بودجه سرسام آور آمریکا برای مقابله با روسیه، چین و ایران

دولت آمریکا روز شنبه از بودجه سرسام آور ۱.۹ تریلیون دلاری خود جهت مقابله با قدرت گرفتن روسیه، چین و ایران در خاورمیانه، اروپا و اوراسیا رونمایی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به گزارش رستانیوز، در بودجه آمریکا که به کنگره این کشور ارائه شده است، ۱.۹ تریلیون دلار جهت مقابله با "نفوذ" ایران، چین و روسیه در سرتاسر اروپا و اوراسیا با تمرکز ویژه بر خاورمیانه اختصاص یافته است.
در سند بودجه آمریکا پیشنهاد شده است که تقریباً ۶۶۵.۸ میلیون دلار به طور خاص برای تقویت "مقاومت اروپا و اوراسیا در برابر نفوذ خارجی و پیشبرد ادغام یورو-آتلانتیک در کنار پرداختن به چالش‌های رو به رشد از سوی روسیه و چین اختصاص یابد.
این سند اضافه می‌کند: بودجه از برنامه‌های متمرکز برای دفاع از دموکراسی، حاکمیت قانون، پیشبرد حقوق بشر و برابری جنسیتی، مبارزه با فساد و مقابله با اقتدارگرایی پشتیبانی خواهد کرد.
علاوه بر این آمریکا یک بودجه ۸۰۰ ملیون دلاری برای شبکه‌های تلوزیونی بین المللی جهت هدف قردادن مخاطبان در ایران، چین و روسیه و همچنین کشورهای آفریقایی و خاورمیانه در نظر گرفته است.
در این بودجه پیشنهادی جو بایدن رییس جمهوری آمریکا، ارقامی از نظر دفاعی، نوسازی زرادخانه‌های هسته‌ای و همچنین توسعه توانایی‌های جنگی نوین در نظر گرفته شده که اطلاعات آن پیش از این منتشر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان