پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

طراحی باغ ویلا چگونه است؟؟

همان طور که می دانیم طراحی باغ ویلا از جمله فعالیت هایی است که نیاز به تجربه و مهارت های بسیار بالا دارد. همچنین می توان گفت انجام این فعالیت فقط با استفاده از گل و گیاهان امکان پذیر نیست. به عبارت دیگر، در طراحی باغ ویلا استفاده از گل و گیاهان فقط بخشی از انجام این فعالیت به شمار می رود. لذا افراد می توانند با بررسی نکات مهم در طراحی باغ ، جذابیت بسیاری را در فضا به وجود بیاورند. همچنین آن ها می توانند با استفاده از نورپرداز ها، گل و گیاه و دیگر تجهیزات و ملزومات، در طراحی باغ آرامش ایجاد کنند.

با توجه به اینکه طراحی باغ ها دارای سبک های مختلف می باشد، طراحی باغ ویلا نیز بر اساس سبک های مختلف و متنوع انجام می شود. به عبارت دیگر افراد در طراحی باغ ها می توانند بر اساس سلیقه خود سبک و مدل مناسب را انتخاب کنند. از پر طرفدار ترین سبک طراحی باغ می توان به کلاسیک، مدرن، سنتی و.... اشاره کرد.

استفاده از تجهیزات و ملزومات مورد نیاز در طراحی تمام باغ ها یکسان می باشد. اما نکته بسیار مهم، استفاده از با کیفیت ترین المان و وسایل در طراحی آن ها می باشد.

اصول طراحی کردن باغ ویلا:

به نقل از سایت آرین پاراکس :  طراحی باغ ویلا دارای اصول و شرایط خاصی می‌ باشد. از مهم ‌ترین اصول و شرایط انجام این فعالیت می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1. در نظر گرفتن مساحت زمین و ثبت ابعاد آن

2. ساخت و طراحی باغ بر اساس جهت خورشید( طلوع و غروب آن)

3. توجه به مساحتی که برای تولید هریک از بخش های باغ نیاز است.( مانند استخر، زمین بازی و...)

4.  ایجاد مسیر و راه های مناسب در طراحی باغ و فصا

5. ایجاد فضای داخلی مناسب و نورگیر

6. طراحی فضای داخلی بر اساس کاربردهای محیط و میزان ارتفاع آن ها

7. انتخاب متریال مناسب برای طراحی فضای داخلی و.....

افراد با رعایت این اصول می توانند باغ ویلا ها را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند.

طراحی باغ ویلا

طراحی خانه سنتی

همان طور که می دانیم، اکر افراد برای طراحی خانه سنتی از اجر نما استفاده می کنند. به عبارت دیگر می توان گفت طراحی باغ ویلا و محوطه سازی باغ به سبک سنتی اهمیت بسیاری دارد.  از آنجایی که آجر به عنوان مقاوم ترین مصالح به شمار می رود، در طراحی خانه سنتی نیز پر کاربرد است. از طرف دیگر می توان گفت آجرها دارای انواع مختلف و اشکال متنوع می باشند. لذا بهترین نوع این مصالح ساختمانی برای طراحی خانه سنتی، نسوز می باشد.

علاوه بر این بسیاری از افراد از نوع قفقازی این آجرها برای طراحی خانه سنتی استفاده می کنند. اما در هر صورت می توان گفت این دو نوع آجر جذابیت و مقاومت بسیار بالایی دارند. شیشه های رنگی نیز از دیگر تجهیزاتی هستند که در طراحی این فضا ها مورد استفاده قرار می گیرند. 

شیشه های رنگی می تواند جذابیت و حس بسیار خوبی را در خانه های سنتی و طراحی باغ ویلا به وجود بیاورد. لذا افراد با استفاده از این تجهیزات می ‌توانند آرامش در این فضا را ایجاد کنند. 

اهمیت زیبایی باغ ویلا:

علاوه بر این ایجاد بهار خواب نیز می‌ تواند در طراحی خانه سنتی جذابیت بسیاری داشته باشد. به عبارت دیگر با ایجاد چنین بخشی، یک ویلا باغ جذاب و سنتی زیبا راه اندازی می شود. مسلما در طراحی خانه های سنتی وجود حوض در میان حیاط آرامش خاصی را به وجود می‌ آورد.

یکی دیگر از وسایل طراحی خانه های سنتی استفاده از تخت های سنتی می باشد. تخت سنتی نقش گسترده ای در زیبایی و جذابیت یک فضا دارد و آرامش را برای افراد به وجود می آورد. از طرف دیگر می توان گفت وجود این تخت ها باعث دلنشینی و جلب توجه افراد می شود.

استفاده از پشتی های سنتی و گرد نیز می تواند جذابیت و دلنشینی تخت سنتی را دو چندان کند. همچنین استفاده از قالیچه های سنتی در صمیمی نشان دادن فضا موثر می باشد. لذا می‌ توان گفت استفاده از  این وسایل در طراحی خانه های سنتی نقش گسترده ای دارد.

محوطه سازی باغ

 

محوطه سازی باغ:

یکی از نکات مهم در طراحی باغ ویلا، محوطه سازی باغ می باشد. چرا که یکی از اصلی ترین اقدامات است. به عبارت دیگر محوطه سازی باغ ها یکی از مهم ترین اقدامات در به رخ کشیدن زیبایی آن ها می باشد.

تصور برخی از افراد از محوطه سازی باغ ایجاد گل و گیاه می باشد اما می‌ توان گفت استفاده از آلاچیق، میز و صندلی، ایجاد حوض و.... نیز به عنوان محوطه سازی هستند. منظور از محوطه سازی باغ چیدمان هر یک از وسایل و لوازم مورد نیاز می باشد. به عبارت دیگر چگونگی چینش وسایل و المان ها در طراحی باغ ویلا را محوطه سازی می گویند.

همان طور که می دانیم محوطه سازی باغ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیل اهمیت محوطه سازی باغ ها به دلیل ایجاد جذابیت و زیبایی بسیار برای نشستن افراد می باشد. با توجه به اینکه محوطه سازی در زیبایی نقش بسیاری دارد، می‌ تواند بر ارزش زمین و ملک بیفزاید.

اهمیت طراحی این فضاها:

از آنجایی که امروزه استفاده از فضای سبز کاهش یافته است، محوطه ‌سازی جذابیت بسیاری را به وجود آورده است. به عبارت دیگر افراد می‌ توانند با محوطه سازی، لذت بردن از یک فضا را همانند فضای سبز ایجاد کنند. محوطه سازی باغ دارای اصول و شرایط خاصی است که رعایت این اصول در جلب توجه افراد نقش بسیاری دارد. یکی از اصول اصلی محوطه سازی با استفاده از فضای سبز برای ایجاد جذابیت بیشتر می باشد. همچنین می بایستی هنگام استفاده از گیاهان برای محوطه باغ، به پوشش آن ها در آن منطقه توجه شود. از طرف دیگر افراد در محوطه سازی می ‌توانند از فضای سبز مصنوعی نیز استفاده کنند. راه های ارتباطی، نورپردازی، کف سازی و ایجاد فضای باز و نورگیر از اصول بسیار مهم در محوطه سازی است. لذا افراد هنگام محوطه سازی می ‌بایستی این اصول را رعایت کنند تا بهترین نتیجه را در پیش داشته باشند. 

طراحی باغ

شرکت آرین پاراکس از جمله شرکت های بسیار خوب و مفید در زمینه طراحی باغ ها می باشد به عبارت دیگر این شرکت خدمات بسیاری را جهت ارتقا و طراحی اصول معماری ارائه می دهد. همچنین این مجموعه فعالیت خود را در زمینه خدمات رسانی به افراد جهت معماری شروع کرده است. این شرکت از گروه مجرب و با اخلاقی در زمینه خدمات رسانی به افراد و مشتریان جهت معماری برخوردار است لذا افرادی که به دنبال طراحی باغ ویلا و دیگر فضا ها هستند، می ‌توانند از خدمات آن بهره‌ مند شوند.

از مهم‌ ترین خدماتی که شرکت آرین پاراکس به مشتریان ارائه می دهد، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• طراحی باغ ویلا و نقشه کشی آن

• طراحی ویلا و فضاهای جذاب با سبک های مختلف از جمله مدرن سنتی و دوبلکس

• طراحی نمای ساختمان و ویلا ها

• ارائه راهنمایی های لازم جهت محوطه سازی یک باغ یا ویلا

• خلق و طراحی باغ ویلا بر اساس بودجه افراد و مشتریان

• کاهش هزینه های اضافی در ساخت و طراحی ویلا ها و.....

یک شرکت طراحی ویلا خوب خدمات گسترده ای را به کار فرمایان و مشتریان خود ارائه می دهد. همچنین می توان گفت این خدمات متنوع باعث جذب مشتریان و رضایت آن ها می شود. علاوه بر این، کارشناسان و متخصصین این شرکت نیز آماده خدمات رسانی به افراد هستند. از آنجایی که نمای ویلا در جذابیت آن تاثیر دارد، این شرکت فعالیت گسترده ای در این زمینه انجام می دهد. همچنین این شرکت رنگ مناسب و هماهنگ نمای باغ و ویلا را انتخاب می کند. پس افراد با وجود این شرکت بسیار خوب و توانمند هیچ گونه نگرانی در طراحی باغ ها ندارند.

 

سخن آخر:

یکی از مهم ‌ترین مزایای این شرکت، راهنمایی افراد در زمینه تغییر سبک و طراحی باغ ویلا می باشد. یعنی افراد می ‌توانند سبک دلخواه و مناسب خود را با کمک طراحان این شرکت در آن فضا ایجاد کنند. وجود این شرکت امروزه نگرانی افراد را جهت طراحی باغ و ویلا ها بر طرف کرده است. اما یکی از نکات بسیار مهم در طراحی این فضاها ایجاد فضای سبز و نورپردازی مناسب می باشد.

ایجاد حوض، استفاده از آلاچیق، محوطه سازی و.....، از دیگر نکات مهم در طراحی باغ می باشند. لذا افراد با در نظر گرفتن این نکات می ‌توانند بهترین باغ و ویلا را طراحی و اجرا کنند. خلاصه اینکه در این محتوا به بررسی نکات مهم در طراحی باغ ها پرداختیم. همچنین با شرکت آرین پاراکس آشنا شدیم و خدمات این شرکت را جهت طراحی و معماری ارائه دادیم. لذا افراد با وجود این شرکت هیچ گونه نگرانی جهت خلق و طراحی ویلا ها ندارند.

منبع : شرکت مهندسی آرین پاراکس

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان