درب های چوبی سال 1402

چوب یکی از بهترین و اصلی ترین متریال برای ساخت درب های ساختمانی است. اما در حال حاضر با استفاده از تکنیک های تولیدی خاص و تنوع در چوب به عنوان متریال اصلی، شما می توانید درب چوبی متناسب با انتطارات و سلیقه خود را بیابید. ما در ادامه به انواع درب چوبی ساختمان بر اساس روکش اشاره می کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

انواع درب های چوبی سال 1402

درب چوبی ساختمان با گذشت زمان و رشد تکنولوژی تنوع بسیار بیشتری نسبت به گذشته دارند که شاید خریداران درب را سردرگم کند. تنوع درب های چوبی ساختمان این امکان را به خریدار می دهد که متناسب با سبک معماری و سلیقه خود درب مورد نظر را انتخاب کند.

اما در اینجا لازم است تا اطلاعاتی به خریداران داده شود تا بتوانند مناسب ترین انتخاب نسیت به انتظارات خود از یک درب را داشته باشند.

پس تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

درب چوبی ساختمان

چوب یکی از بهترین و اصلی ترین متریال برای ساخت درب های ساختمانی است. اما در حال حاضر با استفاده از تکنیک های تولیدی خاص و تنوع در چوب به عنوان متریال اصلی، شما می توانید درب چوبی متناسب با انتظارات و سلیقه خود را بیابید. ما در ادامه به انواع درب چوبی ساختمان بر اساس روکش اشاره می کنیم.

درب MDF

متریال MDF شناخته شده ترین متریال چوب در میان مصرف کنندگان است. درب های MDF از دو لایه MDF که روی آن روکش ملچ کشیده می شود تولید می شود. با توجه به اینکه از روکش طبیعی روی این ردب های استفاده می شود نسبت به سایر درب مقاومت بیشتری برخوردار است. روکش ملچ با ضخامت 3 میل برای فضای داخلی ساختمان و با ضخامت 5 و 8 میل برای درب های ورودی ساختمان تولید می شود.

درب HDF

این نوع درب که از محبوبیت ویژه ای بین مصرف کنندگان برخوردار از یک روکش HDF که به عنوان لایه نهایی روی درب کشیده می شود تولید می شود.

درب PVC

این نوع درب همان درب HDF است با این تفاوت که روکش آن به جای چوب طبیعی از PVC است.

درب ABS

درب های ABS با ویژگی ضدآب بودن بهترین گزینه برای استفاده در سرویس های بهداشتی و حمام هستند. برای ساخت این نوع درب ها از MDF یا نئوپان با ضخامت 5 میل استفاده می شود.

در اداهم درب را به رزین ABS آغشته می کنند و با ورق ABS پوشش می دهند.

انواع درب ها با روکش چوب طبیعی

علاوه بر موارد ذکر شده تولید درب ها این قابلیت را دارد که با روکش چوب طبیعی هم ساخته شود.

درب های تمام چوب قیمت بسیار بالایی دارند که برای حل این مساله و در دسترس بودن زیبایی این نوع درب ها، از روکش چوب برای درب استفاده می شود. از روکش چوب روی متریالی مانند MDF، نئوپان و HDF و ... استفاده می شود تا ظاهر جذابی به این درب ها بخشیده شود.

 قیمت درب چوبی

با توجه به تنوع و گستردگی درب های چوبی داخلی ساختمان قیمت هر یک از این نوع درب ها با توجه به ویژگی هایی که دارند متفاوت است.

اما اگر بخواهیم به صورت کلی قیمت درب ها را با هم مقایسه کنیم می توانیم بگوییم درب تمام چوب در مقایسه با درب های با روکش چوب قیمت بالاتری دارد و درب های با روکش pvc ارزانتر از درب های با روکش چوب هستند.  

ما در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات جامعی در مورد انواع درب ارائه دهیم تا سوالات مصرف کنندگان در هنگام خرید برطرف شود. امیدواریم به سوالات شما در مورد مبحث گسترده درب پاسخ داده باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان