نرم افزار CRM چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

امروزه گسترش رقابت کسب و کارها برای جلب رضایت مشتریان و افزایش درآمد سازمان خود موجب شده است تا توجه به ابزارهای کاربردی برای جذب مشتریان بیشتر و بالا بردن میزان فروش بیشتر شود. یکی از سامانه‌هایی که این روزها بسیار زیاد مورد توجه مدیران و صاحبان کسب و کارها قرار می‌گیرد، نرم افزار CRM یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان می‌باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم نگاهی جامع به کاربرد نرم افزار CRM و مزایای استفاده از آن در محیط شرکت بیاندازیم. با ما همراه باشید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

نرم افزار CRM چیست؟

کلمه‌ی CRM در حقیقت مخفف عبارت Customer relationship management به معنای مدیریت ارتباط مشتری می‌باشد. همانطور که از نام این سامانه پیداست، وظیفه‌ی اصلی نرم افزار CRM در شرکت این است که کلیه فرایند‌های ارتباطی کاربران سازمان با مشتریان شرکت را مدیریت نموده و در نتیجه منجر به افزایش بهره‌وری و میزان فروش کسب و کار شود.

اما منظور ما از مدیریت ارتباطات مشتریان در این سامانه چیست؟ مدیران و صاحبان کسب و کار چگونه با خرید نرم افزار CRM می‌توانند ارتباطات شکل گرفته در سازمان را به کمک این سامانه مدیریت کرده و بهره‌وری کار در سازمان خود را بالا ببرند؟

برای پاسخ به این سوال‌ها باید گفت که نرم افزار CRM از جهت‌های مختلفی می‌‌تواند فرایند‌های ارتباطی در سازمان را مدیریت کرده و با ارائه ابزارهای کاربردی و مفید در زمینه‌ی بازاریابی و فروش به کارشناسان منجر به افزایش بهره‌وری شرکت شود. در ادامه برخی از آورده‌ها یا مزایای استفاده از نرم افزار CRM در سازمان را معرفی کرده و هرکدام را به صورت مختصر مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

 

چه مزایا و امکاناتی را با خرید نرم افزار CRM به دست می‌آوریم؟

برخی از مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکاناتی که با خرید نرم افزار CRM در سازمان می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید عبارت است از:

ایجاد بانک اطالاعاتی از مشتریان شرکت به کمک CRM

اولین و مهم‌ترین مزیتی که راه اندازی نرم افزار CRM در سازمان دارد، ایجاد بانک اطلاعاتی از کلیه داده‌های مرتبط با مشتریان شرکت می‌باشد. هنگامی که افراد با سازمان شما تماس می‌گیرند، کاربران شرکت کلیه اطلاعات تماس، درخواست‌ها، پیشنهادات مالی و ... را درون نرم افزار CRM ثبت می‌کنند. این اقدام باعث می‌شود تا پس از مدت کوتاهی شما بتوانید به یک بانک اطلاعاتی عظیم از مشتریان و مخاطبان سازمان خود دسترسی داشته باشید و از آن‌ها برای تحلیل اقدامات فروش یا راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی استفاده کنید.

ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف به کمک CRM

همانطور که گفتیم در هر تماس کلیه اطلاعات و فرایند‌های ارتباط با مشتری در نرم افزار CRM سازمان ثبت خواهد شد. پس از ثبت و طبقه‌بندی داده‌ها کلیه کاربران مجاز شرکت می‌توانند به داده‌های مشتریان دسترسی یکپارچه و دقیق داشته باشند که این امر می‌تواند هماهنگی بین واحد‌های مختلف سازمان را بالا ببرد.

مثلا زمانی که یک کارشناس فروش با مخاطب صحبت می‌کند و اطلاعات لازم را از ایشان دریافت کرده و ثبت می‌کند، دیگر نیازی نیست واحد پشتیبانی یا فنی نیز برای ارائه خدمات به مشتری شروع به مکالمه با ایشان کند، تنها کافیست به اطلاعات درج شده در نرم افزار CRM مراجعه کرده تا یک دید کامل نسبت به درخواست و نیاز‌های مشتری پیدا کند.

مزایای خرید نرم افزار CRM

دریافت گزارشات دقیق از CRM توسط مدیران

پس از طی کردن کلیه مراحل و ارائه خدمات به مشتری، مدیران شرکت می‌توانند کلیه فرایند‌های اتفاق افتاده در شرکت را به صورت دقیق در قالب چارت‌ها و نمودار‌های مختلف مشاهده نموده و شروع به تحلیل گزارشات لحظه‌ای نرم افزار CRM کنند. این ویژگی به آن‌ها کمک می‌کند تا در مواقع خاص بتوانند تصمیمات مدیریتی دقیقی برای واحد‌های مختلف سازمان اتخاذ کرده و از این طریق بهره‌وری کسب و کار خود را افزایش دهند.

دریافت پیشنهادات از نرم افزار CRM هوشمند

امروزه با گسترش فناوری هوش مصنوعی، نرم افزارهای CRM نیز برای کمک بیشتر به مخاطبان خود وارد فضای سیستم‌های هوشمند شده‌اند و می‌توانند به کمک قابلیت دستیار هوشمند خود، پیشنهاداتی را به کاربران شرکت ارائه کنند تا از این طریق کاربران بتوانند میزان نرخ موفقیت خود در پیشنهادات مالی ارائه شده به مشتریان را افزایش دهند. گفتنی است که این سرویس همچنان به خاطر پیشرفته و نوین بودن روی تمامی سامانه‌های مدیریت مشتریان در دسترس نیست و فقط سرویس‌هایی که می‌توان نام آن‌ها را در لیست بهترین نرم افزار CRM مشاهده نمود، از این قابلیت پیشرفته پشتیبانی می‌کنند.

نرم افزار CRM هوشمند

ایجاد کمپین‌های بازاریابی و تحلیل نتایج آن به کمک CRM

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در نرم افزارهای پیشرفته‌ی CRM می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، قابلیت ایجاد کمپین‌های بازاریابی به کمک نرم افزار CRM و تحلیل نتایج به دست آمده از آن‌ها در همین سامانه می‌باشد. این قابلیت به مدیریان و کارشناسان فروش کمک می‌کند تا دید بسیار بازتری نسبت به عملکرد خود در زمینه بازاریابی داشته باشند و بتوانند با ایجاد تغییرات کلیدی میزان نرخ موفقیت تبلیغات‌های شرکت را بالا ببرند.

اتصال CRM به سرویس‌های دیگر سازمان

از جمله مزایا و قابلیت‌های مدیریتی پیشرفته که با راه اندازی CRM می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، قابلیت هنگام‌سازی یا اتصال نرم افزار CRM به دیگر سامانه‌های کاربردیست تا از این طریق بتوانید بهره‌وری کار در شرکت خود را افزایش دهید.

مثلا شما می‌توانید با اتصال نرم افزار CRM سازمان خود به شبکه‌های اجتماعی تلگرام یا واتساپ، دسترسی بهتری به پل‌های ارتباطی شما و مشتریانتان داشته باشید تا از این طریق بتوانید علاوه بر افزایش سرعت پاسخ‌گویی، کیفیت ارائه خدمات به مشتریان خود را نیز بالا ببرید.

نرم افزار CRM هوشمند جولیو

نرم افزار CRM جولیو یک سامانه‌ی مدیریت مشتریان پیشرفته با قابلیت پشتیبانی از سرویس هوش مصنوعی می‌باشد که با ارائه ابزارهای مدیریتی قدرتمند به شما کمک می‌کند تا میزان نرخ تبدیل در سازمان خود را بیش از 300 درصد افزایش داده و درآمد شرکت خود را چند برابر کنید.

برای آَشنایی بیشتر با این CRM تمام عیار و دستیابی به دموی رایگان 30 روزه‌ی این محصول کافیست همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید. تلفن: 02174327 - 02191007447‌

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان