پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در رابطه با اهمیت استفاده از لوگو در طراحی سایت چه قدر اطلاعات دارید؟ لوگو یکی از موارد بسیار مهم در ساخت برند کسب و کار شما در فضای مجازی بوده و کاربردهای بسیار زیادی دارد.

لوگو تصویری است که در یک لحظه، برند و کسب و کار شما را به مخاطب معرفی کرده و می‌توانید از آن روی برچسب‌های محصولات، ویترین فروشگاه و ... استفاده کرده و تمایز آن‌ها را مشخص کنید.

طبیعتا این موارد تنها کاربردهای لوگو نبوده و می‌تواند اهمیت زیادی در طراحی سایت نیز داشته باشد. شما باید مطمئن شوید که لوگو طراحی شده می‌تواند به خوبی در دنیای دیجیتال مارکتینگ نیز تمایز برند شما را نشان دهد.

بیشتر بخوانید» لیست تعرفه خدمات طراحی سایت در مشهد به همراه پکیج‌های پارس وب در این حوزه را با کلیک روی لینک داده شده مشاهده کرده و به منظور ثبت سفارش یک وب سایت کاربردی برای کسب وکار خود با شماره پشتیبانی در تماس باشید.

در ادامه این مطلب تصمیم داریم در رابطه با اهمیت استفاده از لوگو در طراحی سایت صحبت کرده و مزایای این کار را برای برند شما مطرح کنیم.

استفاده از لوگو در طراحی سایت برای برندسازی

کمک به برند سازی در دیجیتال مارکتینگ

اولین مورد در اهمیت استفاده از لوگو در طراحی سایت، کمک بزرگی است که به برند سازی شما می‌نماید. در واقع شما تلاش بسیار زیادی کرده و توانستید محصولات بسیار عالی را به بازار ارائه دهید. خیلی طبیعی است که رقبایی در فضای فروش داشته باشید.

تفاوتی ندارد که چه قدر این محصولات منحصر به فرد باشند. باز هم رقیبان شما در تلاش هستند تا فروش خود را افزایش دهند. اینجاست که باید چیزی داشته باشید که محصولات شما را با سایر نمونه‌های مشابه در بازارهای آنلاین متمایز نماید.

بیشتر بخوانید» در مقاله"آشنایی با بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک" با کاربردی‌ترین این دسته از ابزارها در سال 2023 برای طراحی لوگو وب سایت خود آشنا شده و از آن‌ها استفاده کنید.

لوگو همان چیزی است که شما نیاز خواهید داشت. رقابت در دنیای آنلاین بسیار بیشتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. به همین دلیل به لوگو نیاز خواهید داشت تا منحصر به فرد بودن برند خود را ثابت کرده و به مخاطبین نشان دهید.

به این صورت هر زمانی که کاربر لوگو شما در هر نقطه‌ای از نت ببیند، کسب و کارتان را به یاد آورده و مستقیما از خودتان خرید خواهد کرد. باید بدانید که این روزها درصد خریدهای اینترنتی بسیار زیاد شده و تمامی مخاطبین به دنبال راهی برای پیدا کردن سایت امن هستند.

به همین دلیل ترجیح می‌دهند به نام‌های آشنا اعتماد کنند. اگر بتوانید لوگو را به نامی قابل اعتماد تبدیل کنید، در راستای آن فروش سایت را نیز افزایش داده و سود چشم‌گیری خواهید داشت.

ایجاد نظم و یکپارچگی در تمامی پلتفرم‌های اینترنتی

طراحی لوگو کاری زمان بر بوده و باید انرژی زیادی روی آن بگذارید تا دقیقا طرحی را پیدا کنید که بتواند به خوبی کسب و کار و برندتان را معرفی کند. طبیعتا در این صورت خیلی بد است که استفاده از آن را محدود به سایت و فروشگاه فیزیکی خود کنید.

می‌توانید کسب و کار خود را در تمامی نت گسترش داده و برای اینکه ارتباط سایت و سایر صفحات و پلتفرم‌های اجتماعی را مشخص کنید، از لوگو به عنوان تصویر پروفایل استفاده کنید. به این صورت مخاطب در میان تعداد زیادی از صفحات اجتماعی مشابه، می‌تواند گزینه اصلی را پیدا کرده و اگر دوست داشت، به جای سایت، سراغ این شبکه اجتماعی برود. البته هدف اصلی از ساخت اکانت در تمامی شبکه‌های اجتماعی این است که سرنخ‌ها را به سایت منتقل کنید. پس باید برنامه خوبی برای این هدف داشته باشید.

همچنین این موضوع در رابطه با سایت‌های شخص ثالث نیز کمک بزرگی خواهد کرد. فرض کنید بخواهید برای قوی کردن بک لینک‌های سایت، از رپورتاژ و یا حتی پست مهمان استفاده کنید. در این صورت می‌توانید از لوگو در عکس‌های بارگذاری شده میان متن و همچنین عکس نویسنده محتوا استفاده کنید تا مخاطب متوجه شود تمامی این مقالات به سایت و برند شما ارتباط دارد.

فضای اینترنت به شدت گسترده بوده و سایت تنها جایی نیست که قرار است لوگو کسب و کار را در آن قرار دهید. با این طراحی کوچک، می‌توانید دنیای بیزینس خود را تغییر دهید.

استفاده از لوگو در طراحی سایت برای افزایش مشتریان

افزایش مشتریان جدید

تا اینجا در رابطه با این صحبت کردیم که وجود لوگو در سایت می‌تواند باعث شود مشتریان ثابت شما بتوانند محصولاتتان را از محصولات رقیبان تشخیص داده و فقط به سمت سایت و سایر حساب‌های کاربری شما در اینترنت بیایند.

حالا باید بگوییم که یکی دیگر از موارد مهم در لیست اهمیت استفاده از لوگو در طراحی سایت، جذب سرنخ و مشتری جدید می‌باشد. البته این در صورتی است که لوگو کسب و کار شما جذابیت ظاهری داشته و بتواند به خوبی ماهیت فعالیت شما را مشخص نماید.

اگر طراح لوگویی که با او کار می‌کنید، خلاقیت بسیار خوبی داشته و بتواند از رنگ‌های جذاب در کنار طرح مناسب استفاده کند، به راحتی چشمان مخاطب را به سمت وب سایت شما خواهد کشید. باید این را در نظر بگیرید که تمامی انسان‌ها زیبایی را درک می‌کنند.

در واقع لوگو ویترین فروشگاه مجازی بوده و اگر بتوانید سایتی هماهنگ با آن داشته باشید، دیگر هیچ مخاطبی را از دست نخواهید داد.

برای مثال اگر سایتی در حوزه تولید و فروش محصولات آرایشی دارید، در لوگو و طراحی سایت خود باید از رنگ‌های ملایم و آرامش بخش استفاده کنید. سایت و لوگو باید به صورتی باشند که به خوبی حس خوب و هیجان انگیز استفاده از محصولات آرایشی را منتقل نمایند. اگر در این کار حرفه‌ای باشید حتی می‌توانید احساس عطر این لوازم را به مخاطب القا کنید.

خطایی که هرگز نباید انجام دهید

حالا که با اهمیت استفاده از لوگو در طراحی سایت آشنا شدید بهتر است یکی از خطاهای رایج در رابطه با آن را نیز بدانید.

شاید این را دیده باشید که برخی از برندهای خاص بعد از اینکه تغییراتی را در کسب و کار خود به وجود می‌آورند، لوگو را نیز عوض می‌کنند. باید بدانید که این شاید از نظر یک بازاریاب مناسب بوده و هدف شما را درک کند ولی مخاطب و کاربر از تغییر ظاهر لوگو متنفر است.

معمولا افراد بعد از طی کردن زمان زیادی می‌توانند به لوگو برند اعتماد کرده و چشم خود را به آن عادت دهند. با ایجاد هر تغییری در این تصویر، اعتماد مخاطبین را تا حد زیادی از دست خواهید داد. به این صورت باید باز هم انرژی صرف کنید تا بتوانید تمامی موارد گفته شده در لیست اهمیت استفاده از لوگو در طراحی سایت را مجدد به دست آورید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان