پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

عوامل خرابی ایزوگام می توانند متفاوت باشند؛ به عنوان مثال می توان به کیفیت عایق رطوبتی ایزوگام، حرارت و تابش مستقیم نور آفتاب، ایجاد ترک و شکستگی به دلیل نصب نادرست آن، آسیب به لایه آلومینیومی که به عنوان روکش ایزوگام استفاده می شود، نفوذ رطوبت و آب به لایه های زیرین، برخورد اشیاء سنگین و سوراخ شدن ایزوگام و موارد دیگر اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با دلایلی که باعث خرابی ایزوگام می شوند و نکات مربوط به آن آشنا کنیم.

عوامل خرابی ایزوگام و مشکلاتی که در اثر بی ‌توجهی به این عایق پوششی ایجاد می ‌شود،  می توانند ساختمان شما را با مشکلات اساسی و مواجه کنند. تخریب ایزوگام علاوه بر آنکه زحمات شما را برای ترمیم یا تعویض ایزوگام بیشتر می ‌کند، هزینه های زیادی را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. 

از این رو لازم است که از ایزوگام پشت بام خود به خوبی مراقبت کنید و عواملی را که موجب کاهش دوام و عمر مفید آن می‌ شود را از بین ببرید. بهتر است که در زمان تصمیم‌ گیری برای عایق ‌کاری پشت بام، ضمن انتخاب یک ایزوگام مرغوب، عملیات اجرا و نصب آن را نیز به یک فرد با تجربه و ماهر، بسپارید. 

قیمت ایزوگام با نصب در تهران را می توانید از نمایندگی ایزوگام بام گستر دلیجان استعلام کرده و در صورت نیاز نسبت به خرید و نصب ایزوگام اقدام کنید. 

با این کار می ‌توان اطمینان حاصل کرد که ایزوگام تا مدت ‌ها، کیفیت و کارایی خود را در برابر نفوذ آب و رطوبت حفظ می ‌نماید. با این حال بد نیست با دلایل و عوامل خرابی ایزوگام آشنا شوید تا ضمن پیشگیری، در صورت بروز هر یک از این موارد، آن‌ ها را برطرف نمائید.

چه چیزی ایزوگام را خراب می کند؟

دلایل خرابی ایزوگام

خرابی و آسیب دیدن ایزوگام می تواند دلایل و عوامل مختلفی داشته باشد. در ادامه به بررسی برخی از ین دلایل می پردازیم.

1.    برخورد اجسام تیز و برنده به ایزوگام

از مهم ترین دلایلی که موجب خراب شدن ایزوگام می ‌شود، برخورد ابزار و اجسامی است که برندی و تیز می باشند. این اجسام می توانند شامل پایه کولر یا سایر لوازم موجود بر روی سطح پشت ‌بام باشند که می توانند ایزوگام را خراش داده و یا پاره کنند. 

از این رو توجه داشته باشید که در صورتی که سطح ایزوگام توسط یک روکش پوشش داده نشده است، در جابه‌جایی یا قرار دادن لوازم و وسایل خود دقت بیشتری داشته باشید و آن‌ ها را به هیچ عنوان بر روی پشت‌بام یا ایزوگام نکشید.

2.    عدم وجود پوشش مناسب بر روی ایزوگام

اکثر کارشناسان و نصاب های ایزوگام‌ همواره توصیه می کنند که حتما بر روی ایزوگام خود یک پوشش از جنس موزاییک، سیمان یا آسفالت ایجاد کنید. 

این کار باعث کاهش صدمات و آسیب‌ های احتمالی به سطح ایزوگام می شود. اما انجام این کار باید با توجه به بار اضافی روی پشت ‌بام صورت بگیرد. بنابراین بهتر است حتمأ از راهنمایی و مشورت افراد آگاه و یا کارشناسان برای انجام این کار استفاده کنید.

3.    ناهمواری بر روی سطح ایزوگام

یکی از عوامل خرابی ایزوگام مربوط به تجربه و مهارت نصاب در هنگام نصب ایزوگام و عایق کاری پشت بام می باشد. 

در واقع برآمدگی ‌ها و چروک‌ های ناشی از عدم نصب صحیح ایزوگام، از جمله مشکلاتی هستند که در صورت کم تجربه بودن نصاب ایزوگام ممکن است ایجاد شوند و شما هر چقدر هم که نکات مراقبت از ایزوگام را رعایت کنید، ایزوگام دچار مشکل می شود. این ناهمواری‌ ها در طولانی‌ مدت، آسیب ‌هایی را به ایزوگام و حتی سقف و دیوار های ساختمان وارد می کنند.

4.    خرابی فویل ایزوگام

محافظت از فویل موجود بر روی سطح ایزوگام تأثیر زیادی بر حفظ کیفیت آن خواهد داشت. اما این فویل در اثر عوامل متعدد ممکن است دچار خراش یا سوراخ شود. از بین رفتن این لایه آلومینیومی باعث می شود که به ‌تدریج ایزوگام دچار خرابی و ترک خوردگی شود و نم و رطوبت به راحتی به داخل ساختمان نفوذ کند.

ترمیم ایزوگام به چه صورت است؟

ایزوگام هایی که به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار دارند مانند ایزوگام پشت بام، به مرور زمان ممکن است دچار ترک خوردگی شوند. در این مواقع بهتر است که سریعا اقدام به لکه گیری و ترمیم آن کنید. 

در لکه گیری، قسمت های آسیب دیده بررسی شده و مقداری از رول ایزوگام با استفاده از حرارت مناسب بر روی قسمتی که نیاز به بازسازی و ترمیم دارد چسبانده می شود.

ترک های ایزوگام نیز با استفاده از چسب ایزوگام ترمیم شده و به این ترتیب به سادگی و در کمترین زمان کار ترمیم و لکه گیری ایزوگام انجام می شود.

بهتر است با عوامل خرابی ایزوگام آشنایی داشته باشید و به این موضوع توجه داشته باشید که می توانید با آگاهی بیشتر و انتخاب یک ایزوگام مرغوب و با کیفیت، بدون نگرانی از خراب شدن آن مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان