پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:
 

نقش بلبرینگ کلاچ در خودرو

بلبرینگ کلاچ از جمله قطعات مصرفی در خودرو می باشد. این قطعه داخل پوسته گیربکس خودرو نصب می شود.نقش بلبرینگ کلاچ در هنگام تعویض دنده می باشد.معمولا در هنگام تعویض دیسک و صفحه بلبرینگ کلاچ هم تعویض می شود.بلبینگ کلاچ در برخی خودرو ها به صورت روعنی کار می کند.برای همین به آن بلبرینگ کلاچ پمپی می گویند.تعویض دنده در این خودرو ها خیلی نرم تر صورت می گیرد.عمر بلبرینک های پمپی نیز بیشتر است.یعنی نیاز نیست با هر بار تعویض دیسک و صفحه بلبرینگ هم تعویض شود.البته گاهی خو بلبرینگ پمپی روغن می زند و باید عوض شود.در کل در خودروهایی با گیربکس دنده دستی بیشتر از بلبرینگ کلاچ معمولی استفاده شده.در این مطلب از نظرات کارشناس فنی خودرو در مجموعه معتبر کارکیتس استفاده کردیم.در رابطه با علائم خرابی بلبرینگ کلاچ کامل صحبت شده

اولین کار در صورت خرابی بلبرینگ کلاچ

خرابی هر قطعه ای در خودرو با علائمی همراه است. گاهی علائم خرابی در خودرو می تواند چند دلیل داشته باشد. اما نظر اینجانب به عنوان کارشناس فنی خودرو که سالهاست در مجموعه کارکیتس فعالیت می کنم این است که شما حتما باید این نکات را بدانید. دانستن این نکات می تواند هزینه های شما را به شدت کاهش دهد. دومین توصیه بنده به عنوان کارشناس فنی کارکیتس این است. باید برای هر قسمت از خودرو پیش مکانیک مختص به همان قسمت ماجعه نمایید.مثلا برای مشکلات گیربکس خودرو حتما باید پیش گیربکس کار ماهر بروید.حتی اگر برای تعویض یک دیسک و صفحه کوچک باشد.یا برای برطرف کرن مشکلات جلوبندی باید پیش جلوبندی کار بروید.در کل خودروی خود را دست هر مکانیکی نسپارید.قبل از مراجعه مقداری تحقیق کنید. در صورت مشاهده علائم خرابی بلبرینگ کلاچ حتما باید به یک گیربکس کار مراجعه کنید.اماکان دارد مشکل تنها از بلبرینگ نباشد.شاید دنده ها و شفت های ورودی و خروجی هم آسیب دیده باشد.

اولین علائم خرابی بلبرینگ کلاچ در خودرو

علائم خرابی بلبرینگ کلاچ در خودروهای دنده دستی به راحتی قابل مشاهده است. بنده به عنوان کارشناس فنی خودرو این علائم را دسته بندی کردم. با مشاهده این علائم به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید. در بلبرینگ های معمولی هنگامی که ماشین را در دنده قرار می دهید و حرکت میکنید, اگر صدای تق تق شنیدید و با کمی فشار بروی پدال کلاچ ای صدا افتاد , باید بلبرینگ کلاچ عوض شود. البته هنگام تعویض دیسک و صفحه بلبرینگ کلاچ هم عوض می شود. اما در برخی خودرو ها برای نرم شدن کلاچ و راحتی در دنده عوض کردن از بلبرینگ های پمپی استفاده می شود. بلبرینگ های پمپ روی گیربکس نصب می شود و با فشار روعن گیربکس کار می کند. البته عمر آن نسبتا بالا تر است. بدین معنی که اگر دیسک و صفحه این مدل خودروها تمام شود نیازی به تعویض بلبرینگ کلاچ نیست. اما بلبرینگ های معمولی حتما باید با دیسک و صفحه عوض شود.

جلوگیری از بروز حادثه

بنا بر مشاهدات شخصی این جانب در طی این سالها بسیاری از حوادث به دلیل نقص فنی در خودرو بوده. متاسفانه تعدادی از این حوادث منجر به جراحت یا فوت سرنشینان شده.در یک حادثه در جاده مشهد دلیل تصادف یک خودرو با چند سرنشین قفل کردن گیربکس بود.در این حادثه متاسفانه تمامی سرنشینان فوت کردند.اما این مشکلات به راحتی قابل حل است.راه حل این مشکل انجام سرویس های دوره ای و استفاده از قطعات با کیفیت در خودرو می باشد.توصیه بنده این است که حتما از فروشگاه معتبر قطعات خودرو را خریداری کنید.برای خرید قطعات با کیفیت می توانید به فروشگاه های معتبر قطعه فروش مانند نمایندگی ایساکو و برای خودروهای چینی به فروشگاه کارکیتس مراجعه نمایید.با این کار هم از بروز حادثه جلوگیری کردید هم هزینه های ناشی از قطعه بی کیفیت را کاهش دادید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان