پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

آهن آلات شهر آهن یکی از مراکز فروش و توزیع آهن آلات است. این مجموعه با سال ها سابقه درخشان در حوزه فروش انواع آهن آلات به ویژه پروفیل و میلگرد می تواند مرجع خوبی برای خرید باشد. از آنجا که پروفیل ها کاربرد وسیعی در انواع سازه دارند، ضروری است که خریداران این محصول قبل از خرید به نکات و راهنمایی های لازم توجه کنند. در اینجا قصد داریم با نکات مهم در زمان خرید پروفیل آشنا شویم. با ما همراه باشید.

پروفیل ها سطح مقطع هایی هستند که طول مشخصی دارند. مقاطع پروفیل به شکل توخالی باز و یا بسته هستند. از این رو می توان بسیار از مقاطع ( غیر از ورق ) را جز پروفیل ها محسوب کرد. از مهم ترین نکاتی که قبل از خرید پروفیل باید بدانید این است که قصد خرید چه نوع پروفیلی دارید و کدام نوع آن، مناسب با کار شماست. بیشترین استفاده پروفیل ها دو نوع صنعتی و ساختمانی آن است. پروفیل ها انواع متفاوتی دارند اما از نظر کارایی به پروفیل ساختمانی، پروفیل صنعتی، پروفیل گالوانیزه، پروفیل مبلی و پروفیل باز (زد، آبرو، پروفیل فرانسوی) تقسیم می شود.

نکات خرید پروفیل

در نظر گرفتن برخی نکات در حین خرید پروفیل می تواند منجر به خرید بهتری شود. برخی از نکات مهم حین خرید پروفیل شامل موارد زیر می شود:

  • قبل از خرید پروفیل باید از ویژگی های فنی پروفیل مناسب سازه، اطلاعات دقیقی داشته باشید. ابعاد، ضخامت و وزن پروفیل جزء ویژگی های مهمی هستند که باید در مورد آن اطلاع داشته باشید.
  • کاربرد پروفیل با توجه به مکانی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد مشخص می شود. از این رو قبل از خریدن این محصول باید مشخص شود که پروفیل مورد نظر برای چه فضایی خریداری می شود.
  • پروفیل ها به روش های متفاوتی ساخته می شوند. فرآیند تولید این محصول تاثیر مستقیمی در تعیین ویژگی های آن دارد. پروفیل ها با دو روش مستقیم و غیر مستقیم به تولید می رسند.
  •  ویژگی های هر پروفیل براساس جدول اشتال تعیین می شوند در این جدول می توان وزن و سایر ویژگی های پروفیل مورد نظر را متوجه شد.
  •  در یک جمع بندی کلی در مورد نکاتی که در هنگام خرید این محصول باید به آن توجه شود شامل: روش ساخت، ویژگی های ظاهری و فنی، نوع پروفیل و برند سازنده آن است.

5

تشخیص پروفیل با کیفیت

مواد اولیه: مواد اولیه ای که پروفیل ها از آن ساخته می شوند ورق های فولادی هستند. از این رو هرچه کیفیت ورق های فولادی بهتر باشد در نتیجه پروفیل های تولیدی نیز مرغوب تر هستند و کیفیت بالاتری دارند.

جوشکاری: در وهله دوم برای تشخیص میزان کیفیت یک پروفیل به درزهای آن ها و اضلاعی که به هم جوش خورده اند دقت کنید جوش اضلاع باید کاملا حرفه ای و یک دست انجام شده باشد و قوطی فاقد درز باشد.

فرم دهی: پروفیل ها در کارخانه فرم دهی می شوند. این کار با استفاده از غلتک های مخصوصی صورت می گیرد. فرم دهی اصولی  و مناسب باعث می شود تا پروفیل ها دارای گوشه های تمیز، صاف و یک دست باشند.

کیفیت برشکاری: اغلب قوطی های پروفیل با طول 6 متر بریده می شوند. این امکان وجود دارد که هنگام بریدن این مقاطع در سطح برش، پلیسه هایی به وجود بیاد. این پلیسه ها باید توسط کارخانه سازنده بریده شود. در غیر این صورت پروفیل ها در دو سر دارای شکل نامطلوبی دارند.

6

عوامل متعددی بر کیفیت پروفیل ها تاثیرگذار هستند. چهار عامل ذکر شده از مهم ترین عواملی هستند که شما قبل از خریدن این محصول باید به آن ها دقت کنید. در واقع این چهار مورد به طور مستقیم بر میزان مرغوب بودن پروفیل اثرگذار هستند.

از عوامل مهم دیگر که تعیین کننده کیفیت پروفیل است می توان به مواردی مانند متراژ مورد نیاز، فرآیند ساخت (نورد گرم یا سرد) استانداری که براساس آن ساخته می شود، کارخانه تولید کننده و ... اشاره کرد. بدیهی است که هر چه کیفیت پروفیل مورد نظر بیشتر باشد قیمت آن نیز نسبت به نمونه های بی کیفیت بالاتر است. جهت مشاهده قیمت میلگرد به فروشگاه شهر آهن مراجعه نمایید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی نکات مهم در خرید پروفیل پرداختیم. مجموعه شهر آهن با ارائه انواع پروفیل با کیفیت از برند های مطرح کشور تمامی اطلاعات لازم برای خرید این محصول را در اختیار خریداران قرار می دهد. کارشناسان و مشاوران خرید شهر آهن آمادگی ارائه خدمات و مشاوره های قبل از خرید به خریداران را دارند. قیمت پروفیل را می توانید به صورت لحظه ای در شهرآهن مشاهده نمائید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان