پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

امروزه در کشور ما همه افراد در تلاش‌‌اند تا برای منازل خود پرده‌ای با کیفیت خوب، قیمتی مناسب، طرحی زیبا و مدل به روز تهیه کنند و به دنبال پاسخ به این سوال هستند که پرده ایرانی بخریم یا پرده خارجی؟ تا به همه نیازهایمان در خرید پرده پاسخ داده شود. حال می‌خواهیم در این مقاله ویژگی پارچه‌ پرده‌های ایرانی و خارجی را به طور کامل شرح دهیم و مقایسه کنیم تا به شما در خرید پرده کمک کرده‌ باشیم پس با ما همراه باشید.

کالای ایرانی بهتر است یا خارجی؟

اگر از خریداران در بازار سوال شود که به دنبال خرید اجناس ایرانی هستند یا خارجی؟ اکثر افراد بدون شک پاسخ می‌دهند اجناس خارجی و تمایل به خرید آن‌ها دارند و دلیلشان عموما تنوع بیشتر، کیفیت بالاتر و قیمت کمتر نسبت به کالا‌های ایرانی می‌باشد. بنابراین با توجه به چرخه تولید با خرید کالا‌های خارجی باعث افزایش اشتغال خارجی و کاهش اشتغال داخلی و افزایش بیکاری می‌شوند. البته استفاده نکردن از کالا‌های خارجی فقط شامل مصرف کننده نیست و تولیدکنندگان هم وظایفی دارند و درصورتی که محصولات تولید داخلی قیمت بالا، کیفیت پایین و عدم توان رقابت با کالا‌های خارجی را داشته باشند تقاضای مشتریان را به سمت کالا‌های خارجی سوق می‌دهد.

پرده ایرانی بخریم یا خارجی؟

حال می‌خواهیم به مطالبی بپردازیم تا شما با تحلیل و بررسی موارد گفته شده پاسخ خود به این سوال که پرده ایرانی بخریم یا خارجی پیدا کنید و به راحتی خرید خود را انجام دهید. پارچه پرده پانچی، پلیسه یا انواع پرده مانند پرده زبرا آشپزخانه، شید، کرکره‌ای هم به صورت تولید داخل وارد بازار می‌شوند و هم به صورت تولید کشور‌های خارجی.

کشورهای وارد کننده پرده و پارچه پرده‌ای

پرده یا پارچه‌ پرده‌های خارجی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند از چند کشور مختلف مانند ترکیه‌، چین و دبی وارد ایران می‌شوند که در ادامه به صورت مفصل به هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

پرده واردات کشور ترکیه

عموم مردم ایران تصور دارند اجناس ترک بخصوص پارچه‌های تولید شده این کشور با کیفیت هستند و از آن‌ها بیشترین استفاده را می‌کنند. کشور ترکیه در صنعت نساجی پیشرفت خوبی داشته و یکی از تولید کننده‌‌های انواع پارچه‌ها الخصوص پارچه پرده با بهترین کیفیت، بیشترین تنوع و مدرن‌ترین طرح‌ها می‌باشد همچنین این پارچه‌ها را به کشور‌های اروپایی و آسیایی صادر می‌کند.

پرده واردات کشور چین

یکی دیگر از کشور‌هایی که پارچه پرده‌ای را وارد ایران می‌کند کشور چین می‌باشد و تقریبا در تولید اکثر کالا‌ها در بازار بی رقیب است و یکی از آن کالا‌ها پارچه پرده می‌باشد. نکته‌ای که این کشور در واردات خود دارد این است که در همه محصولات خود دو نوع کالا تولید می‌کند، که یک سری از آن‌‌ها دارای قیمت کم و مناسب ولی کیفیت پایین هستند و پرده تولید شده در این سری به گونه‌ای است که طول عمر کمی دارد، بعد از مدت کوتاهی ممکنه براثر تابش نورخورشید تغییر رنگ بدهد و در شستشو با مشکل مواجه شود. خوب است بدانید که در مجموعه پردکور از این پارچه‌ها با این کیفیت برای پرده‌ها نه توصیه و نه استفاده می‌شود. ولی سری دیگر از این پارچه‌های چینی هستند که مانند پارچه‌های ترک کیفیت خوبی دارند و کار‌هایی فانتزی‌، مدرن‌تر  و یه مقدار شلوغ می‌باشند. بطور مثال نوعی پارچه مخمل موجود در بازار که در این چندسال اخیر آمده و کیفیتش  زبان زد است تولید کشور چین می‌باشد.

8

پارچه پرده‌ای ایرانی

امروزه‌ کشور ایران در تولید انواع پرده به خوبی عمل می‌کند زیرا حدود 7 الی 8 سال پیش کشور ایران در صنعت پارچه تعریف آنچنانی نداشت و اکثرا پارچه‌های استفاده شده وارداتی بودند. همچنین توان رقابت با کشور‌هایی مانند چین و ترکیه را نداشت. ولی در چند سال اخیر  شرکت‌های نساجی موفقی در شهر‌هایی مانند یزد، تبریز و سمنان تاسیس شدند که دستگاه‌هایی به‌روز و پیشرفته وارد کردند. همچنین با دانش مهندسی و الگو برداری از سایر پرده‌های وارداتی خوب و باکیفیت موفق به تولید پرده ‌یا پارچه‌ی پرده‌ای  در سطح قابل قبولی شدند.

این پارچه‌های تولید شده توسط این دستگاه‌های جدید کیفیتی برابر، طرح و مدلی یکسان با نمونه‌های وارداتی دارند که در حال حاضر حجم خوبی از بازار را گرفته‌اند. همچنین قیمت آن‌ها تقریبا 30 الی 40 درصد کمتر از پرده‌های وارداتی می‌باشد زیرا هزینه باربری و گمرک از میان برداشته شده است.

پرده واردات کشور دبی

کشور بعدی که پارچه پرده‌ای در بازار دارد دبی است. در سه مورد قبلی از کشور‌های تولید کننده قیمت‌ها متوسط یا متوسط رو به بالا بودند ولی این پارچه‌های دبی تقریبا پارچه‌هایی لوکس و گران قیمت هستند. تولید این پارچه‌های لوکس به این گونه است که تعدادی شرکت در کشور دبی به صورت وابسته اقدام به پخش و توزیع سمپل و نمونه ‌(کالیته) پارچه‌های کشور‌های مختلف مانند پارچه‌های ایتالیایی، انگلیسی، نامبروان چین و سوئدی که خود در تولید یکسری از پرده‌ها مانند پرده شید آشپزخانه و شید بلک اوت عالی بوده است کرده اند.

استفاده از این پرده‌ها به دلیل تحریمات و افزایش قیمت ارز کم می‌باشد و در صورت استفاده از آن‌ها باید به شرکت‌های ایجاد شده در دبی متراژ، طرح و مدل آن سفارش داده شود و بعد آن پارچه‌ها پخش، توزیع و صادر شوند. ولی پارچه‌های ترک و چینی اکثرا طاقه‌ای وارد کشور می‌شوند و مرحله متر و توزیع در همین‌جا انجام می‌شود.

9

نتیجه‌گیری

در خرید پارچه تعدادی فاکتور وجود دارد که شما با توجه به این فاکتور‌ها و توضیحاتی که در قسمت بالا داده شده است تصمیم می‌گیرید که پرده ایرانی بخرید یا پرده خارجی. تعدای از این فاکتور‌ها را نام خواهیم برد:

قیمت پرده

پرده‌های ایرانی نسبت به پرده‌های ارزان چینی کیفیت بهتر و به صرفه‌تری دارند بنابراین می‌توان گفت پرده‌های ایرانی از لحاظ قیمت بر پرده‌های خارجی مزیت دارند.

کیفیت پرده

کیفیت پارچه‌های ایرانی به جایی رسیده‌ است که تعدادی از آن‌ها از نظر ضمانت در کیفیت و زیبایی در حد پارچه‌های ترک هستند

نوع و مدل پرده

پرده‌های خارجی 100 درصد از لحاظ جدید بودن طرح و مدل یک تا دو سال جلوتر از پرده‌های ایرانی هستند زیرا هنگامی که شرکت‌های خارجی مانند شرکت‌های ترک، ایتالیایی، انگلیسی و چین که پارچه‌ تولید و وارد بازار می‌کنند تازه کارخانه‌های ایرانی شروع  به سنجیدن یکسری عوامل مثل نخ استفاده شده در آن پارچه، توان تولید، سفارش مواد اولیه آن و شروع به بافت می‌کنند که همین روند حدود 1 الی 2 سال زمان می‌برد. همچنین از آنجایی که امروزه مد به سمت سادگی و مینمال می‌رود کمی از این زمان جبران شده است.

10

جمع بندی

پرده انتخاب شده باید با توجه به سلیقه مشتری و در نظر گرفتن همه عوامل خریداری شود پیشنهاد سایت پردکور به شما خریداران تا حد امکان استفاده از پارچه پرده‌های ایرانی می‌باشد چون علاوه بر کیفیت خوب و قیمت مناسب حمایتی می‌شود از تولید کالای ایرانی ، رونق کسب و کار و همچنین پیشرفت در صنعت پارچه و رقابت با کشور‌های اروپایی. شما می‌توانید برای خرید پرده‌های خود به  به صورت اینترنتی به سایت پردکور مراجعه نمایید.

 

آدرس سایت: https://pardecore.com/

 

شماره تلفن:

 09203030125

09121460960

021-88903461

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان