علائم خرابی برد الکترونیکی کولر گازی

برد الکترونیکی کولر گازی یکی از قطعات مهم آن به شما می رود که ممکن است پس از مدتی استفاده دچار خرابی شود. این خرابی دارای علائمی می باشد که در دستگاه نمایان می شوند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 علائم خرابی برد الکترونیکی کولر گازی بسته به نوع خرابی متفاوت می باشند که تشخیص دقیق آن برای تعمیر برد کولر گازی و رفع مشکل به عهده تعمیرکار باتجربه است. در این مطلب قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم.

برد کولرگازی چیست؟

برد الکترونیکی یک قطعه الکترونیکی است که برای کنترل عملکرد کولر گازی استفاده می شود. برد الکترونیکی به عنوان مغز کنترلی کولر گازی عمل می کند و سیگنال های الکتریکی را به موتور و سایر قطعات کنترلی کولر گازی ارسال می کند.

وظایف برد الکترونیکی کولر گازی شامل کنترل دما، فشار، سرعت فن و سایر عوامل مرتبط با عملکرد کولر می شود. برد الکترونیکی همچنین می تواند با استفاده از حسگر های مختلف، میزان خنکی هوای ورودی و خروجی را اندازه گیری کرده و عملکرد کولر را به بهترین شکل ممکن تنظیم کند.

در صورتی که برد الکترونیکی کولر گازی خراب شود، عملکرد کولر به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند و ممکن است نیاز به تعمیرات جزئی و یا تعویض آن پیدا شود.

علائم خرابی برد الکترونیکی کولر گازی

علائم خرابی برد الکترونیکی کولر گازی

برد الکترونیکی کولر گازی ممکن است به دلایل مختلفی خراب شود. برخی از علائم خرابی برد الکترونیکی کولر گازی عبارتند از:

1.    عدم روشن شدن کولر گازی

اگر کولر گازی شما در صورت فشار دادن دکمه روشن کردن آن بر روی کنترل به طور کامل روشن نمی شود، احتمالاً برد الکترونیکی آن خراب شده است.

2.    عدم پاسخگویی به دستورات

اگر کولر گازی شما دستورات را درست اجرا نمی کند یا به طور کامل پاسخ نمی دهد، ممکن است برد الکترونیکی آن دچار خرابی شده باشد.

3.    خاموش شدن ناگهانی

اگر کولر گازی شما به طور غیر منتظره خاموش می شود یا به صورت دوره ‌ای خاموش و روشن می شود، احتمالاً برد الکترونیکی آن خراب است.

4.    دمای اتاق به درستی کنترل نمی شود

اگر کولر گازی توانایی کنترل دمای اتاق را ندارد و دمای اتاق افزایش و یا به صورت ناگهانی کاهش می یابد، ممکن است در برد الکترونیکی مشکلی ایجاد شده باشد.

5.    حرکت ناپایدار فن

اگر فن کولر گازی شما به طور نامنظم حرکت می ‌کند و سرعت آن دچار تغییر می شود، احتمالاً برد الکترونیکی دستگاه به مشکلی بر خورده است.

6.    نور قرمز یا سبز چشمک زن

اگر چراغ های روشن یا خاموش دستگاه روی کنترل کولر گازی شما به طور نامنظم چشمک می ‌زنند، احتمالاً برد الکترونیکی آن دچار خرابی شده است.

روش های جلوگیری از خرابی کولر گازی

برای جلوگیری از خرابی برد الکترونیکی کولر گازی، می ‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1.    نصب کولر گازی در مکان مناسب

کولر گازی باید در مکانی قرار داده شود که دمای آن در محدوده مناسب و تعریف شده در دفترچه راهنمای کاربری کولر گازی باشد. همچنین، باید از نصب کولر گازی در مکان‌ هایی که تحت تأثیر نور مستقیم خورشید قرار دارند نیز خودداری کنید.

2.    سرویس و نگهداری منظم

برای جلوگیری از خرابی برد الکترونیکی کولر گازی، باید به نگهداری و تعمیر منظم آن توجه کنید. می ‌توانید برای تعمیر و نگهداری کولر گازی، از تکنسین‌ های مجرب و متخصص کمک بگیرید.

3.    استفاده از قطعات با کیفیت

برای جلوگیری از خرابی برد الکترونیکی کولر گازی، باید از قطعات و لوازم جانبی با کیفیت و استاندارد استفاده کنید.

4.    عدم استفاده از برق با ولتاژ بالا و پر نوسان

برای جلوگیری از خرابی برد الکترونیکی کولر گازی، باید از استفاده از برق با ولتاژ بالا خودداری کنید و برای نصب کولر گازی، از تکنسین ‌های مجرب کمک بگیرید.

5.    استفاده از نرم افزار های مدیریتی

برخی از کولر های گازی با قابلیت اتصال به شبکه‌ های اینترنتی و نصب نرم‌افزار های مدیریتی قابل کنترل هستند. با استفاده از این نرم‌افزار ها، می ‌توانید وضعیت کولر گازی را نظارت کرده و در صورت مشاهده هر گونه مشکل، به سرعت آن را برطرف کنید.

6.    تمیز کردن فیلتر ها

فیلتر های کولر گازی باید به صورت منظم تمیز شوند تا از گرفتگی و کثیفی جلوگیری شود. گرفتگی فیلتر ها می ‌تواند باعث افزایش فشار هوا در داخل کولر گازی شده و موجب خرابی برد الکترونیکی آن شود.

7.    عدم استفاده از کابل های غیر استاندارد

استفاده از کابل ‌های غیر استاندارد ممکن است باعث خرابی برد الکترونیکی کولر گازی شود. بنابراین، برای نصب کولر گازی حتما از کابل ‌های استاندارد استفاده کنید.

8.    عدم استفاده از کولر گازی در دمای بسیار بالا

استفاده از کولر گازی در دمای بسیار بالا می تواند باعث خرابی برد الکترونیکی آن شود. بنابراین، باید از نوع مناسبی از کولر گازی استفاده کنید که برای دمای آن محیط مناسب باشد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با برخی از علائم خرابی برد الکترونیکی کولر گازی و راه های جلوگیری از آن آشنا کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان