پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

روشن نشدن ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مشکل در برق ، برخی از تنظیمات، یا خرابی در دستگاه باشد به همین دلیل نیاز است ماشین لباسشویی توسط تکنسین های ماهر  و متخصص در این زمینه بررسی و تعمیر شود تا از ایجاد مشکلات بیشتر در دستگاه جلوگیری گردد.

کارباما سرویس مرکز تعمیر لباسشویی در فردیس کرج ، تعمیرات تخصصی انواع ماشین لباسشویی را در منزل انجام می دهد 09129005180. 

دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی  

روشن نشدن ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل مختلفی باشد. در زیر، تعدادی از دلایل رایج برای عدم روشن شدن این دستگاه آورده شده است:

1 . مشکل در منبع تغذیه ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما به طور کامل روشن نمی ‌شود، ابتدا باید منبع تغذیه برق را بررسی کنید. ممکن است سوئیچ برق خاموش باشد، قطعات برق مورد نیاز در مدار ماشین لباسشویی خراب شده باشند یا اتصالات برق ضعیف باشند. بررسی اتصالات برق، دستگاه را مجدداً خاموش و روشن کردن و اطمینان حاصل کردن از سوئیچ برق می ‌تواند موثر باشد .

2 . مشکل در درب دستگاه

ماشین لباسشویی معمولاً با درب بسته می‌ تواند روشن شود. در صورتی که درب به درستی بسته نشده باشد، ماشین لباسشویی قادر به شروع عملکرد نخواهد بود. درب دستگاه را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که به درستی بسته و قفل شده است.

3. مشکل در دکمه‌ها و تنظیمات

گاهی اوقات تنظیمات نادرست یا دکمه‌های خراب شده می ‌توانند باعث ایجاد مشکل در دستگاه و روشن نشدن ماشین لباسشویی شوند. بررسی کنید که تنظیمات صحیحی را انتخاب کرده‌اید و دکمه‌ها به درستی کار می‌کنند. در صورت لزوم، دکمه‌ها را تعویض کنید.

4 . خطای سیستم 

خطای سیستم در ماشین لباسشویی ممکن است به خطایی اشاره کند که توسط سیستم الکترونیکی دستگاه شناسایی شده است. این خطاها می‌توانند علل مختلفی داشته باشند و باعث عدم روشن شدن ماشین لباسشویی شوند. برخی از خطاهای سیستم رایج در ماشین لباسشویی عبارتند از:

- خطای برق: 

این خطاها معمولاً به علت مشکلات برقی در دستگاه یا در تغذیه برق مربوطه رخ می‌دهند. ممکن است سیستم الکترونیکی دستگاه به دلایلی نتواند برق را تشخیص دهد و بنابراین ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود.

- خطای سنسور: 

ماشین لباسشویی مجهز به سنسورهای مختلفی است که وظیفه تشخیص و کنترل عملکرد دستگاه را دارند. خرابی یا خطا در سنسورها ممکن است باعث ایجاد خطا در سیستم شده و ماشین لباسشویی را روشن نکند.

- خطای کنترلر الکترونیکی:

 کنترلر الکترونیکی دستگاه مسئول کنترل عملیات ماشین لباسشویی است. خرابی در کنترلر الکترونیکی می‌تواند باعث ایجاد خطاهای سیستمی شود که منجر به عدم روشن شدن ماشین لباسشویی می‌شود.

- پیام خطا 

در برخی مدل‌های ماشین لباسشویی ، خطاهای سیستم با نمایش پیام‌های خاصی روی صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می‌شوند. این پیام‌ها ممکن است به خطاهای مختلفی اشاره کنند که منجر به عدم روشن شدن ماشین لباسشویی می‌شوند.

 

5 . خرابی قطعات داخلی

خرابی قطعات داخلی ماشین لباسشویی هم می ‌تواند متنوع باشند و هم می ‌تواند علت عدم روشن شدن آن را تشخیص دهد. برخی از قطعات داخلی که ممکن است باعث عدم روشن شدن ماشین لباسشویی شوند، عبارتند از:

- ماژول برق:

 ماژول برق یا برد الکترونیکی مسئول تأمین برق و کنترل عملکرد ماشین لباسشویی است. خرابی در ماژول برق می‌تواند باعث عدم روشن شدن دستگاه شود.

- سوئیچ قدرت:

 سوئیچ قدرت یا سوئیچ روشن/خاموش ماشین لباسشویی مسئول روشن و خاموش کردن دستگاه است. در صورت خرابی یا عدم عملکرد درست سوئیچ قدرت، ماشین لباسشویی قادر به روشن شدن نخواهد بود.

- موتور: 

موتور ماشین لباسشویی برای اجرای عملیات شستشو و چرخش دستگاه استفاده می‌شود. خرابی در موتور می‌تواند باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی شود.

- قطعات مکانیکی:

 برخی قطعات مکانیکی درونی ماشین لباسشویی، مانند سیستم تعلیق، درایو بلت، پمپ آب و ... ممکن است خرابی داشته باشند و باعث عدم عملکرد ماشین لباسشویی شوند.

توجه داشته باشید که این ها فقط چند دلیل رایج برای روشن نشدن ماشین لباسشویی

هستند و بررسی و تعمیر دقیق نیازمند دانش فنی متخصصان است. بهتر است در صورت بروز مشکل، به متخصصان معتبر مراجعه کنید.

نحوه رفع مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی 

برای رفع مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی آاگ، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. بررسی منبع تغذیه:

 ابتدا مطمئن شوید که منبع تغذیه برقی به درستی متصل و فعال است. بررسی کنید که سوئیچ برق در جایگاه روشن باشد و به درستی کار می‌کند.

2. بررسی درب دستگاه: 

مطمئن شوید که درب ماشین لباسشویی به درستی بسته شده است و قفل شده است. اگر درب باز است، ماشین لباسشویی قادر به روشن شدن نخواهد بود. همچنین، بررسی کنید که آیا درب به درستی قفل شده است و هیچ مانعی از قفل شدن درب وجود ندارد.

3. بررسی تنظیمات و دکمه‌ها:

 بررسی کنید که آیا تنظیمات صحیحی را انتخاب کرده‌اید و دکمه‌ها به درستی کار می ‌کنند. اگر دکمه‌ها خراب یا شکسته هستند، ممکن است تعمیر یا تعویض آنها لازم باشد.

4. بررسی فیوزها:

در برخی موارد، فیوزهای درونی ماشین لباسشویی ممکن است سوخته یا خراب شوند و باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی شوند. بررسی کنید که آیا فیوزها درست و سالم هستند و در صورت لزوم، فیوزهای سوخته را تعویض کنید.

5. تماس با تکنسین مجاز 

اگر با انجام مراحل فوق مشکل شما حل نشد، بهتر است با تکنسین مجاز تماس بگیرید. آنها می‌توانند به شما راهنمایی کنند و در صورت لزوم تعمیرات لازم را انجام دهند.

توجه داشته باشید که این توصیه‌ها عمومی هستند و ممکن است بسته به مدل و مشکل ماشین لباسشویی شما، روش‌های دقیقتری برای رفع مشکل وجود داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان