اپوزسیون هیچ آینده‌ای را نمی‌توانند برای ایران وعده دهند

اپوزسیون به دلیل عدم توجه به مذهب ایرانیان با موانعی روبرو شدند و همایش‌ها و نشست اخیر اپوزسیون دارای کارکردهای خارجی است و برای همین کارکردها برنامه‌ریزی شده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

مصطفی صادقی، روزنامه‌نگار و کارشناس علوم سیاسی پیرامون وضعیت اپوزسیون و مخالفان خارجی جمهوری اسلامی گفت: نسل اول اپوزسیون جمهوری اسلامی کمی عمیق‌تر و دارای سابقه و ایدئولوژی است و ایده و گفتاری دارد.

وی افزود: نسل چهارم اپوزسیون نوعی نق زن است و قصد دارد اعتراضات سطحی انجام دهد که البته به دلیل هم‌زمان با دولت اخیر با اندیشه‌های غربی مانور زیادی را صورت نمی‌دهد.

این روزنامه‌نگار اظهار کرد: با تغییرات دولت و دوری از اندیشه‌های غرب، اپوزسیون نمایش دیگری را ارائه می‌دهد و در این نسل ادبیات تند و رادیکال مشهود است و از سویی اهل نمایش و همایش است.

وی با اشاره به اینکه خود اپوزسیون امروزی دچار تجزیه هستند و نمی‌توانند تجمیع شوند افزود: در هم‌نشینی اخیر اپوزسیون بیشتر متکی به افراد است و معرف جریانات مختلف اپوزسیون نیست و هویت مصنوعی دارند.

کارشناس علوم سیاسی ادامه داد: اپوزسیون امروزی هیچ آینده‌ای را نمی‌توانند وعده دهند و فعلاً روی مبارزات تأکید دارند؛ درگذشته تصوری در مورد اپوزسیون وجود داشت که منطقی دارند؛ اما عدم پیوستگی و برنامه و سایر اختلافات در ایام اخیر بیشتر نمایان شد.

وی ضمن تشریح اکثریت نمایی اپوزسیون افزود: اپوزسیون به دلیل عدم توجه به مذهب ایرانیان با موانعی روبرو شدند و همایش‌ها و نشست اخیر اپوزسیون دارای کارکردهای خارجی است و برای همین کارکردها برنامه‌ریزی شده است.

صادقی تصریح کرد: بخشی از لابی اپوزسیون در کشورهای اروپایی و آمریکا است و سیاست‌مداران ایرانی‌تبار معاند اقدام به احیای اپوزسیون در بخش‌های مختلف می‌کنند.

وی افزود: نقش اندیشکده‌های غربی در اتفاقات اخیر برجسته است و نتایج مطالعات خود را به میدان آوردند و تغییر دستورالعمل خواهند داد و قصد دارند بخش سیاسی را زنده نگه دارند.

سیاست ایرانی یک مجله صوتی و تصویری است. سیاست ایرانی برنامه‌ای برای علاقه‌مندان به سیاست است که نگاه فراوانی به موضوعات مختلف دارد. این برنامه از چهار میز تخصصی تشکیل شده است که هدایت آنها را اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها ‌ نیز روزنامه‌نگاران باسابقه بر عهده دارند.

مصطفی صادقی سردبیری این برنامه و فریدون ماهر نیز تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارند. مجله صوتی و تصویری سیاست ایرانی به مدت صد بیست دقیقه پنجشنبه هر هفته از رادیو گفت و کو پخش می‌شود.

شبکه گفت‌وگو را علاوه بر امواج رادیو می‌توانید از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیونما، اپلیکیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radiogoftogoo.ir نیز دریافت کنید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام‌رسان‌های مجازی و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو در ارتباط باشند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان