زلزله شدید آلاشت را لرزاند

فرماندار سوادکوه گفت که زلزله ۴.۱ ریشتری که صبح امروز پنجشنبه منطقه آلاشت در این شهرستان را لرزاند ، خسارتی در پی نداشته است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

فرماندار سوادکوه گفت که زلزله ۴.۱ ریشتری که صبح امروز پنجشنبه منطقه آلاشت در این شهرستان را لرزاند ، خسارتی در پی نداشته است.

عین الله طالبی اتویی روز پنجشنبه افزود : تیم های بحران و هلال احمر شهرستان سوادکوه بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه به آلاشت اعزام شدند و طبق گزارشی که این تیم ها و مسئولان شهر آلاشت دریافت کرده ایم خوشبختانه خسارتی از نظر تخریب خانه ها ، رانش راه ها و تخریب سازه های نداشته ایم.

وی گفت : هر چند شدت زمین لرزه نسبتا بالا بود ، ولی آلاشت در منطقه کوهستانی و صخره ای واقع است و همین وضعیت باعث شده تا از بروز خسارت جلوگیری شود .

فرماندار سوادکوه گفت : آلاشت یک نقطه شهری و بیش از ۱۵ روستا دارد که حدود چهار هزار نفر جمعیت در آنها ساکن هستند ولی با توجه به خوش نشین بودن بیشتر روستاها ، در فصول سرد سال خالی از سکنه هستند به طوری که در این زمان برای جلوگیری از سرقت ، راه های منتهی به این روستاها را می بندیم .

آلاشت ، زیراب ، پلسفید از شهرهای شهرستان سوادکوه در استان مازندران به شمار می روند .

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و ۲۸ دقیقه و ۳۱ ثانیه امروز (پنجشنبه) آلاشت در استان مازندران را لرزاند.

 به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۳۵.۹۸ عرض شمالی و ۵۲.۸۹ طول شرقی ثبت شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان