پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

اضافه وزن یکی از عوارض زندگی شهرنشینی امروزی است که اکثر افراد در قشرهای مختلف را به خود درگیر کرده است. خودِ این اضافه وزن می تواند عوارض متعددی را با خود داشته باشد.

گاهی فرد بر اثر اضافه وزن ممکن است به دیابت، کلسترول بالا، چربی خون بالا، مشکلات قلبی عروقی و… مبتلا شود. برای اینکه از این موضوع جلوگیری شود و بتوان هر چه سریعتر اضافه وزن را از بین برد باید چربی سوزی را بالا برد. در این متن می خواهیم بررسی کنیم چطوری می توان چربی سوزی را بالا برد؟

بهترین راهکارها برای بالا بردن چربی سوزی

چربی سوزی در روند کاهش وزن یک نکته کلیدی بسیار مهم است که می توان آنرا به خوبی پیش برد. برای این منظور لازم است راهکارهای بیان شده در ادامه متن را حتما جدی گرفته و انجام دهید.

1. خوب بخوابید

برای اینکه بتوان چربی سوزی را بالا برد باید خواب شبانه داشت. خواب شبانه برای متعادل شدن سطح هورمون های بدن کاملا ضروری است. توصیه اولیه بسیاری از متخصصین برای بالا بردن چربی سوزی خواب کافی شبانه بیشتر از 5 ساعت است.

2. غذای خوب بخورید

چربی سوزی فقط نمیتواند با قطع کردن مواد غذایی حاصل شود. بلکه باید گزینه ای خوب را بخورید تا بتوانید چربی سوزی داشته باشید. گزینه های زیر از جمله مواردی هستند که چربی سوزی را افزایش می دهند:

  • شکلات تلخ
  • قوه بدون
  • چای
  • چای سبز
  • قهوه سبز
  • سبزیجات بدون نشاسته
  • میوه های کم قند
  • چربی های مفید مانند روغن زیتون و روغن نارگیل
  • سرکه سیب

3. استرس را دور کنید

یکی از دشمنان تناسب اندام که شاید خاموش باشد، استرس است. افراد لاغر و افراد چاق هر دو ممکن است تحت تاثیر استرس به این وزن رسیده باشند. باید برای این موضوع راهکارهایی را برای کنترل استرس پیدا کرد. هورمون استرس در بدن به طور کلی هورمون اشتها، هورمون های چربی سوزی و خواب را تحت تاثیر قرار می دهد و باید تا آسیب های جدی تری را وارد نکره است رو به انجام راهکارهایی برای مدیریت آن آورد.

4. تمرینات ورزشی را تغییر دهد

همیشه نباید یکنواخت باشید. گاهی لازم است بدن خود را به چالش بکشید و برای آن در تمرینات ورزشی لازم است تغییر ایجاد کنید. اگر همیشه قدرتی انجام می دهید حالا وقتش رسیده است که کمی شور و نشاط را با انجام هوازی هایی مانند بادی ریتم به بدن خود تزریق کنید. یا حتی اگر همیشه هوازی انجام می دهید باید رو به وزنه زدن بیاورید تا عضلاتتان کمی با چالش مواجه شوند تا به تناسب اندام مطلوب برسید. همیشه نباید فشار یکسان داشته باشید و بدن خود را همیشه با چند تغییر کوچک به چالش بکشید.

نکات پایانی

برای اینکه بتوانید چربی سوزی خود را بالا ببرید حتما لازم نیست از مکمل یا داروها استفاده کنید. حتی با راهکارهای ساده و تغییرات کوچک می توانی این کار را انجام دهید. در صورتی که این موضوع ادامه دار شود شاید بدن با مشکل اختلال در متابولیسم مواجه شده باشد که در این صورت باید پزشک تشخیص داده و راهکار درمانی و کنترلی را تجویز کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان