ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند چه باید کرد؟

مطابق معمول، لباس ها را داخل ماشین لباسشویی قرار داده و مواد شوینده را داخل جایگاه مخصوص ریخته، برنامه مناسب را انتخاب کرده و شستشو را شروع می کنید اما هیچ اتفاقی نمی افتد، صدای معمول آب هنگام آبگیری شنیده نمی شود و درام ماشین لباسشویی بی حرکت می ماند. اگر ماشین شما صفحه نمایش دارد، ممکن است کد خطایی روی نمایشگر آن نمایش داده شود که به شما می گوید ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

کدهای خطا در ماشین های لباسشویی مختلف که نشان می دهند ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند عبارتند از: 

بوش- F02 ، F17

ایندزیت – Н2О

زیمنس – E17

الکترولوکس – E10

candy - Е2

سامسونگ - 4E، E1، 4C .

ال جی - IE

Haier - خطای 5.

 

هنگامی که ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند ابتدا چه چیزی را بررسی کنیم؟

همیشه نبود آب در درام نشان دهنده خرابی دستگاه  نیست و ابتدا لازم است موارد زیر را بررسی کنید:

آیا درب درام ماشین لباسشویی بسته است؟ 

اگر قفل درب درام کار نکند، آبگیری دستگاه شروع نمی شود. در این گونه مواقع درب درام را باز کنید و دوباره ببندید تا صدای کلیک مانندی ایجاد کند.

آیا آب قطع نیست؟ 

اگر ماشین لباسشویی زمزمه می کند اما آبگیری شروع نمی شود، شیر آب آن را باز کنید و بررسی کنید که آیا آب قطع است یا خیر. در صورت قطعی آب یا سازمان آب تماس بگیرید.

آیا شیر قطع آب دستگاه بسته است؟ 

شاید کسی از افراد خانواده آن را مسدود کرده است. در این حالت، دستگاه وزوز می کند، اما آبگیری انجام  نمی شود. باید دریچه را کاملا باز کنید.

آیا شیلنگ ورودی پیچ خورده است؟ 

شاید چیزی روی آن افتاده یا شیلنگ پیچ خورده است . به همین دلیل، از دستگاه صدای وزوز مانندی بگوش می رسدو دستگاه سعی می کند آبگیری را انجام دهد کند، اما آب به داخل دستگاه نمی آید. شیلنگ را بررسی کرده و در صورت لزوم صاف کنید.

آیا توری فیلتر دریچه ورودی آب مسدود شده است؟ 

ممکن است به دلیل ناخالصی های موجود در آب، فیلتر شیر ورودی مسدود شده و اجازه عبور آب را نمی دهد. آن را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تمیز کنید .

خرابی یکباره برد کنترل

یکی دیگر از دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی خرابی یکباره برد کنترل است که باعث می شود دستگاه به درستی کار نکند. ماشین لباسشویی را به مدت 10-15 دقیقه از پریز برق جدا کنید و پس از طی این مدت آن را روشن کنید. اگر تجهیزات به طور عادی شروع به کار کردند، یک بار خرابی بوده و شما با موفقیت با آن مقابله کردید.

نقص های احتمالی که نیاز به تعمیر دارند، کدامند؟

اگر با بررسی های اولیه ، مشکل رفع نشد لازم است از تعمیرکار مجاز برای عیب یابی و رفع مشکل کمک بگیرید. 

برای تعمیر ماشین لباسشویی در فردیس کرج ، می توانید با پارما سرویس تماس بگیرید . تعمیر انواع ماشین لباسشویی توسط پارما سرویس در منزل انجام می شود. ( تماس با پارما سرویس 09127992368 ) 

خرابی شیر تامین آب

شیر تامین آب  یا شیر برقی ، با اعمال ولتاژ باز می شود. بیشتر اوقات، این شیر از کار می افتد و یا به دلیل کار طولانی دستگاه می سوزد، مخصوصاً اگر فشار آب ورودی به دستگاه ضعیف باشد. شکستگی دریچه ورودی رایج ترین دلیلی است که ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند.

در این صورت ماشین لباسشویی دریچه را مسدود می کند، اما آب به داخل کشیده نمی شود. خطای مصرف آب ممکن است روی نمایشگر روشن شود. گاهی اوقات آب به طور معمول برای شستشو جمع آوری می شود، اما در پیش شستشو و آبکشی ریخته نمی شود. این به این دلیل است که در دستگاه های مدرن اغلب یک شیر دو قسمته نصب می شود. یک بخش از شیر وظیفه آبگیری برای پیش شستشو و بخش دوم آبگیری برای شستشوی اصلی را بر عهده دارد. هنگامی که هر دو بخش روشن می شوند، آب برای شستشو جمع آوری می شود.

بنابراین، هنگامی که بخش ورودی آب پیش شستشو از کار می افتد، ماشین لباسشویی نمی تواند آب را برای پیش شستشو یا آبکشی بکشد و شیر تامین آب باید تعویض شود.

خرابی سوئیچ فشار 

سوئیچ فشار یا سنسور سطح آب واحدی است که میزان آب در درام ماشین لباسشویی را تعیین می کند. اگر سوییچ در موقعیت پر مخزن گیر کرده باشد، ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند. دلیل آن ممکن است در گرفتگی محفظه نمونه گیری فشار، گرفتگی شیلنگ سوئیچ فشار یا نقص عملکرد سنسور باشد. در این صورت ماشین لباسشویی دریچه را مسدود می کند، اما آبگیری نمی شود. در مدل‌های دارای نمایشگر، خطای ورودی آب یا سوئیچ فشار روشن است.

برای رفع مشکل ، تعمیرکار سوئیچ فشار را بررسی می کند. اگر محفظه تست فشار یا شلنگ سوئیچ فشار مسدود شده باشد، آنها را تمیز می کند. اگر سنسور از کار بیفتد، مجموعه را به طور کامل تعویض می کند.

خرابی برد کنترل 

برد کنترل شامل تمام الگوریتم های عملکرد ماشین لباسشویی است. اغلب، به دلیل نوسانات برق، رطوبت یا رطوبت زیاد در اتاقی که دستگاه در آن قرار دارد، عناصر رادیویی و کنتاکت‌ها روی برد می‌سوزند یا زنگ می‌زنند. در صورت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی احتمال خرابی برد کنترل وجود دارد. در مدل های دارای نمایشگر، ممکن است خطای مصرف آب نمایش داده شود.

برای رفع مشکل ، تعمیرکار برد کنترل را بررسی نموده و علل خرابی را شناسایی می کند. عناصر رادیویی معیوب و کنتاکت های اکسید شده یا سوخته تعویض می شوند. در صورت آسیب یا خرابی زیاد پردازنده، برد با یک برد جدید تعویض می شود.

در کرج و فردیس می توانید برای تعمیر انواع ماشین لباسشویی در منزل ، با پارما سرویس تماس بگیرید.  09127992368 -    www.parmaservice.ir

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان