پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

آبکاری گالوانیزه گرم چیست؟

یکی از روش های موثر برای جلوگیری از زنگ زدگی و افزایش عمر ورق ها و سایر قطعات آهنی یا فولادی، عملیات گالوانیزاسیون یا آبکاری گالوانیزه روی آنها انجام میدهند. آبکاری گالوانیزه به این صورت است که پوشش از جنس روی به قطعه مورد نظر شما داده می شود، وجود این لایه روی تا حد بسیار زیادی باعث افزایش عمر آهن آلات شما خواهد شد. طبق برآوردهای انجام شده سالانه حدود 2 میلیون تن فلز روی برای آبکاری گالوانیزه حدود 40 میلیون تن فولاد استفاده می شود. امروزه در جهان نیمی از محصولات گالوانیزه تولید شده ورق گالوانیزه، لوله ها و سیم ها و… می باشند. تا اینجای کار برای شما توضیح دادیم که آبکاری گالوانیزه چیست، در ادامه انواع مختلف گالوانیزه را معرفی و توضیحاتی را در خصوص آنها با شما به اشتراک می گذاریم.

روش آبکاری گالوانیزه چیست؟

برای درک بهتر این موضوع که آبکاری گالوانیزه چیست باید در نظر داشته باشید که معمولا دو روش آبکاری سرد و آبکاری گرم برای گالوانیزاسیون وجود دارد. برای انجام آبکاری ابتدا باید به روشهای مختلف مانند استفاده از محلول های چربی گیر، امولسیون، تمیزکاری با حلال های صنعتی و چربی زدایی با بخار چربی هایی که در روند انجام شکل دهی به محصولات چسبیده است را پاک کنند. بعد از آن مرحله اسید شویی شروع می شود که در آن قطعه را درون محلول آب، اسید کلریک یا اسید سولفوریک قرار می دهند. غلظت اسیدی این محلول باید بین 10 تا 15 درصد و دمای آن بین 60 تا 80 درجه باشد. در ضمن برای اینکه مدت زمان اسید شویی کاهش پیدا کند و طی انجام آن فلز دچار خوردگی نگردد می توان از الکتریسیته استفاده کرد. در ادامه با دو روش سرد و گرم انجام آبکاری گالوانیزه آشنا می شوید.

آیا به دنبال شرکتی متخصص در زمینه گالوانیزه کردن محصول خود هستید ؟

آبکاری گالوانیزه گرم – گروه متاصا آبکاری گالوانیزه گرم دارای سال ها تجربه در این زمینه صنعتی آماده ارائه خدمات گالوانیزه کردن به مشتریان عزیز می باشد.

 

  • vd ‘hg,hkdci ‘vl

در آهن گالوانیزه گرم ، بین آهن و روی ، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل می‌شود که در آن روی به جای آهن به عنوان آند بکار می‌رود و آهن به عنوان کاتد. روی در آند اکسید می‌شود چون فلزی پست‌تر یا فعالتر از آهن است و دارای پتانسیل احیاء کمتری از آهن است و پتانسیل اکسید بیشتری از آن دارد.

علت استفاده از آهن گالوانیزه

علت استفاده و ایجاد آهنهای گالوانیزه ، پدیده خوردگی آهن است. خوردگی آهن زیانهای اقتصادی فاحشی دارد. هزینه سالانه تعویض آهن‌ آلات زنگ زده در جهان مقادیر زیادی را بخود اختصاص می‌دهد. فرآیند زنگ زدن آهن ماهیت الکتروشیمیایی دارد.

آبکاری گالوانیزه گرم

واحد گالوانیزه گرم شرکت متاصا با بهره مندی از وان مذاب با ابعاد 8  متر طول، 1.5 متر عرض و 2 متر عمق قادر به انجام عملیات  گالوانیزه  گرم  قطعات تا طول 12 متر و ارتفاع 3 متر و ظرفیت تولید  تا 50 تن در روز می باشد. واحد کنترل کیفی گروه متاصا بر اساس استانداردهای روز دنیا خواسته های کیفی مشتریان را در جهت مطابقت  با الزامات استاندارد فراهم می نماید. مثلا برای ساخت بعضی از قطعات دستگاه بلوک زنی اتوماتیک بایستی بر روی آن ها گالوانیزه انجام شود .

گالوانیزاسیون به روش غوطه وری گرم به زبان ساده یک پوشش است که در آهن یا فولادی که از نظر ترکیب و طراحی مناسب برای گالوانیزه گرم است توسط فروبردن در وان مذاب روی تشکیل می‌گردد.

  •  

آبکاری گالوانیزه گرم

گالوانیزه به روش غوطه وری گرم نزدیک به ۱۵۰ سال است که کاربرد دارد. بیشتر رویی که در جهان تولید می‌شود جهت پوشش دهی مصرف می‌گردد. مهمترین علت مقاومت روی به تجزیه طبیعی، ماهیت مقاومت آن می‌باشد. در این روش قطعه مورد نظر در وان مذاب روی با دمای حدود ۴۶۰ درجه سانتی گراد غوطه ور می‌شود. پس از خارج شدن قطعه روی ابتدا با اکسیژن و سپس با کربن واکنش داده و لایه‌ای مقاوم نسبت به زنگ زدگی را تولید می‌نماید. این عملیات فلز را نسبت به زنگ زدگی مقاوم می‌نماید.

شرکت متاصا توانایی ساخت انواع سازه ها و استراکچرهای فلزی مانند سازه های گلخانه ی، پایه چراغ ، برج نوری ، پرچم ، هندریل ، گریتینگ ، مبلمان شهری ، سطل زباله مکانیزه ، گاردریل و … را نیز دارد.

 

برخی دوستان ...

کلاس آواز در اصفهان

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان