتی کوتاه کننده URL آدرس کوتاه شده شما را به شما می‌دهد، آدرس کامل را به خاطر می‌آورد. وقتی سایر کاربران به URL کوتاه شده مراجعه می‌کنند، به طور خودکار به آدرس کامل هدایت می‌شوند.

صفحه وب همچنان در URL طولانی‌تر وجود دارد. URL کوتاه شده به سادگی یک میانبر است تا مدیریت پیوند آسان‌تر شود.

با URL کوتاه شده چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

 

کوتاه کننده URL فقط با Twitter مفید نیست. موقعیت‌های زیادی وجود دارد که در آن URL کوتاهتر راحت‌تر است:

ایمیل

گاهی اوقات URLهای طولانی می‌توانند در دو یا چند خط پیچیده شوند که این امر آن‌ها را سخت می‌کند.

رزومه‌ها و نامه‌های جلدی: URLهای کوتاه شده می‌توانند کمی مرتب‌تر به نظر برسند.

پیام‌های متنی

اکثر پیام‌های متنی دارای ۱۶۰ کاراکتر هستند و URLهای کوتاه را ضروری می‌کند.

تلفن‌ها

اگر نیاز دارید که به فردی بگویید که به یک صفحه وب خاص برود، یک URL کوتاه شده می‌تواند در وقت و مشکلات شما صرفه جویی کند.

اینها فقط چند نمونه هستند، اما کوتاه کننده‌های URL را می‌توان در هر شرایطی که یک URL طولانی مشکل ایجاد می‌کند استفاده کرد.

سایر کوتاه کننده‌های URL

ما روی TinyURL تمرکز کرده‌ایم، اما تعداد زیادی کوتاه کننده URL دیگر وجود دارد. در زیر فقط چند نمونه ذکر شده است:

• bit. ly

• is. gd

برخی از کوتاه کننده‌های URL ممکن است از شما بخواهند که قبل از استفاده از آن‌ها یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید و ممکن است حساب دارای ویژگی‌ها و مزایای دیگری باشد.

با این حال، اگر فقط نیاز به کوتاه کردن یک یا دو آدرس اینترنتی دارید، توصیه می‌کنیم از خدماتی استفاده کنید که نیازی به حساب کاربری ندارد.

برخی از وب سایت‌ها حتی کوتاه کننده URL خود را دارند. چند مورد از رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

• t. co (توییتر)

• YouTube

• wp. me (وردپرس)

این کوتاه کننده‌های URL تخصصی مشابه موارد استفاده عمومی هستند، اما ممکن است استفاده از آن‌ها کمی راحت‌تر باشد زیرا در خود سایت تعبیه شده اند. به عنوان مثال، وقتی روی دکمه اشتراک‌گذاری در YouTube کلیک می‌کنید، یک نسخه کوتاه شده از آدرس اینترنتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با youtu. be شروع می‌شود.

کوتاه کننده‌های لینک: طولانی و کوتاه دلیل اینکه چرا نباید از آن‌ها استفاده کنید

اگر تا به حال محتوای رسانه‌های اجتماعی را منتشر کرده‌اید، احتمالاً با ابزارهای کوتاه کننده پیوند روبرو شده اید.

مطمئناً در روزهای ۱۴۰ توئیت کاراکتر و پلتفرم‌های اجتماعی که آدرس وب سایت‌ها را بر اساس تعداد کاراکترهای شما شمارش می‌کردند، آن‌ها یک راه حل زندگی بودند.

اما اوضاع پیش رفته است. و، به عنوان ارتباط دهندگان حرفه‌ای، ما نیز باید این کار را انجام دهیم.

3

چرا باید از کوتاه کننده‌های لینک خودداری کنید

باید لینک را قبل از انتشار آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی کوتاه کرده تا در تعداد کاراکترها صرفه جویی شود.

این یکی از بزرگترین تصورات غلط و نسبتاً قدیمی است. اگر از ابزار کوتاه کننده لینک برای ذخیره کاراکترها استفاده می‌کنید، یک مرحله کاملا غیر ضروری به کار خود اضافه می‌کنید.

این شامل کوتاه کننده‌های پیوند رایگان است که می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید، یا عملکرد ارائه شده توسط ابزار انتشار رسانه‌های اجتماعی شما است.

بسترهای نرم افزاری اکنون به طور خودکار پیوندها را فشرده می‌کنند بنابراین هیچ مزیتی برای استفاده از ابزار دیگری برای کوتاه کردن پیوندها قبل از انتشار آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد.

در اینجا توییتر به برخی از سوالات متداول در مورد سرویس کوتاه کردن پیوندهای روی پلتفرم خود و توضیحاتی از LinkedIn در صورت نیاز به قانع کننده بیشتر پاسخ می‌دهد.

ابزار کوتاه کردن لینک من تجزیه و تحلیل را در اختیار من می‌گذارد

برخی از کوتاه کننده‌های لینک ادعا می‌کنند که تجزیه و تحلیل را در اختیار شما قرار می‌دهند و شاید انجام دهند، اما نه بیشتر از آنچه بومی، به صورت رایگان، در بسترهای رسانه‌های اجتماعی و از طریق ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس دریافت می‌کنید.

شبکه‌های اجتماعی به شما می‌گویند که چند کلیک دریافت کرده‌اید و نرخ کلیک (CTR) را ارائه می‌دهند. برای پی بردن به آن نیازی به ابزار شخص ثالث مانند کوتاه کننده پیوند ندارید.

ترکیب اطلاعاتی که با خیال راحت و ایمن از مواردی مانند Twitter Analytics یا Instagram Insights به دست می‌آورید با Google Analytics به شما کمک می‌کند تا در مورد نحوه عملکرد محتوای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

داشبورد Google Analytics ترافیک را با توجه به اینکه از کدام کانال آمده است: اعم از ارگانیک (از طریق موتور جستجو)، از طریق کانال‌های پولی (مانند تبلیغات فیس بوک) یا پست‌های ارگانیک در رسانه‌های اجتماعی، تجزیه می‌کند.

با کلیک کردن بر روی آن می‌توانید عمیق‌تر عمل کنید تا ببینید کدام دامنه‌ها یا پست‌های اجتماعی خاص باعث بازدید از محتوای شما شده است.

اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت پولی دارید و واقعاً می‌خواهید تجزیه و تحلیل خود را بیش از حد شارژ کنید، UTM (این ماژول‌های ردیابی Urchin) ایجاد کنید، نه لینک‌های کوتاه شده.

سازندگان UTM به شما امکان می‌دهند پارامترهایی را به URLهای کمپین خود اضافه کنید که به شما یک تجزیه و تحلیل دقیق در Google Analytics شما می‌دهد که پیوندهای خاصی باعث بازدید از صفحات فرود شما شده است.

ایجاد محتوای غیرقابل دسترسی در رسانه‌های اجتماعی

 استفاده از کوتاه کننده‌های پیوند نیز مشکلات دسترسی را ایجاد می‌کند. اکثر ابزارهای کوتاه کننده پیوندها پیوندهایی را ایجاد می‌کنند که ترکیبی تصادفی از حروف و اعداد هستند و هیچ چیز در مورد محتوای پیوند یا محل میزبانی آن به کاربران نمی‌گویند.

این یکی دیگر از مشکلات اعتماد کاربران است، مردم دوست دارند بدانند کجا می‌روند. اما این نیز یک مشکل دسترسی است و برای افرادی که از فناوری‌های کمکی مانند خواننده‌های صفحه استفاده می‌کنند، تجربه‌ای ضعیف ایجاد می‌کند.

این راهنمای برنامه ریزی، ایجاد و انتشار کمپین‌های در دسترس رسانه‌های اجتماعی توصیه‌های بیشتری در مورد دسترسی به متن پیوند (به علاوه تعداد زیادی از اقدامات خوب دیگر) دارد.

لینک‌های عمومی از اعتماد نام تجاری استفاده نمی‌کنند

همه ما سخت تلاش کرده‌ایم تا اعتماد خود را به GOV. UK افزایش دهیم. وقتی کاربران پیوندهایی را مشاهده می‌کنند که با www. gov. uk/ شروع می‌شوند، می‌توانند اطمینان داشته باشند که به یک منبع معتبر منتقل شده اند.

اگر این اعتبار را در پشت یک پیوند کلی و کوتاه دفن کنید، آن اعتبار و اعتماد را که به سختی به دست آورده‌اید از دست خواهید داد.

این یکی دیگر از دلایلی است که توصیه می‌کنیم از کوتاه کننده‌های پیوند در دفترچه پخش رسانه‌های اجتماعی GDS استفاده نکنید.

چه کاری می‌توانید برای رفع این خطر انجام دهید

خبر خوب این است که اگر فقط پیوندها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، نیازی به انجام هیچ کاری ندارید.

فقط باید کوتاه کردن لینک‌های خود را در سایر ابزارها متوقف کنید. اگر نشانی‌های اینترنتی کمپین را به مطالب آفلاین اضافه می‌کنید مانند پوسترها یا جزوه‌ها و نمی‌خواهید پیوند وب طولانی داشته باشید، خبر خوب این است که GDS به شما این امکان را می‌دهد که یک نسخه کوتاه از آدرس سایت کامل GOV. UK را درخواست کنید.

مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کردن لینک‌ها، اشتراک‌گذاری و پیگیری عملکرد آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. آن‌ها یک انتخاب عالی برای صاحبان مشاغل، بازاریابان، افراد و هر کسی است که مایل به ارسال پیوندهایی هستند که خواندن و به خاطر سپردن آن‌ها آسان است.

کوتاه کننده‌های لینک از چندین جهت به نفع نام تجاری شما هستند:

  • لینک‌های کوتاه شده بیشتر کاربر پسند هستند.
  • وقتی لینک‌های طولانی را در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید، ممکن است مانند هرزنامه به نظر برسد یا کاربران را از کلیک روی چیزی که نمی‌شناسند باز دارد.

به ویژه، افزودن پارامترهای ردیابی (مانند کدهای UTM) به پیوندهای شما می‌تواند منجر به نشانی‌های اینترنتی طولانی و گیج کننده شود. کوتاه کننده پیوندها می‌توانند پیوندهای هرزنامه را به پیوندهای واضح و کاربرپسند تبدیل کنند.

می‌توانید تجزیه و تحلیل لینک های خود را پیگیری کنید

بسیاری از کوتاه کننده‌های لینک به شما امکان می‌دهند عملکرد و تجزیه و تحلیل لینک‌های خود را ردیابی کنید، که به شما کمک می‌کند بفهمید کدام محتوا در پلتفرم‌های خاص عملکرد بهتری دارد.

به طور معمول، می‌توانید تعداد افرادی را مشاهده کنید که در مدت زمان از پیش تعیین شده روی پیوند کلیک کرده‌اند و بیشتر کلیک‌ها از کجا آمده است.

می‌توانید URLهای کوتاه شده را در پست‌های اجتماعی خود قرار دهید.

هر شبکه رسانه اجتماعی تعداد کاراکترهایی را که می‌توانید در پست‌های خود قرار دهید محدود می‌کند. توییتر و لینکدین دارای کوتاهترین محدودیت کاراکتر به ترتیب با ۲۸۰ و ۷۰۰ نویسه هستند، بنابراین اگر نیاز دارید یک پیوند یا هشتگ اضافی را در یکی از پست‌های خود فشار دهید، کوتاه کننده‌های پیوند می‌توانند به شما در حفظ محدودیت کمک کنند.

لینک‌های کوتاه شده نیازی به تکیه گاه ندارند

متن لنگر یا آنکرتکست به کلمه یا عبارتی اشاره می‌کند که دارای لینک است. بازاریابان از anchor text برای بهینه‌سازی پیوند خود استفاده می‌کنند و مطمئن می‌شوند که محتوای پیوند را نشان می‌دهد.

لینک‌های کوتاه شده بک لینک محسوب می‌شوند و SEO شما را بهبود می‌بخشد.

برای شروع یادگیری و آموزش سئو و بهینه سازی سایت به صورت رایگان از آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی همین الان اقدام کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان