تحلیل عملکرد بیت کوین 2022

از تیم دریپر گرفته تا روسای ارشد ارزهای دیجیتال، بازار مملو از کارشناسانی بود که رکوردهای جدیدی را برای بیت کوین در سال 2022 پیش بینی می کردند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

 

به گزارش تجارت امروز؛ سایر بازیگران بازار کمتر مثبت بودند و برخی به درستی سقوط بیت کوین را به زیر مرز 20000 دلار، حتی تا 10،000 دلار نامیدند. اما شکست استیبل کوین terraUSD، مشکلات نقدینگی در صنعت کریپتو و فروپاشی چشمگیر صرافی FTX، سرمایه‌گذاران را شوکه کرد و موج‌هایی را در بازار ایجاد کرد.

بازار کریپتو در سال جاری آسیب دیده است و بیش از 2 تریلیون دلار ارزش آن از زمان اوج خود در نوامبر 2021 از بین رفته است. ارزهای دیجیتال پس از فروپاشی صرافی اصلی FTX تحت فشار قرار گرفته اند.

بازار کریپتو در سال جاری آسیب دیده است و بیش از 2 تریلیون دلار ارزش آن از زمان اوج خود در نوامبر 2021 از بین رفته است. ارزهای دیجیتال پس از فروپاشی صرافی اصلی FTX تحت فشار قرار گرفته اند.

سال 2022 آغاز یک "زمستان رمزنگاری" جدید بود، با شرکت های مطرح در سراسر جهان و سقوط قیمت ارزهای دیجیتال به طور چشمگیری. اتفاقات سال بسیاری از سرمایه گذاران را غافلگیر کرد و کار پیش بینی قیمت بیت کوین را بسیار سخت تر کرد.

 بازار کریپتو مملو از کارشناسانی بود که در مورد اینکه بیت کوین به کجا می‌رود، صحبت می‌کردند. آنها اغلب مثبت بودند، اگرچه تعداد کمی به درستی پیش بینی کردند که ارز دیجیتال به زیر 20000 دلار در هر سکه سقوط کند.

اما بسیاری از ناظران بازار در سالی پرفراز و نشیب برای کریپتوها غافلگیر شدند، شرکت‌های مطرح و شکست پروژه‌ها موج‌های شوکی را به سراسر صنعت فرستاد.

در ماه مه با سقوط terraUSD یا UST، یک استیبل کوین الگوریتمی که قرار بود یک به یک با دلار آمریکا مرتبط شود، آغاز شد. شکست آن باعث سقوط توکن لونا خواهر terraUSD شد و شرکت‌ها را با قرار گرفتن در معرض هر دو ارز دیجیتال تحت تأثیر قرار داد.

Three Arrows Capital، یک صندوق تامینی با دیدگاه‌های صعودی در مورد ارزهای دیجیتال، به دلیل قرار گرفتن در معرض terraUSD، وارد انحلال شد و اعلام ورشکستگی کرد.

سپس سقوط FTX در نوامبر رخ داد، یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال جهان که توسط Sam Bankman-Fried اداره می شد، مدیری که اغلب در کانون توجه قرار داشت. پیامدهای FTX همچنان در صنعت ارزهای دیجیتال موج می زند.

علاوه بر شکست‌های خاص کریپتو، سرمایه‌گذاران نیز مجبور شده‌اند با افزایش نرخ‌های بهره مقابله کنند، که بر دارایی‌های ریسک، از جمله سهام و ارزهای دیجیتال فشار وارد کرده است.

بیت کوین از زمان رسیدن به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی نزدیک به 69000 دلار در نوامبر 2021 حدود 75 درصد سقوط کرده است و بیش از 2 تریلیون دلار از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال پاک شده است. روز جمعه، بیت کوین کمتر از 17000 دلار معامله شد.

CNBC با افرادی که پشت برخی از جسورانه ترین فراخوان های قیمت بیت کوین در سال 2022 بودند، تماس گرفت و از آنها پرسید که چگونه اشتباه کرده اند و آیا رویدادهای سال چشم انداز آنها را برای بزرگترین ارز دیجیتال جهان تغییر داده است یا خیر.

 تیم دریپر: بیت کوین 250000 دلار

در سال 2018، در یک کنفرانس فناوری در آمستردام، تیم دریپر  برای بازار مالی پیش بینی کرد که بیت کوین تا پایان سال 2022 به 250000 دلار در هر سکه خواهد رسید. این سرمایه گذار مشهور سیلیکون ولی کراوات بنفش با آرم بیت کوین به پا کرد و حتی یک رپ در مورد ارز دیجیتال روی صحنه اجرا کرد.

 چهار سال بعد، بعید به نظر می رسد که تماس Draper محقق شود. هنگامی که در اوایل این ماه در مورد هدف 250,000 دلاری خود از او پرسیده شد، موسس Draper Associates به CNBC گفت که 250,000 دلار "هنوز عدد من است" - اما او پیش بینی خود را شش ماه تمدید می کند.

 تیم دراپر، سرمایه‌گذار VC: بیت‌کوین «غیرمتمرکز، باز و شفاف» است همین حالا تماشا کنید

تیم دریپر، سرمایه گذار VC: بیت کوین غیرمتمرکز، باز و شفاف است

او از طریق ایمیل به CNBC گفت: «من انتظار دارم یک ارز دیجیتال با کیفیت و غیرمتمرکز مانند بیت کوین پرواز کند و برخی از سکه‌های ضعیف‌تر به یادگار تبدیل شوند.

 بیت کوین باید تقریباً 1400 درصد نسبت به قیمت فعلی خود که کمتر از 17000 دلار است افزایش یابد تا پیش بینی دریپر محقق شود. منطق او این است که علیرغم انحلال بازیگران برجسته در بازار مانند FTX، هنوز یک جمعیت بزرگ و دست نخورده برای بیت کوین وجود دارد: زنان.

 «فرض من این است که از آنجایی که زنان 80 درصد خرده فروشی ها را کنترل می کننددراپر گفت: در حال حاضر از هر 7 کیف پول بیت کوین تنها 1 مورد در اختیار زنان است، این سد در شرف شکسته شدن است.

نظر تیم نکسو در مورد بیت کوین

در ماه آوریل، آنتونی ترنچف، مدیر عامل وام دهنده رمزنگاری Nexo، به CNBC گفت که فکر می کند بزرگترین ارز دیجیتال جهان می تواند «در عرض 12 ماه» به بالای 100000 دلار برسد. اگرچه او هنوز چهار ماه فرصت دارد، اما ترنچف اذعان می کند که بعید است که بیت کوین به این زودی ها به اوج خود برسد.

 ترنچف می‌گوید بیت‌کوین با رشد پذیرش نهادی «در مسیر بسیار مثبتی قرار داشت»، اما «چند نیروی عمده دخالت کردند»، از جمله انباشت بدهی، استقراض بدون وثیقه یا در برابر وثیقه با کیفیت پایین، و فعالیت‌های متقلبانه.

 اطلاعات بیشتر در مورد فناوری و رمزنگاری را از CNBC Pro بخوانید

تحلیلگران انتظار دارند این سهام نزدک در سال 2023 افزایش یابد و برخی پیش بینی ها دو برابر شوند.

 سال بعد را فراموش کنید. روند نزولی فناوری ممکن است در خطر نشت در سال 2024 باشد

 در اینجا چیزی است که تحلیلگران وال استریت پس از گزارش درآمد ناامیدکننده Micron می گویند

 من از ثبات قیمت‌های کریپتو شگفت‌زده هستم، اما فکر نمی‌کنم که هنوز از این وضعیت خارج شده‌ایم و افکت‌های درجه دوم و سوم هنوز در حال اجرا هستند، بنابراین من نسبت به V شکل تا حدودی شک دارم. ترنچف گفت: بهبودی.

 این کارآفرین می گوید که پیش بینی قیمت بیت کوین را نیز انجام داده است. او افزود: "با این حال، توصیه من به همه بدون تغییر باقی می ماند." یک درصد از دارایی های قابل سرمایه گذاری خود را در بیت کوین دریافت کنید و به مدت 5 تا 10 سال به آن نگاه نکنید. بعدا از من تشکر کن."

 بوهلر:  بیت کوین به 75000 دلار خواهد رسید

در 12 ژانویه، Guido Buehler، مدیر عامل سابق بانک تنظیم‌شده سوئیس Seba، که بر روی ارزهای دیجیتال متمرکز است، گفت که شرکت او یک "مدل ارزیابی داخلی" بین 50,000 تا 75,000 دلار برای بیت‌کوین در سال 2022 دارد.

 استدلال بوهلر این بود که سرمایه گذاران نهادی به افزایش قیمت کمک می کنند.

 مدیر عامل بانک SEBA می گوید سرمایه گذاران نهادی به دنبال زمان مناسب برای ورود به cryptoWATCH NOW هستند.

مدیر عامل بانک SEBA می گوید سرمایه گذاران نهادی به دنبال زمان مناسب برای ورود به ارزهای دیجیتال هستند

در آن زمان بیت کوین بین 42000 تا 45000 دلار معامله می شد. بیت کوین در سال 2022 هرگز به 50000 دلار نرسید.

 این مدیر اجرایی، که اکنون شرکت مشاوره و سرمایه گذاری خود را اداره می کند، در پاسخ به سؤالات CNBC در مورد اینکه چه مشکلی در این تماس رخ داده است، گفت: سال 2022 یک "annus horribilis" بوده است.

 بوهلر با اشاره به پیامدهای افزایش نوسانات بازار و افزایش تورم در پرتو اختلال در کالاهایی مانند نفت، گفت: «جنگ در اوکراین در فوریه شوکی به پارادایم نظم جهانی و بازارهای مالی وارد کرد.

 یکی دیگر از عوامل مهم این بود که "درک این موضوع که نرخ های بهره همچنان محرک اکثر طبقات دارایی هستند" از جمله کریپتو بود، که "ضربه سختی برای جامعه کریپتو بود، جایی که این باور وجود داشت که این طبقه دارایی با دارایی های سنتی مرتبط نیست. ”

 بوهلر گفت فقدان مدیریت ریسک در صنعت کریپتو، فقدان مقررات و تقلب نیز از عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت ها بوده است.

 با این حال، مدیر اجرایی همچنان نسبت به بیت‌کوین خوش‌بینانه است و می‌گوید «در آینده» به 75000 دلار خواهد رسید، اما این «همه موضوع زمان‌بندی» است.

 من معتقدم که بیت کوین استحکام خود را در تمام بحران های سال 2008 ثابت کرده است و به این کار ادامه خواهد داد.

 پائولو آردوینو:بیت کوین به 50 هزار دلار می‌رسد

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری Bitfinex و Tether در ماه آوریل به CNBC گفت که انتظار دارد بیت کوین به شدت به زیر 40000 دلار سقوط کند اما سال را «بسیار بالاتر از» 50000 دلار به پایان برساند.

 او در آن زمان گفت: «من در بیت کوین فردی خوش‌بین هستم... من اتفاقات زیادی در این صنعت و کشورهای زیادی که به پذیرش بیت‌کوین علاقه‌مند هستند می‌بینم که واقعاً مثبت هستم.»

 مدیر ارشد فناوری Bitfinex انتظار دارد بیت کوین تا پایان سال "بسیار بالای 50000 دلار" باشد.

مدیر ارشد فناوری Bitfinex انتظار دارد بیت کوین تا پایان سال "بسیار بالای 50000 دلار" باشد.

در روز مصاحبه، بیت کوین بالای 41000 دلار معامله می شد. بخش اول تماس آردوینو درست بود - بیت کوین بسیار زیر 40000 دلار سقوط کرد. اما هرگز بهبود نیافت.

 آردوینو در یک ایمیل بعدی در این ماه گفت که به انعطاف پذیری بیت کوین و فناوری بلاک چین زیربنای آن اعتقاد دارد.

 همانطور که گفته شد، پیش‌بینی سخت است. هیچ کس نمی توانست پیش بینی یا پیش بینی کند که تعداد شرکت هایی که جامعه جهانی آن را به خوبی مورد توجه قرار می دهد و به این شکل شگفت انگیز شکست می خورند.

 برخی از نگرانی‌ها و پرسش‌های مشروع در مورد آینده کریپتو باقی می‌ماند. ممکن است این صنعت بی ثبات باشد، اما فناوری های توسعه یافته در پشت آن باورنکردنی هستند.»

 نظر کارشناسان دویچه بانک: بیت کوین به 28000 دلار می‌رسد

یکی از موضوعات کلیدی در سال 2022، همبستگی بیت کوین با شاخص های سهام ایالات متحده، به ویژه نزدک 100 است. در ژوئن، تحلیلگران دویچه بانک یادداشتی را منتشر کردند که در آن گفته شد بیت کوین می تواند سال را با قیمتی حدود 27000 دلار به پایان برساند. در زمان انتشار یادداشت، بیت کوین کمی بیش از 20000 دلار معامله می شد.

 این بر اساس این باور از سوی تحلیلگران سهام دویچه بانک بود که S&P 500 تا پایان سال به 4750 دلار خواهد رسید.

 اما بعید است که این تماس محقق شود.

 چگونه یک فروپاشی 60 میلیارد دلاری رمزارزها را نگران کرد رگولاتورها را تماشا کنید

سقوط 60 میلیارد دلاری رمزارز چگونه پیش می رودتنظیم کننده ها نگران هستند

ماریون لابور، یکی از نویسندگان گزارش اولیه دویچه بانک در مورد کریپتو در ماه ژوئن، گفت که این بانک اکنون انتظار دارد بیت کوین در سال حدود 21000 دلار به پایان برسد.

 لابور به CNBC گفت: «تورم بالا، انقباض پولی و رشد اقتصادی آهسته احتمالاً فشار نزولی بیشتری بر اکوسیستم کریپتو وارد کرده است.

 کارگر همچنین گفت که فروپاشی های سطح بالا همچنان احساسات را تحت تأثیر قرار می دهد.

 او گفت: "هر بار که یک بازیگر اصلی در صنعت کریپتو شکست می خورد، اکوسیستم دچار بحران اعتماد می شود."

 "علاوه بر فقدان مقررات، بزرگترین موانع کریپتوها شفافیت، تضاد منافع، نقدینگی و فقدان داده های قابل اعتماد موجود است. سقوط FTX یادآور این است که این مشکلات همچنان حل نشده هستند.

 جی پی مورگان: 13000 دلار

نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، تحلیلگر JPMorgan و تیمش در یادداشت تحقیقاتی 9 نوامبر پیش بینی کردند که قیمت بیت کوین در هفته های آینده به 13000 دلار کاهش خواهد یافت. آنها پس از بحران نقدینگی FTX از مزایای آینده نگری برخوردار بودند، که به گفته آنها باعث "مرحله جدیدی از اهرم‌زدایی ارزهای دیجیتال" می‌شود و فشار نزولی بر قیمت‌ها وارد می‌کند.

 به گفته تحلیلگران، هزینه‌ای که استخراج‌کنندگان برای تولید بیت‌کوین‌های جدید نیاز دارند، از لحاظ تاریخی به‌عنوان یک «کف» برای قیمت بیت‌کوین عمل می‌کنند و احتمالاً به پایین‌ترین سطح ۱۳۰۰۰ دلاری که در ماه‌های تابستان مشاهده می‌شود، بازخواهد گشت. این به اندازه برخی پیش بینی های دیگر از قیمت فعلی بیت کوین دور نیست، اما همچنان بسیار پایین تر از قیمت روز جمعه است که کمی کمتر از 17000 دلار است.

 یکی از سخنگویان جی پی مورگان گفت که پانیگیرتزوگلو درباره پیش‌بینی تیم تحقیقاتی‌اش «در دسترس نیست تا توضیح بیشتری بدهد».

شما می‌توانید اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال را در صفحه رمز ارز پایگاه خبری تجارت امروز بخوانید و نظراتتان را با ما درمیان بگذارید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان