پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

 

صدای ناهنجار تیغه های کرکره برقی یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود تا آرامش مصرف کننده از بین نرود.اگر از لوازم نامرغوب در ساخت کرکره برقی استفاده شود میتواند صدایی بشدت آزار دهنده ایجاد شود.

بعضی همکاران با ایجاد صدا در تیغه تمام مشکلات را از تیغه می دانند حال آنکه عوامل موثری در ایجاد صدا در تیغه موثرند.مقصر شناختن فقط تیغه بسان کسی است که مشکل فریاد زدن یک بیمار را از درد, از حلق  و دهان او بداند.البته همکاران تقصیری ندارند چون با ایجاد هر یک از عوامل زیر در سیستم کرکره برقی صدا از تیغه ایجاد خواهد شد.

با افزایش قطر شفت میتوان صدای رول شدن تیغه ها را هنگام باز و بسته شدن کاهش داد.برای تبدیل شفت در واقع باید یک قطعه از جنس ای بی اس ABS یا پلی ارتالون را به شفت اضافه کرد.

در واقع هر چه قطر شفت بیشتر شود سر و صدای تولید شده کرکره برقی کمتر می گردد . این موضوع باعث استفاده از تبدیل شفت می شود که با استفاده از آن به راحتی می توان قطر شفت ۸ سانتی متری را به ۱۱ سانتی متری و یا قطر شفت ۱۱ سانتی متری را به ۱۵ سانتی متری تغییر داد.

14

در زمان مونتاژ کردن تیغه ها دقت لازم را داشته باشید تا تیغه ها بصورت کاملا افقی وارد همدیگر شوند. در صورت داشتن فشار و یا کجی در هنگام مونتاژ مطمئنا تیغه ها از همان لحظه اول به سر و صدا می افتد.تیغه با وزن پایین و نداشتن ایج بالا در تغییرات فصل دچار انقباض و انبساط شده و باعث سر و صدا می شود.

در زمان نصب، فاصله بین لوله تا ریل می بایست با استاندارهای نصب کرکره برقی تناسب داشته باشد. بدین معنی که اگر لوله زیاد به ریل نزدیک یا خیلی از ریل دور باشد باعث کشیدگی یا تماس زیاد تیغه ها شده و در نتیجه باعث سر و صدای تیغه می گردد.

از دلایل دیگر ایجاد صدای ناهنجار در هنگام بالا و پایین شدن کرکره برقی می توان به هم وزن نبودن تیغه های کرکره برقی اشاره کرد. اگر تیغه های کرکره برقی وزنی برابر نداشته باشند و به اصطلاح سبک و سنگین باشند نیز می تواند منجر به صدای بد کرکره برقی شود. معمولا تیغه هایی که در فرآیند تولید آن ها از بلیت (شمش) کوره های دستی استفاده شده است. به دلیل نا خالصی دارای وزن ها و کیفیت های متفاوت می شوند.

از دیگر مواردی که صدای ناهنجار کرکره برقی را ایجاد می کند. استاندارد نبودن قالب در فرآیند تولید و در نتیجه عدم هماهنگی لازم در قلاب های کرکره برقی می باشد. اگر نر و مادگی قلاب کرکره برقی نتوانند به صورت مناسبی داخل هم بازی کنند صدای ناهنجاری ایجاد می شود.

صفحه پلیت ها و در نتیجه لوله می بایست تراز نصب شود تا تیغه های کرکره برقی هم بصورت کاملا تراز در مسیر ریل حرکت کند. در صورت اشتباه کردن این مقوله کرکره پس از مدت زمان 2 الی 3 ماه به سر و صدا می افتد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان