پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

خرید لباس بچه گانه

با توجه به این واقعیت که باید چندین فاکتور از جمله ایمنی، راحتی و یا علایق کودک خود را در نظر بگیرید، خرید لباس بچه کار چندان آسانی نیست. وقتی این فاکتورها را در کنار رشد سریع بچه قرار می‌دهید، این حس به شما دست می‌دهد که تنها کاری که قرار است انجام دهید، خرید برای کودکتان است. تنوع زیاد پوشاک کودک در بازار نه تنها مفید نیست، گاهی اوقات ممکن است انتخاب بین یک لباس کاربردی و یا صرفا مد روز را برای شما سخت تر هم بکند. ما این مشکلات را درک می‌کنیم و به همین خاطر یک راهنمای جامع برای بررسی نکات مهم خرید لباس بچه گانه ارائه کردیم تا با آگاهی بیشتر خرید کنید.

وقتی نوبت به انتخاب لباس بچگانه می‌رسد، اولین چیزی که اهمیت دارد، راحتی و ایمنی کودک است. همچنین با توجه به رشد الزامات مختلفی ایجاد می‌گردد. از آنجایی که خرید برای نوزادان و کودکان نوپا دغدغه بیشتری از سنین بالاتر دارد، ما این دو رده سنی را بررسی می‌کنیم.

روش انتخاب لباس برای نوزاد

والدینی که برای بار اول صاحب فرزند می‌شوند، کار بسیار سختی را برای انتخاب پیش رو دارند. از یک طرف می‌خواهند لباسی خاص و زیبا برای کودک خود بخرند تا زیباتر به نظر بیاید، از طرفی هم راحتی او را باید در اولویت قرار دهند. اولین نکته ای که هنگام خرید لباس بچه گانه برای کودک تازه به دنیا آمده باید در نظر بگیرید، این است که باید به راحتی قابل تعویض باشند زیرا ممکن است چندین بار در طول روز نیاز شود که آن را عوض کنید. بنابراین، در ادامه لیستی از موارد ضروری که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید قرار داده ایم.

پارچه لباس بچه گانه باید با کیفیت باشد

همیشه برای نوزاد باید پارچه ای نرم و طبیعی انتخاب کنید تا به پوست حساس او آسیبی وارد نشود. پنبه بهترین انتخاب برای نوزادان تازه متولد شده است. به طور کل چه برای سنین کم و چه بچه‌های بزرگ تر، همیشه لباس‌های دوخته شده از پارچه‌های نخ پنبه ای انتخابی عالی هستند. اگر به لباس گرم نیاز داشتید، می‌توانید از پوشاک تولید شده از پارچه‌های پشم گوسفند استفاده کنید.

قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی

لباس بچه گانه ای که انتخاب می‌کنید باید مقامت لازم برای شستشو در ماشین لباسشویی را داشته باشند. کودکان ذاتاً بسیار شلوغ و کثیف هستند، بنابراین اگر قابلیت شستشو با ماشین را نداشته باشد، باید ساعت‌ها مشغول شستن لباس باشید.

سایز لباس نوزاد

نوزادان خیلی سریع رشد می‌کنند، بنابراین بهتر است لباسی که  می‌خرید یک مقدار بزرگ تر باشد. همچنین به یاد داشته باشید، لباس‌های نخ پنبه بعد از شستشو مقداری آبرفت دارند. بنابراین اگر آنچه که خریده اید دقیقا اندازه بچه باشد، پس از یکی دوبار شستشو دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

لباس تجملاتی و فانتزی برای نوزاد نخرید

خیلی مهم است که بتوانید لباس نوزاد را سریع تعویض کنید، بنابراین باید آن‌هایی را انتخاب کنید که این اتفاق را تسهیل کنند. اگر تعداد زیادی دکمه و گیره روی آن باشد، علاوه بر اینکه خطر خفگی را برای کودک ایجاد می‌کنند، زمان و انرژی زیادی از شما برای تعویض می‌گیرند.

انتخاب لباس بچه گانه

لباس بچه گانه را پس از خرید بشویید

همیشه قبل از اینکه یک لباس را برای بار اول به کودک خود بپوشانید، آن را بشویید. در طول فرایند تولید، انبارداری و یا حمل و نقل قبل از اینکه به شما برسد، آلودگی‌های مختلفی ممکن است روی پوشاک بچه بنشیند که می‌تواند برای پوست حساس کودک حساسیت زا باشد.

به تعداد لباس کودک دقت کنید

بسیار مهم است که بیش از حد به کودک خود لباس نپوشید. قاعده کلی در اینجا این است که به همان اندازه که خودتان می‌پوشید، به کودک نیز بپوشانید. البته یکی دیگر از توصیه‌ها این است که در هوای گرم یک لایه کمتر و در هوای سرد یک لایه بیشتر به کوک بپوشانید. همچنین زمانی که شما وارد یک فروشگاه می‌شوید که فضای گرمی دارد، کاپشن خود را در می‌آورید ولی یادتان می‌رود که لباس بچه را نیز کم کنید. کودک شما در سال اول پس از به دنیا آمدن خیلی سریع رشد کرده و احتمالا تعداد زیادی لباس بچه گانه عوض می‌کند. بنابراین در یک سایز تعداد زیادی نخرید چون ممکن است که نتواند اصلا آن را بپوشد.

نکات مهم خرید لباس برای کودک نوپا

پس از سال اول، با کودک نوپا و پرانرژی روبرو می‌شوید که راه رفتن و دویدن را یاد می‌گیرد و به طور کلی بسیار فعال تر است. لباس‌هایی که می‌خواهید انتخاب کنید باید با این حجم فعالیت مطابقت داشته باشد. . هنگامی که کودک شما شروع به حرکت کرد، به پوشاکی نیاز دارید که بادوام تر باشند. هنگام انتخاب لباس برای بچه‌های در این سنین باید همچنان راحتی او را در اولویت قرار دهید. تی شرت و سرهمی‌ها همچنان یکی از راحت ترین و پر استفاده ترین لباس بچه گانه مناسب این سنین هستند. در این سنین یک بارانی یا کاپشن بچه گانه نیز باید به کمد کودک اضافه شود.

در این سن نیز لباس‌های نخی بدون لوازم و آویزهای اضافه باید در اولویت خرید شما باشند. وقتی کودک به سن تمرین استفاده از دستشویی رسید، باید لباسی داشته باشد که خودش بتواند به تنهایی آن را بپوشد. همچنین باید لباس زیر نیز به خریدهایتان اضافه کنید. لباس زیر نخی بهترین انتخاب هستند، زیرا هم پوست قابلیت تنفس داشته و هم اینکه باعث تحریک آن نمی‌شود. در انتها به یاد داشته باشید که همیشه اولویت باید کاربردی بودن باشد نه اینکه زیبایی را ملاک اصلی قرار دهید.

سن کودک را هنگام خرید لباس بچه گانه در نظر بگیرید

یکی از قوانینی که هنگام انتخاب لباس برای فرزندانتان، صرف نظر از سن آنها، باید رعایت کنید، این است که اجازه ندهید خیلی سریع رشد کنند. به عبارت دیگر هنگام خرید لباس بچه گانه دقت کنید چیزی نخرید که مناسب سن آن‌ها نیست، حتی اگر خیلی جذاب به نظر می‌آید. کودکان امروز با در اختیار داشتن موبایل و تبلت به خوبی می‌دانند که چه چیزی مد روز است. اما با این حال ما می‌توانیم لباس‌هایی مطابق مد ولی در عین حال مناسب سن آن‌ها انتخاب کنیم.

خرید لباس بچه گانه

به بچه‌ها حق انتخاب بدهید

بچه دوست دارند که کنترل فضای اطراف خود را به دست بگیرند، بنابراین می‌توانید اجازه دهید که نظرات خود را در مورد خرید لباس بچه گانه به شما بگویند. اگر کودکی در سنین بین 2 تا 4 سال دارید، می‌توانید با دادن حق انتخاب بین دو گزینه به آن‌ها شروع کنید. بنابراین شما لباسی مناسب فصل یا شرایط سنی او انتخاب کرده اید، در عین حال به او حق انتخاب نهایی را واگذار می‌کنید.

سخن آخر

خرید لباس بچه گانه علاوه بر اینکه می‌تواند سرگرم کننده باشد، مسئولیت زیادی نیز با خود به همراه دارد. همیشه ایمنی و راحتی آنها را در اولویت قرار دهید و سعی کنید آن را با مدلی که آنها ترجیح می‌دهند ترکیب کنید. چندین قانون اصلی که برای باید در نظر بگیرید نظیر پارچه با کیفیت، طراحی مناسب و بدون اکسسوری، راحتی و آزادی حرکت و نیز قابلیت شستشوی آسان در بالا توضیح داده شد. امیدواریم مطالب بالا بتواند به شما در خرید بهترین لباس بچه گانه کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان