چطور لکه های زرد عرق از روی لباس را پاک کنیم؟

عرق کردن یک واکنش طبیعی بدن است که هر فردی هر روز با آن روبرو می شود. بطور کلی پس از دویدن ، فعالیت یا فقط قرار گرفتن در یک موقعیت استرس زا، همه افراد عرق می کنند. علاوه بر احساس ناخوشایند، لکه های زرد روی لباس ها نیز وجود دارد که باید پاک شوند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

خشکشویی چگونه لکه های زرد عرق از روی لباس را پاک می کند؟

خشک شویی معمولاً آخرین جایی است که بسیاری از افراد برای کمک به آن مراجعه می کنند، زیرا سعی می کنند ابتدا همه کارها را خودشان انجام دهند. اما از آنجایی که در مراکز خشکشویی، لکه‌ها بر اساس فناوری‌های خاصی و با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای و لکه‌برهای مناسب حذف می‌شوند از همان ابتدا باید حذف لکه را به آنها سپرد ..

حلال های ویژه مورد استفاده در خشکشویی به طور کامل با لکه های ناشی از عرق و دئودورانت ها فقط در یک سرویس حرفه ای مقابله کنند. لذا خشکشویی لباس مجلسی و شستشوی لباس عروس ، بهترین گزینه برای تمیز کردن این نوع لباس می باشد. 

ویژگی لکه های عرق

لکه های عرق همیشه به صورت رگه های زرد در ناحیه زیر بغل ظاهر می شوند. اما اغلب در مناطق دیگر نیز ظاهر می شوند. پشت و گردن نیز مناطق قابل توجهی هستند، اما زیربغل ها قابل توجه ترین نقاط هستند، زیرا باکتری های زیادی در این ناحیه جمع می شوند. این میکروارگانیسم ها وارد یک واکنش شیمیایی با پروتئین ها می شوند که باعث ایجاد بوی ناخوشایند می شود.

اگر چه ضد تعریق ها عرق را کاهش می دهند و بوی بد را می پوشانند، اما حاوی آلومینیوم هستند که در واکنش با ترشحات عرق باعث ایجاد لکه های سفید می شود.

چگونه لکه های عرق را از روی پیراهن سفید و رنگی را پاک کنیم؟

از بین بردن لکه عرق از روی پیراهن یک فرآیند ساده است، فقط باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. برچسب مراقبتی لباس را بخوانید تا ببینید قابل شستشو با ماشین لباسشویی است یا خیر.

2. از مایع شستشو استفاده کنید و آن را روی ناحیه آلوده اعمال کنید.

3. پیراهن ها را در دمای مطلوب در ماشین لباسشویی قرار دهید.

4. بررسی کنید که آیا لکه پاک شده است یا خیر.

انتخاب پاک کننده مناسب بسیار مهم است. برای این کار به نوع ، رنگ  و جنس پارچه توجه کنید.  اقلام رنگی با محصولاتی با برچسب Color و اقلام سفید با ترکیبات معمولی تمیز می شوند.

اگر امکان پاک کردن لکه بلافاصله وجود نداشت، باید لباس را حدود 10 دقیقه در لکه بر خیس کنید. این کار برای نفوذ عامل لکه بر به الیاف پارچه ضروری است.

نیازی به شستشوی ترکیب از روی پارچه نیست، کافی است آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید و در دمای بالا بشویید (برچسب نشان می دهد که کدام یک مجاز است).

هنگامی که فرآیند شستشو به پایان رسید، بررسی کنید که آیا لکه های زرد روی پیراهن وجود دارد یا خیر. در صورت پاک شدن لباس ها را خشک کنید.

اگر خودتان نتوانستید مشکل را حل کنید، بهترین راه این است که پیراهن ها را  به مراکز حرفه ای خشکشویی بسپارید .

چگونه لکه های عرق را از یک تی شرت سفید پاک کنیم؟

نه تنها پودرهای لباسشویی به از بین بردن لکه ها کمک می کنند، بلکه راه های خانگی زیادی نیز برای از بین بردن لکه های زرد عرق از روی لباس سفید وجود دارد. به عنوان مثال، یک محلول مبتنی بر آسپرین اغلب ایده آل است. از آنجایی که این قرص ها حاوی اسید سالیسیلیک هستند، قادرند  بدون از بین بردن بافت پارچه ،به عمق آن نفوذ کند، اما در عین حال رنگ سفید را به محصولات برمی گرداند.

برای تهیه چنین ابزاری باید موارد زیر را تهیه کنید:

- قرص آسپرین

- 1 لیوان آب

- مسواک

- مواد شوینده.

آسپرین باید در یک لیوان آب حل شود. سپس مخلوط حاصل را روی لکه اعمال کنید ، آن را کمی با یک مسواک مالش دهید. سپس باید اجازه دهید ماده به مدت 10 دقیقه روی لکه باقی بماند و پس از آن لباس باید با دست شسته شود تا از باقی مانده مخلوط خلاص شوید.

می توانید از جوش شیرین و لیمو نیز استفاده کنید. این اجزا نه تنها می توانند مواد پارچه را سفید کنند، بلکه باکتری ها را نیز از بین می برند. علاوه بر این مواد، به یک صابون خنثی نیز برای شستن دست نیاز خواهید داشت. الگوریتم استفاده از ابزار:

- 10 گرم جوش شیرین را به یک قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید.

- اجزاء را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر درست کنید.

- محصول حاصل را روی لکه قرار دهید.

- 30 دقیقه صبر کنید.

- تی شرت را با آب و صابون بشویید تا بقایای مواد از لباس از بین برود.

- اگر این مواد کمکی نکرد، فقط خشکشویی تی شرت می تواند با مشکل مقابله کند .

فراموش نکنید گزینه امن و بی دردسر برای لکه های زرد عرق از روی لباس خشکشویی است . 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان