پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

کرکره برقی سوله ، یک نوع درب کرکره‌ای بسیار ایمن بوده که با ریموت کنترل باز و بسته می‌شود. این نوع کرکره علاوه بر امنیتی که برای سوله ایجاد می‌کند، کاربری آسانی نیز دارد. کرکره برقی برای سوله یک نیاز ضروری محسوب می‌شود. غیر از آن دوربین مدار بسته نیز یک نیاز ضروری دیگر برای سوله است که با قرار دادن دوربین‌های مناسب در محیط داخلی و بیرونی سوله می‌توان امنیت آن­جا را تضمین کرد.

در ادامه در مورد هرکدام از این موارد به توضیح خواهیم پرداخت  و قیمت کرکره برقی سوله نیز ارائه خواهد شد:

 

کرکره برقی سوله چیست؟

کرکره‌های برقی انواع مختلفی دارند و برای مکان‌های مختلفی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوعی از کرکره که برای سوله استفاده می‌شود با نوعی که برای پارکینگ منازل یا مغازه‌ها به کار می­رود، متفاوت است.

ورودی سوله معمولاً بزرگ است و از طرفی به علت اینکه معمولاً خارج از شهر قرار دارد، سارقین اعمال نفوذ بیشتری روی آن می‌توانند داشته باشند. بنابراین برای امنیت هر چه بیشتر، از کرکره‌های برقی صنعتی برای سوله استفاده می‌شود.

همچنین کرکره برقی سوله باید در برابر بادهای شدید مقاوم باشد. بنابراین با توجه به مواردی که گفته شد، از کرکره‌هایی با تیغه‌های سنگین برای سوله استفاده می‌شود.

 

انواع تیغه کرکره برقی سوله

انواع تیغه کرکره برقی به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

 

  1. آلومینیوم: استحکام نسبتا خوب، وزن متوسط و قیمت مناسبی دارد. برای اکثر محیط‌ها استفاده می‌شود.
  2. پلی کربنات: وزن کم و استحکام نسبتاً خوبی دارد. دارای مدل‌های شفاف نیز هست. این نوع بیشتر برای محیط‌های درون شهری استفاده می‌شود.
  3. استیل گالوانیزه: دارای وزن زیاد و استحکام در برابر ضربه و فشار است. بیشتر برای محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود.

 

اینکه از چه نوع تیغه‌ای باید استفاده شود، بستگی به اهمیت محیط و میزان بودجه شما دارد.

 

موتور کرکره برقی سوله

موتور به کار رفته در کرکره‌های برقی نیز سه نوع هستند که در کرکره‌های سوله معمولاً از موتور ساید که قدرت بالایی دارد استفاده می‌شود.این نوع کرکره‌ها دارای ترمز اضطراری هم هستند تا از سقوط ناگهانی تیغه‌های کرکره جلوگیری شود.برای کرکره برقی سوله، همچنین باید سنسور نصب کرد تا در زمان حرکت وسایل نقلیه مختلف و رفت و آمد افراد، کرکره تصادفاً با آن­ها برخورد نکند.

کرکره‌های برقی سوله را می‌توان با کمک یک ریموت و یا حتی با موبایل از راه دور باز و بسته کرد. نوع دیگری از کرکره‌های برقی وجود دارد که کرکره برقی ضد سرقت نام دارد، این مدل، تیغه بسیار مستحکمی داشته و موتور درون یک محفظه قرار گرفته است و نفوذ به آن و دستکاری کرکره کار بسیار مشکلی است. استفاده از این نوع کرکره‌ها برای سوله‌ها توصیه می‌شود.

کرکره برقی و درب اتوماتیک دیده بان

دوربین مدار بسته

همانطور که گفتیم اکثر سوله‌ها خارج از شهر هستند، به همین خاطر هرچقدر هم که کرکره برقی ایمن باشد، باز هم عده‌ای از سارقین ممکن است اقدام به خرابکاری کنند، بنابراین استفاده از دوربین مدار بسته ضرورت پیدا می‌کند.

سیستم دوربین مدار بسته که در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است، از تعدادی دوربین و معمولاً یک دستگاه DVR تشکیل شده است که این دوربین‌ها در قسمت‌های مختلف محیط نصب شده و به طور 24 ساعته از محیط فیلمبرداری می‌کنند. سپس فیلم‌ها در یک حافظه ذخیره می‌شوند. به مرور زمان، درصورتی که حافظه پر بشود، به ترتیب تاریخ ضبط، اولین فیلم پاک می‌شود تا فضا برای فیلم بعدی فراهم شود.

بنابراین دوربین‌های مدار بسته با توجه به مقدار حافظه‌ای که برای دستگاه DVR استفاده می‌شود، می‌توانند فیلم ذخیره کنند، برخی دو ماه اخیر و برخی 3 ماه اخیر را همیشه در دسترس فرد قرار می‌دهند. مدت زمان بیشتر هم با استفاده از حافظه بیشتر، امکان پذیر می‌باشد. این مدل آنالوگ می‌باشد که توضیح داده شد. نوع دیگری از دوربین‌های مدار بسته هستند که از نوع شبکه هستند و قابلیت ارسال فیلم را دارند. این نوع دوربین‌ها دارای هزینه بالاتری می­باشند.

 

انواع دوربین مدار بسته

دوربین‌های مدار بسته انواع مختلفی دارند، در مورد آنالوگ و شبکه صحبت کردیم. اما براساس شکل ظاهری و ساختار هم به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

قیمت دوربین های مدار بسته نیز برای کاربردهای مختلف متفاوت است.

 

  1. مدل دام: ظاهری شبیه گنبد داشته و معمولا زیر سقف نصب می‌شوند. این دوربین‌ها دید خوبی دارند.
  2. مدل بولت: حالتی استوانه‌ای یا مکعبی داشته و معمولاً روی دیوارها نصب می‌شوند. 
  3. مدل اسپید دام: حالت چرخشی داشته و معمولاً در خیابان‌ها نصب می‌شوند.

 

در محیط بیرونی سوله معمولاً از نوع بولت استفاده می‌شود که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است و قابلیت زوم خوبی دارد. این نوع دوربین همچنین دارای قابلیت دید در شب می‌باشد که باعث می‌شود امنیت خوبی در زمان تاریکی هم فراهم شود. یک مزیت دیگر این مدل این است که بعد از نصب نیز می‌توان جهت آن را تغییر داد و در زاویه مناسب‌تری قرار دارد.

برای محیط‌های داخلی معمولاً از نوع دام استفاده می‌شود. اکثر مدل‌ها به گرد و غبار و ریزگردهای مختلف مقاوم هستند و از آنجایی که این نوع دوربین روی سقف نصب می‌شود از آسیب دیدن تا حد زیادی در امان است.

 

مشخصه­ های دوربین مداربسته

کیفیت دوربین‌های مدار بسته از 1 مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل می‌باشد. البته یک مگاپیکسلی دیگر تقریبا منسوخ شده و بیشتر از 2 و 4 مگاپیکسل استفاده می‌شود. لنز دوربین دو نوع ثابت و متغیر دارد که باید بسته به نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

این دوربین‌ها برندهای مختلفی نیز دارند که به سه دسته: ارزان قیمت، متوسط و گران قیمت تقسیم می‌شوند. برای سوله، بهتر است از نوع متوسط استفاده کرد که هم کیفیت و امکانات خوبی دارد و هم دارای قیمت مناسبی است.

از میان دوربین‌های میان رده و شناخته شده می‌توان به برندهای: هایک ویژن، داهوا و یونی ویو اشاره کرد.

 

کرکره برقی سوله و دوربین مدار بسته

همانطور که متوجه شدید کرکره برقی سوله و دورین مدار بسته دو رکن مهم برای برقراری امنیت سوله هستند. هر دو از ورود سارقین و افراد غیرمجاز جلوگیری کرده و موجب امنیت بیشتر می‌شوند. وجود دوربین مدار بسته باعث می­شود، سارقین بی محابا دست به عملیات خرابکاری و تخریب کرکره برقی نزنند. البته استفاده از کرکره ایمن و ضدسرقت نیز تاثیر زیادی در ایمن ماندن سوله دارد.

طبیعتاً هرچقدر موارد امنیتی بالاتر و بهتر باشند، سارقین انگیزه کمتری برای نفوذ و عملیات خرابکارانه خواهند داشت. بنابراین باید از هر دو مورد استفاده کنید. توصیه ما به شما این است که حتماً برای  برخوردار شدن از یک کرکره برقی مطمئن و ایمن و دوربین مدار بسته باکیفیت و مناسب، از مشاوره با کارشناسان تیم دیده ­بان استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان