راهنمای خرید و قیمت دوربین مداربسته از فروشگاه توان نمایندگی داهوا

راهنمای خرید یک سیستم دوربین مداربسته مناسب با توجه به بودجه و محیط نصب آن

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

 

شاید مهمترین سوالی که باید در هنگام تهیه و خرید دوربین مداربسته از خود بپرسید این است که این سیستم دوربین مدار بسته را برای کجا و به چه منظوری می خواهید.

برای جواب دادن به این سوال در ابتدا به انواع کاربرد دوربین مداربسته با مثال اشاره خواهیم کرد.

پوشش دهی محیط با یک سیستم دوربین مداربسته مناسب

یکی از کاربردهای اصلی دوربین مداربسته نقش حفاظتی می باشد. شما می توانید برای حفاظت پیرامونی از سیستم دوربین مداربسته استفاده نمایید و باید در نظر داشته باشید که دوربین مورد نظر دارای کیفیت مطلوب و همچنین پوشش دهی مناسب باشد.

همچنین اگر دوربین را در فضای خارجی استفاده می نمایید باید به دید در شب و نوع دید در شب دوربین توجه داشته باشید.

دوربین های محیط بیرونی باید باید مقاوم بوده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارای استحکام لازم باشند. نقش مهم دیگر یک سیستم دوربین مداربسته که بدون اشاره خواهیم کرد نقش مراقبتی این سیستم ها می باشد.

دوربین مداربسته را می توان برای مراقبت از سالمند و کودک به کار برد و همچنین شما می توانید به عنوان یک مدیر در هنگام عدم حضور خود در محیط کار از سیستم دوربین مداربسته استفاده نمایید.

با توجه به مطالبی که گفته شد در ادامه به بیان انواع دوربین مداربسته و دستگاه های ضبط تصویر و همچنین کاربرد های آن ها برای خرید یک سیستم دوربین مداربسته کاربردی و مقرون به صرفه خواهیم پرداخت.

دسته بندی دوربین مداربسته

یکی از مسائلی که باید در هنگام خرید دوربین مداربسته بدان نوع دوربین مداربسته انتخابی است. البته باید در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که دوربین ها از چند لحاظ قابل دسته بندی هستند که هریک از این دسته بندی ها را برای یک خرید راحت به اختصار توضیح خواهیم داد.

اولین دسته بندی دوربین ها از لحاظ شکل ظاهری و فیزیک دوربین ها می باشد. یک دوربین از لحاظ شکل ظاهری می تواند به صورت دام یا بالت باشد.

دوربین های بالت به صورت استوانه ای شکل بوده و دوربین های دام به صورت کروی شکل می باشد.

معولا دوربین های دام در محیط های داخلی نصب می شوند اما این بدان معنی نیست که دوربین های دام در محیط خارجی نصب نمی شوند.

از لحاظ ظاهری دوربین ها می توانند پلاستیک یا فلزی باشند که در قیمت دوربین این خاصیت تاثیر گذار می باشد یعنی دوربین های پلاستیکی معمولا ارزانتر می باشد.

از لحاظ اندازه نیز کیس دوربین می تواند بزرگ یا کوچک باشد که این اندازه فقط در میزان دید در شب و IR مادون قرمز تاثیر گذار می باشد که در ادامه راجع به این ویژگی توضیح خواهیم داد.

دسته بندی دوربین مداربسته از لحاظ دید در شب

یکی از موارد مهم و بسیار کاربردی که کاربران در هنگام خرید و تهیه یک سیستم دوربین مداربسته بدان توجه ویژه ای دارند دید در شب این سیستم ها می باشد.

از آنجایی که دوربین یکی از عناصر امنیتی می باشد در شب و تاریکی باید این ویژگی را داشته باشد تا تصویر دید در شب ارایه دهد.

دید در شب در سیستم های نظارتی به دو دسته کلی تقسیم می شود.

یکی از این دسته بندی ها که در دوربین های قدیمی نیز بیشتر استفاده می شود دید در شب IR یا مادون قرمز است که توسط LED مخصوصی که روی کیس دوربین قرار دارد این نور دوربین مادون قرمز تامین می شود.

یکی از مطالبی که در تهیه و خرید یک دوربین مداربسته وجود دارد اندازه کیس دوربین است که با توجه به میزان پوشش دهی دید در شب IR دوربین ، تعداد LED های مادون قرمز بیشتر بوده و در نتیجه دوربین دارای کیس بزرگتری می باشد.

مقدار پوشش دهی دید در شب IR در دوربین مداربسته با توجه به مقدار متراژ پوشش دهی برحس متر مربع بیان می شود که از ۲۰ متر تا ۷۰ متر متغیر می باشد.

تکنولوژی استارلایت یا دید در شب رنگی در دوربین مداربسته

نوع دیگر دید در شب که در سال های اخیر پا به عرصه ظهور گذاشته دوربین های دید در شب رنگی یا استارلایت می باشند.

این سری از دوربین ها برای ارائه دید در شب به صورت رنگی قادر هستند که با حداقل نور ممکن برای محیط تصاویر رنگی تامین نمایند.

باید به این موضوع تاکید کنیم که برای دریافت تصاویر رنگی در شب برای دوربین های دید در شب رنگی یا استارلایت باید حداقل نور برای محیط تامین شود.

حال فرض کنید که در محیطی نور قابل تامین نباشد، در این صورت شما می توانید از دوربین های دید در شب تمام رنگی یا Full Color استفاده نمایید.

این دوربین های تکنولوژی پیشرفته قادر هستند که با توجه به LED های سفید رنگی که روی کیس دوربین در کنار لنز دوربین تعبیه شده یک تصویر تمام رنگی ارائه دهند.

قیمت این سری از دوربین ها نسبت به دوربین های دید در شب IR حداقل ۵۰ درصد گرانتر بوده که با توجه به نوع تصویر کیفیت بالایی که در شب این سری از دوربین ها ارایه می دهند این اختلاف قیمت کاملا قابل توجیه می باشد.

دسته بندی دوربین مدار بسته از لحاظ کیفیت و تکنولوژی

در زمان های قدیمی سیستم های نظارت تصویری بر اساس تکنولوژی تی وی لاین یا خطوط تصویر وجود داشتند و معمولا دارای کیفیت پایینی بودند.

با ظهور تکنولوژی HD در سیستم های آنالوگ دوربین ها دارای کیفیت بسیار بالایی شدند که با که با حداقل کیفیت 720P این سری از دوربین ها معرفی شدند.

یکی از پر فروش ترین سیستم های HD در سال های اخیر را که هنوز در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از بازار را به خود ارائه داده است دوربین های 1080 یا دو مگاپیکسل می باشند.

البته در دوربین های HD کیفیت های 4 و 5 و حتی 8 مگاپیکسل نیز وجود دارد. از تکنولوژی های HD که در بازار ایران وجود دارد می توان به تکنولوژی های AHD و HDCVI و HDTVI اشاره کرد.

معمولا در تکنولوژی AHD دوربین ها به صورت no name بوده ولی در دو تکنولوژی HDCVI و HTVI به ترتیب تحت عنوان برند های داهوا و هایک ویژن وجود دارند که تنوع محصولی برند داهوا و همچنین گستردی شبکه فروش و خدمات پس از فروش آن به صورت چشمگیری بیشتری است.

چه تعداد دوربین مدار بسته لازم است؟ و تاثیر قیمت دوربین مداربسته در هزینه نهایی یک سیستم مدار بسته

چه تعداد دوربین مداربسته لازم است؟

در هنگام تهیه یک سیستم نظارت تصویری باید به چند نکته در تعداد خرید دوربین مداربسته و همچنین تعداد کانال دستگاه DVR دقت نمایید، که در نهایت قیمت دوربین مداربسته و همچنین دستگاه دی وی آر، هزینه تقریبی نهایی شما برای سیستم مداربسته تعیین می کند.

اولین که شما برای مکان مورد نظر خود به چه تعداد دوربین نیاز دارید؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید موارد متعددی را در نظر داشته باشید.

اول اینکه چه تعداد مکان جهت پایش برای شما مهم است و تعداد تمام این مکان که برای شما مهم است باید دوربین تهیه شود.

به عنوان مثال در یک اداره شاید راهرو ها مهم باشند و در داخل تک تک اناق ها نیازی به دوربین نباشد، اما در یک مهد کودک در تمامی اتاق ها و کلاس ها دوربین لازم است.

در همگام جانمایی دوربین سعی کنید که دوربین در گوشه اتاق و پشت به پنجره نصب شود.

و به این موضوع باید دقت داشته باشید نقطه زیر دوربین و محیط اطراف آن نقطه کور دوربین است که اگر به بخواهید تمام فضای مورد نظر با دوربین پوشش داشته باشد باید دوربین دومی به صورت قطری در محل مورد نظر نصب شود.

بعد از نیاز سنجی در تعداد دوربین ها نوبت می رسد به انتخاب دستگاه DVR و همچنین تعداد کانال های آن. کانال های دستگاه دی وی آر به صورت مضربی از عدد 4 می باشد و به صورت چهار کانال و هشت کانال و شانزده کانال و سی و دو کانال می باشند.

در انتخاب کانال های دستگاه DVR نگاهی آینده نگارانه داشته باشید و تعداد کانال دستگاه را از تعداد دوربین ها بیشتر انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما ۴ دوربین نیاز دارید حتما دستگاه هشت کانال انتخاب نمایید.

زیرا در آینده احتمال اینکه به سیستم فعلی دوربین اضافه نمایید بسیار بالاست و شما می توانید با حداقل هزینه این کار را انجام دهید.

دوربین مداربسته بیسیم بخریم یا باسیم؟

کدام دوربین مداربسته مناسب من است؟ باسیم یا بیسیم؟

در هنگام خرید یک سیستم دوربین مداربسته کاربران همیشه این سوال را می پرسند که دوربین بیسم بخریم یا با سیم. در این قسمت به این سوال پاسخ خواهیم داد.

سیستم های بیسیم معمولا مناسب فضاهای کوچک بوده که در یک طبقه خلاصه می شوند . زیرا آنتن دهی سیستم های وایرلس در طبقات ضعیف بوده و معمولا با قطعی همراه هستند.

محصولات دوربین آیمو Imou

همچنین مقدار آنتن دهی آنها محدود بوده و به همین سبب باید در فواصل نزدیک استفاده شوند. یکی از متنوع ترین و همچین کامل ترین و به روز ترین محصولات دوربین مداربسته بیسیم مربوط به شرکت ایمو یا Imou می باشد، برای خرید و استعلام قیمت دوربین آیمو می‌توانید به سایت فروشگاه توان نمایندگی دوربین آیمو در ایران مراجعه کنید.

چناچه فضای شما بزرگ باشد و همچنین فواصل دوربین ها زیاد باشد از باید از دوربین های با سیم استفاده نمایید. حال اگر فواصل شما خیلی زیاد باشد یا تعداد دوربین زیاد باشد پیشنهاد می شود از دوربین های تحت شبکه یا IP استفاده نمایید.

این تکنولوژی از دوربین مداربسته علاوه بر کیفیت بسیار بالا و همچنین امکانات نرم افزاری فراوان مانند تشخیص چهره و تشخیص پلاک که ارائه می دهند باعث می شوند با استفاده از پیکربندی شبکه و استفاده سوییچ ها به صورت چشمگیری مقدار کابل کشی و هزینه مربوطه کاهش پیدا کند.

انتخاب برند دوربین مداربسته

با توجه به توضیحاتی که دادیم متوجه شدید که در بین محصولات نظارت تصویری و مداربسته هم محصولات No name یا بدون برند معتبر وجود دارد و هم محصولات با برند معتبر.

معمولا محصولات no name از تکنولوژی AHD در بازار ایران می باشند و دارای قیمت پایین تری می باشند، اما از لحاظ کیفیت ساخت دارای کیفیت پایین تری می باشند.

این محصولات معمولا از نظر قیمتی پایین تر بوده و در حالت کلی دارای خدمات پس از فروش بسیار ضعیفی می باشند.

یکی از پر طرفدار ترین محصولات دوربین مداربسته و هم چنین پر فروش نسبت به سایر محصولات را می توان به دوربین های HDCVI داهوا اشاره کرد.

این دوربین ها دارای تنوع محصولی بالایی می باشند و تمام سطوح بازار را چه در سطح کاربران عادی و ارزان قیمت با محصولات کوپر داهوا و چه در سطح محصولات حرفه ای با محصولات IP و تحت شبکه داهوا پوشش می دهند.

دیگر برند معتبر در بازار ایران برند هایک ویژن می باشد که دارای کیفیت مطلوب می باشد اما این برند در بازار ایران دارای تنوع محصولی نبوده و شبکه فروش کمتری دارد.

خرید و قیمت دوربین مداربسته با مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان فروشگاه توان نمایندگی داهوا در تهران

برای شما عزیزان بازدیدکننده این مقاله و مشتریان گرامی این امکان وجود دارد برای دریافت مشاوره رایگان خرید یک سیستم مداربسته مناسب و استعلام قیمت انواع دوربین مداربسته اعم از برندهای معتبر داهوا، آیمو، آیمو رنجر 2، کلارنت،سایوتک و ویمکس به سایت فروشگاه توان نمایندگی داهوا در تهران به آدرس اینترنتی https://tavancctv.com/ مراجعه بفرمائید.

همچنین برای خرید حضوری از فروشگاه توان (نمایندگی فروش دوربین مداربسته داهوا) به آدرس زیر مراجعه کنید:

تهران – خیابان جمهوری – نبش خیابان شیخ هادی – پاساژ علاءالدین 2 – طبقه همکف پلاک 13 فروشگاه توان

021-66349330

021-66349331

021-66349332

021-66349336

021-66341438

جهت سهولت دریافت مشاوره رایگان می‌توانید به خط ویژه فروشگاه توان با شماره 91004949-021 تماس حاصل فرمائید و از خدمات مشاوره رایگان قبل از خرید دوربین مداربسته از مجموعه فروشگاه توان بهرمند شوید.

فروشگاه توان نمایندگی رسمی داهوا در تهران عرضه کننده انواع دوربین مداربسته از برندهای معتبر داهوا، آیمو Imou، کلارنت Clarent و دزدگیر اماکن، پکیج های آماده دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن می‌باشد. برای گرفتن با مشاوره تلفنی از مجموعه tavancctv با شماره 91004949 در ارتباط باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان