چین ۶میلیون دلار یوان دیجیتال جایزه می‌ دهد

مقامات چین اعلام کردند که به عنوان بخشی از آزمایش جدید ارز دیجیتال این کشور، حدود ۴۰ میلیون یوان دیجیتال (۶.۲ میلیون دلار) به ساکنان پکن به صورت قرعه کشی هدیه داده می شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 اداره نظارت و مدیریت مالی محلی پکن رسماً اعلام کرده است که به عنوان بخشی از آزمایش جدید ارز دیجیتال چین، حدود 40 میلیون یوان دیجیتال (6.2 میلیون دلار) به ساکنان این شهر به صورت قرعه کشی توزیع می شود.

از ابتدای ماه جاری میلادی، در مجموع 200000 پاکت قرمز دیجیتال، که هر یک حاوی 200 یوان دیجیتال (31 دلار) است، در برنامه آزمایشی ارز دیجیتال "رنمینبی" به برندگان قرعه کشی هدیه داده می شود.

پاکت قرمز یک روش سنتی برای هدیه دادن پول در چین است.

ساکنان پکن می توانند از طریق برنامه های تلفن همراه بانک مرکزی چین (PBOC) و همچنین بانک صنعتی و بازرگانی چین تا نیمه شب 7 ژوئن برای قرعه کشی ثبت نام کنند. برندگان جوایز خود را تا 20 ژوئن تحویل خواهند گرفت.

پیش از این، دولت چین چندین قرعه کشی یوان دیجیتال به عنوان بخشی از آزمایش ارز دیجیتال خود انجام داده و قصد دارد این برنامه آزمایشی را در آینده گسترش دهد.

سال گذشته، بانک مرکزی چین اعلام کرد قصد دارد ارز دیجیتال مستقل خود را به موقع برای بازی های المپیک زمستانی 2022 آماده کند.

بانک مرکزی چین اعلام کرد که این ارز جدید که هنوز نام رسمی ندارد اما با نام اختصاری داخلی DCEP یا پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال شناخته می شود، برخی از ویژگی های ارزهای رمزپایه را دارد.

پیش بینی شده است که یوان دیجیتال جایگزین پول نقد در گردش های مالی شود. این در حالی است که چین قصد دارد به اولین اقتصاد بزرگ جهان که ارز دیجیتال را در سطح ملی آزمایش می کند، تبدیل شود.

 منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان